Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonomia Finanse » Ekonomia » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
  Audyt finansowy
  Bankowość Kredyty
  Controlling
  Ekonomia
  Finanse
  Fundusze emerytalne
  Giełda Inwestycje
  Globalizacja
  Gospodarka
  Pieniądz
  Podatki
  Rachunkowość
  Ubezpieczenia
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Mikroekonomia dla bystrzaków 39.90zł 28.33zł
Mikroekonomia dla bystrzaków

Tytuł: Mikroekonomia dla bystrzaków
Autor: Antonioni Peter Pepall Lynne
ISBN: 978-83-283-3385-7
Ilość stron: 352
Data wydania: 11/2017
Format: 170x230
Wydawnictwo: Septem

Cena: 39.90zł 28.33zł


Najważniejsze koncepcje mikroekonomii

Mikroekonomia nie jest nauką dla osób o słabym sercu. Ale nie martw się! Ta książka pomoże Ci przebrnąć przez wszystkie jej tajemnice bez najmniejszych komplikacji. Wyjaśniamy w niej trudniejsze pojęcia i omawiamy mnóstwo przykładów z życia, by pomóc Ci lepiej zrozumieć, jak osoby takie jak Ty oraz zarządzający firmami wykorzystują mikroekonomię do analizy rynków od A do Z — nawet jeśli nie zdają sobie z tego sprawy.

W książce:

  • Małe podmioty tworzą wielkie rynki
  • Konsument to także Ty
  • Firmy to centra decyzyjne
  • Dobro społeczeństwa to także wartość
  • Warto myśleć strategicznie

Rozdziały:

O autorach (13)

Podziękowania od autorów (15)

Wstęp (17)

  • O książce (18)
  • Naiwne założenia (18)
  • Ikony użyte w książce (19)
  • Nie tylko książka (20)
  • Co dalej (20)

CZĘŚĆ I: ZACZYNAMY PRZYGODĘ Z MIKROEKONOMIĄ (21)

Rozdział 1: Dlaczego mikroekonomia to wielka sprawa (23)

  • Ekonomia cząstek elementarnych (24)
  • Decyzje, decyzje i jeszcze raz decyzje! (25)
    • Jak różni uczestnicy rynku podejmują decyzje (26)
    • Gdy decyzje zaczynają tworzyć rynek (27)
  • Problem konkurencji i kooperacji (29)
    • Dlaczego władze regulują konkurencję (30)
    • Przepisy antymonopolowe (31)
  • Kiedy i dlaczego rynki mogą zawodzić (32)

Rozdział 2: Wybory konsumenta. Dlaczego ekonomiści uważają Cię za fascynującą osobę (33)

  • Analiza użyteczności: dlaczego ludzie wybierają jedno, a nie drugie (34)
    • Poznajemy koncepcję użyteczności (34)
    • Dwie koncepcje użyteczności (35)
  • Kim są agenci w modelach zachowań konsumentów (37)
    • Racjonalne działanie według ekonomistów: ujęcie matematyczne (37)
    • Na ile reprezentatywny jest nasz agent (38)
  • Preferencje a obojętność (39)
    • Nie bądźmy obojętni wobec krzywych obojętności (40)
    • Dlaczego wolimy krzywe wypukłe (42)
    • Monotoniczność krzywej (44)
    • Słabsze strony modelu preferencji (45)

Rozdział 3: Rzut oka na przedsiębiorstwo. Czym jest i co robi? (47)

  • Czym jest przedsiębiorstwo (48)
    • Dlaczego zyski są tak istotne (48)
    • Poznajemy inne rodzaje firm (49)
  • Firma jako czarna skrzynka (50)
    • Dlaczego ekonomiści myślą tak, a nie inaczej (50)
    • Zaglądamy do czarnej skrzynki: technologia (51)
    • Minimalizacja kosztów (54)
    • Maksymalizacja zysków (54)
  • Od przedsiębiorcy do korporacji, czyli dlaczego ludzie tworzą spółki kapitałowe (55)

