Tytuł: | Mikroekonomia Zarys w ujęciu analitycznym | | Autor: | Rembisz Włodzimierz, Sielska Agata | | ISBN: | 978-83-610-8693-2 | | Ilość stron: | 170 | | Data wydania: | 12/2011 | | Oprawa: | Twarda | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Vizja Press&IT | |
| Cena: | 49.00zł | |
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków finanse i zarządzanie na studiach licen-cjackich, na poziomie średniozaawansowanym. Został on opracowany przez A. Sielską, z własnymi uzupełnieniami autorów, na podstawie wykładów W. Rembisza, które wygłaszał w latach 2008-2010 na Wydziale Finansów i Zarządzania WSFiZ w Warszawie.
W opracowaniu dominuje ujęcie analityczne. Korzystamy więc z relatywnie prostych zapisów matematycznych dla wydobycia istoty mechanizmów rynkowego jako podstawowego regulatora zachowań konsumenta oraz pro-ducenta dokonujących racjonalnych wyborów. Wkład uzupełniony jest ujęciem graficznym i – w dość ograniczonym zakresie – werbalno-opisowym. Książka składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy jest wprowadzeniem do mikroekonomii.
Drugi poświęcony został analizie mechanizmów zachowań konsumenta, w trzecim omówiono szczególne problemy wyboru konsumenta. W rozdziale czwartym analiza odnosi się do mechanizmów zachowań producenta. W ostatnim rozdziale omówiono w skrócie problem wyboru monopolisty. Zasygnalizowano ponadto problem równowagi z wykorzystaniem prostokąta Edgewortha. W krótkim zarysie nawiązano również do teorii dobrobytu.
|