CZĘŚĆ II: WYCISKAMY Z ŻYCIA, ILE SIĘ DA. TEORIA KONSUMENTA (59)

Rozdział 4: Gdy wiedziemy życie bez żadnych ograniczeń (61)

  • Jemy, aż rozbolą nas brzuchy: zakładamy, że więcej oznacza zawsze lepiej (62)
    • Dokonujemy wyboru: koszyk konsumpcyjny (63)
    • Inne spojrzenie na użyteczność: koszyki dopuszczalne (64)
    • Wykreślamy funkcję użyteczności (65)
  • Decydujemy, jak daleko się posuniemy: użyteczność krańcowa (67)
    • Ostatni będą pierwszymi, czyli o przyroście krańcowym (67)
    • Trochę matematyki (69)

Rozdział 5: Ograniczenie budżetowe, czyli kiedy trzeba opanować sztukę wyboru (73)

  • Ograniczenie budżetowe (74)
    • Linia ograniczenia budżetowego (75)
    • Gdzie przesunie się linia, gdy otrzymasz podwyżkę (76)
    • Obrót krzywej, czyli gdy zmieni się cena jednego z dóbr (77)
    • Użyteczność konsumenta a ograniczenie budżetowe (78)
  • Wyciskamy, ile się da (80)
    • Analizujemy ceny relatywne za pomocą numeraire (80)
    • Linia budżetu a podatki i dotacje (81)
  • Próba generalna: model użyteczności w akcji (85)

Rozdział 6: Dążymy do optimum pomimo ograniczeń (87)

  • Jak zmiany cen i dochodów wpływają na optimum konsumenta (88)
  • Kiedy zmienia się cena jednego z dóbr (89)
    • Obracamy linię ograniczenia budżetowego (90)
    • Efekt substytucyjny w praktyce (91)
    • Włączamy efekt dochodowy (93)
    • Efekt efektowi nierówny (94)
  • Tropimy preferencje konsumenta (95)
  • Dekomponujemy efekt substytucyjny i dochodowy (97)
    • Efekt zmiany ceny dla koszyka dwóch dóbr (98)
    • Dostajemy to, czego chcemy (99)
    • Efekt substytucyjny na przykładzie liczbowym (99)
    • Obliczamy wielkość efektu substytucyjnego na podstawie funkcji popytu (100)
    • Dodajemy efekt dochodowy (102)
    • Efekt substytucyjny i dochodowy a równanie Słuckiego (103)

CZĘŚĆ III: ODKRYWAMY TAJEMNICE NAKŁADÓW I PRODUKCJI W PRZEDSIĘBIORSTWACH (105)

Rozdział 7: Poznajemy koszty i krzywe kosztów (107)

  • Dlaczego księgowi i ekonomiści inaczej rozumieją koszty (108)
  • Struktura kosztów w przedsiębiorstwie (109)
    • Koszty całkowite, czyli szersza perspektywa (110)
    • Koszty przeciętne, czyli koszty w przeliczeniu na jednostkę (111)
    • Koszt krańcowy, czyli ile kosztuje wytworzenie dodatkowej jednostki produktu (114)
    • Zbieramy wszystko do kupy, czyli o strukturze kosztów przedsiębiorstwa (116)
  • Związek między strukturą kosztów a zyskami (119)
    • Skąd się biorą przychody (119)
    • Osiągamy magiczną granicę, czyli kiedy MC = MR (120)
    • Zyski i straty (121)
    • Kontynuować działalność czy zamknąć interes (123)

Rozdział 8: Wyciskamy zyski do ostatniej kropli (125)

  • Sprawdzamy, czy firma rzeczywiście maksymalizuje zyski (126)
    • Efektywność w krótkim i długim okresie (127)
  • Maksymalizuj zyski, a będziesz wielki! (131)
    • Czym jest funkcja produkcji (131)
    • Maksymalizacja zysku w długim okresie (134)
  • Zrzucamy balast, czyli o minimalizacji kosztów (135)

Rozdział 9: Popyt i podaż rynkowa (139)

  • Wytwarzamy z myślą o sprzedaży, czyli kilka słów o krzywej podaży (140)
    • Od kosztów krańcowych do podaży w przedsiębiorstwie (140)
    • Agregacja krzywych, czyli od przedsiębiorstwa do całego rynku (142)
  • Dajemy ludziom to, czego pragną, czyli o krzywej popytu (144)
    • Od preferencji do popytu (145)
    • Jak wygląda krzywa popytu (147)
  • Gdy podaż spotyka popyt (151)
    • Punkt równowagi, czyli wszystko dobre, co się dobrze kończy (151)
    • Przychody a krzywa popytu (153)
    • Sumujemy zyski producentów i konsumentów, czyli słowo o dobrobycie (154)
    • Testujemy wrażliwość popytu za pomocą elastyczności (156)

Rozdział 10: Konkurencja doskonała, czyli o czym marzą konsumenci (161)

  • Co oznacza, że rynek jest "doskonały" (162)
    • Czym jest konkurencja doskonała (162)
    • Kiedy mówimy o konkurencji doskonałej (163)
  • Rynki doskonale konkurencyjne w warunkach równowagi (165)
    • Analizujemy stronę podażową (165)
    • Dołączamy stronę popytową (168)
    • Powrót do równowagi w warunkach konkurencji doskonałej (169)
  • Konkurencja doskonała a kwestia efektywności (171)
    • Konkurencja doskonała to przypadek szczególny (172)
    • Doskonała konkurencja w (mniej doskonałym) świecie (173)

CZĘŚĆ IV: RYNKI I PRZYPADKI, KIEDY ZAWODZĄ. CZYM JEST EKONOMIA DOBROBYTU (175)

Rozdział 11: Uwzględniamy realia, czyli o oligopolu i konkurencji niedoskonałej (177)

  • Czym jest oligopol (178)
  • Trzy różne modele oligopolu (180)
    • Jak funkcjonuje duopol (180)
    • Model Cournota, czyli konkurencja ilościowa (181)
    • Naśladujemy lidera, czyli model Stackelberga (184)
    • Model Bertranda, czyli konkurencja cenowa (186)
    • Produkt i cena w trzech modelach oligopolu (187)
  • Jak wyróżnić się na tle konkurencji (188)
    • Ograniczanie skutków konkurencji bezpośredniej (188)
    • Konkurujemy marką w modelu konkurencji monopolistycznej (190)
    • Jak konkurują ze sobą marki (191)
    • Ile kosztuje różnorodność, czyli konkurencja monopolistyczna oczami konsumentów (192)
    • Teoria medianowego wyborcy, czyli do czego zmierza indywidualizacja (193)

Rozdział 12: Poznajemy podstawowe twierdzenia ekonomii dobrobytu (195)

  • Dobrobyt a ekonomia dobrobytu (197)
    • Dwie funkcje dobrobytu społecznego (197)
  • Dlaczego równowaga cząstkowa nie wystarcza (198)
    • Podział dóbr a skrzynka Edgewortha (199)
    • Oceniamy efektywność w rozumieniu Pareto (200)
  • Podstawowe twierdzenia, czyli jak osiągnąć optimum Pareto (201)
    • Wystawiamy równowagę ogólną na licytację (201)
    • Dochodzenie do optimum, czyli jak rynki ustalają ceny na drodze tâttonement (203)
    • Twierdzenie pierwsze: wolny rynek prowadzi do optimum (203)
    • Twierdzenie drugie: optimum Pareto wyznacza stan równowagi (205)
    • Składamy dwa twierdzenia do kupy, czyli sprawiedliwy podział a podział optymalny (206)
    • Dlaczego rynki zmierzają ku jednej cenie (207)

Rozdział 13: Gra w monopol (209)

  • Wkraczamy do świata monopoli (210)
    • Monopol a konkurencja, czyli przypadek znikającej krzywej podaży (210)
    • "To jest moje, wszystko moje... Ha, ha, ha!", czyli myślimy jak monopolista (212)
    • Gdy popyt nie jest elastyczny (215)
  • Koszty związane z monopolem (216)
    • Zbędne straty społeczne (216)
    • Trzy stopnie dyskryminacji cenowej w monopolu (218)
    • Różnicowanie produktu (221)
    • Zabawa z czasem i przestrzenią (221)
  • Monopole a rzeczywistość (222)
    • Jak złożony jest to problem? (222)
    • Jak to widzi wymiar sprawiedliwości (223)
  • Dzięki tobie czuję się jak rasowy monopolista (224)

Rozdział 14: Kiedy rynek zawodzi. Zanieczyszczenia i parki narodowe (227)

  • Zbyt dużo niechcianych rzeczy, czyli o efektach zewnętrznych (228)
    • Ograniczanie efektów zewnętrznych za pomocą podatków (229)
    • Rekompensata dla osób trzecich jako wynik negocjacji (231)
  • Dobra publiczne, czyli jak zmusić rynek, by dostarczał to, czego nie za bardzo chce (234)
    • Definiujemy dobra przez pryzmat ich dostępności (235)
    • Skutki uboczne, korzyści publiczne i źródła pochodzenia dóbr publicznych (236)
    • Tragedia wspólnego pastwiska (237)
    • Blokowanie pożądanych inicjatyw, czyli o tragedii anticommons (239)

Rozdział 15: Czym nam grozi asymetria informacji (241)

  • Skutki asymetrii informacji (242)
    • Kupujemy cytryny i wiśnie (242)
    • Selekcja negatywna, czyli gdy zakup polisy sygnalizuje ryzyko (244)
  • Jak asymetria informacji wpływa na zmianę zachowań (248)
    • Jak sobie radzić z pokusami (249)
    • Asymetria informacji w kontraktach menedżerskich (250)

CZĘŚĆ V: MYŚLIMY STRATEGICZNIE, CZYLI ŻYCIE TO WIELKA GRA! (253)

Rozdział 16: Podejmujemy grę z teorią ekonomii (255)

  • Jak stworzyć grę, czyli o projektowaniu mechanizmów (256)
  • Rozpracowujemy dylemat więźnia (257)
    • Typowy scenariusz dylematu więźnia (258)
    • Rozwiązujemy dylemat więźnia za pomocą macierzy wypłat (259)
    • Znajdujemy optymalne rozwiązanie, czyli o równowadze Nasha (260)
    • Dylemat więźnia w ekonomii, czyli o problemie karteli (261)
    • Jak uniknąć dylematu więźnia (262)
  • Polowanie na jelenie, czyli o grach kooperacyjnych (264)
    • Mechanizm polowania na jelenie (264)
    • Polowanie na jelenie w akcji (266)
  • Jak zirytować ludzi, czyli o grze w ultimatum (268)
  • Pozbywamy się dylematu, powtarzając grę (269)
    • Analizujemy gry iteracyjne w formie ekstensywnej (269)
    • Wysyłamy zmienne sygnały, czyli o strategiach mieszanych (270)

Rozdział 17: Równowaga Nasha, czyli kiedy liczy się stabilizacja (273)

  • Nieformalna definicja równowagi Nasha (275)
  • Kiedy równowaga Nasha na pewno istnieje (276)
    • Równowaga Nasha musi istnieć w grach opartych na strategiach mieszanych (277)
    • Znajdujemy równowagę Nasha przez eliminację (277)
    • Rozwiązujemy gry sekwencyjne metodą indukcji wstecznej (278)
  • Równowaga Nasha w ekonomii (280)
    • Tonący brzytwy się chwyta, czyli o sposobach na przetrwanie monopolisty (281)
    • Ekonomiczna analiza społeczeństwa (282)

Rozdział 18: Wygrywamy aukcje (283)

  • Różne typy aukcji (284)
    • Zorientuj się, w jakiej aukcji bierzesz udział (284)
    • Jak dobrać rodzaj aukcji stosownie do celu (286)
  • Aukcje dla początkujących (287)
    • Model prostej aukcji (288)
    • Licytacja na ostatnią chwilę, czyli o fenomenie aukcji internetowych (289)
    • Aukcja jako gra (290)
  • Czym jest przekleństwo zwycięzcy (291)
    • Aukcja Vickreya jako lek na całe zło (292)
    • Przetargi publiczne a przekleństwo zwycięzcy (294)

Rozdział 19: Zrozumieć zagrywki, czyli o sygnałach i groźbach (297)

  • Zmieniamy definicję równowagi Nasha, by uwzględnić groźby (298)
    • Znajdujemy doskonałą równowagę Nasha metodą eliminacji (299)
    • Gra w odstraszanie, czyli szukamy równowagi doskonałej (299)
    • Jak odstraszyć konkurentów, czyli przewodnik po ciemnej stronie mocy (301)
    • Sygnalizujemy dobre intencje (302)
  • Odpowiadamy na pozytywne sygnały (303)
    • Analizujemy sygnały przy użyciu modelu (304)
    • Pierwsza postać modelu (304)
    • Znajdujemy równowagę w modelu (305)
    • Oceniamy równowagę w modelu sygnałów (306)

CZĘŚĆ VI: DEKALOGI (309)

Rozdział 20: Poznajemy dziesięciu gigantów mikroekonomii (311)

  • Alfred Marshall (1842 - 1924) (312)
  • Joseph Alois Schumpeter (1883 - 1950) (312)
  • Gary S. Becker (1930 - 2014) (313)
  • Ronald Coase (1910 - 2013) (314)
  • Elinor Ostrom (1933 - 2012) (315)
  • William Vickrey (1914 - 1996) (316)
  • George Akerlof (ur. 1940) (316)
  • Joseph Stiglitz (ur. 1943) (317)
  • William Baumol (1922 - 2017) (317)
  • Arthur Cecil Pigou (1877 - 1959) (318)

Rozdział 21: Dziesięć najważniejszych twierdzeń na wynos (319)

  • Respektowanie wyboru (320)
  • Wycena dóbr - zadanie trudne, ale wykonalne (320)
  • Konkurencja cenowa i konkurencja jakościowa (321)
  • Poszukiwanie unikalnych cech rzeczywistych rynków (322)
  • Pokonanie rynku w długim okresie jest bardzo trudne (322)
  • Świadomość, że zwykle istnieje potrzeba pójścia na kompromis (323)
  • Spór o rozwiązanie prawie idealne (324)
  • Korzystanie z rynku nie zawsze jest darmowe (325)
  • Wiara w to, że konkurencja jest na ogół czymś dobrym (326)
  • Współpraca i organizacja w świecie (327)

DODATKI (329)

Słowniczek (331)


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 28,33zł

Tytuł książki: "Mikroekonomia dla bystrzaków"
Autor: Antonioni Peter Pepall Lynne
Wydawnictwo: Septem
Cena: 39.90zł 28.33zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Co Bóg zrobił szympansom?
Co Bóg zrobił szympansom?
Jerzy Sosnowski
Wielka Litera
Tajemnice ludzkiego losu
Tajemnice ludzkiego losu
Steiner Rudolf
GENESIS
Krowy tłuste krowy chude
Krowy tłuste krowy chude
Marcin Wolski
M
Islam Między herezją a ortodoksją
Islam Między herezją a ortodoksją
Wnuk-Lisowska Elżbieta
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Badanie sprawozdań finansowych przedsiębiorstw i ocena ich zdolności do rozwoju
Badanie sprawozdań finansowych przedsiębiorstw i ocena ich zdolności do rozwoju
Józef Marzec Jan Śliwa
Difin
Kot pilnujący myszy
Kot pilnujący myszy
ks. Józef Tischner
ZNAK
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Septem
 Kategoria:
 Geografia
Potencjał leczniczy klimatu Polski

Potencjał leczniczy klimatu Polski

49.00zł
41.65zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN