Zmień znudzonych, obijających się po kątach stażystów w zespół młodych wilków
- Czego pokolenie Y oczekuje od pracodawców?
- Etyka internetowa: zanik wartości czy nowa lepsza droga?
- Programy motywacyjne przemawiające do młodych: firma Southwestern i U.S. Army
Młodzi z pokolenia Y chcą narzucać własne zasady. Nie są stworzeni do wykonywania poleceń. Dlatego nie zakuwaj ich w kajdany hierarchii służbowej. Daj im właściwą motywację, a zrozumiesz, ile są warci.
Kierujesz firmą, działem lub zespołem. Masz więcej niż 20 lat. Jako przedstawiciel pokolenia X wiesz, że nie wszystko przychodzi łatwo. Pokonałeś przeciwności losu i walczyłeś o swoje miejsce na Ziemi. Doświadczyłeś kryzysów na rynku pracy i ograniczałeś wydatki. A teraz masz do czynienia z pracownikami lub stażystami z pokolenia Y: urodzonymi w latach 1980-1990. Oni są inni niż Ty. To dzieci wolnego rynku przekonane, że od życia należą im się komfort i wygoda. Nie cieszy ich kiepsko płatna praca w Twojej firmie. Od razu chcą mieć wysokie pensje i prestiżowe stanowiska. A do tego żądają dużo wolnego czasu na życie prywatne. Jak zmotywujesz ich do pracy?
To nie są yuppies: nie będą harować dla Ciebie po 16 godzin na dobę w zamian za obietnicę podwyżki czy awansu. Na nic się zdadzą reprymendy i pokazywanie, kto tu rządzi -- oni nie czują pokory przed przełożonym. Ich zaangażowanie możesz zdobyć tylko w jeden sposób: zacznij mówić ich językiem i zaoferuj im korzyści, które będą cenne w ich oczach.
Dowiedz się, dlaczego praca z młodymi ludźmi jest dziś inna niż kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu. Poznaj mentalność przedstawicieli pokolenia Y i zostań ich sprzymierzeńcem (albo przeciągnij ich na swoją stronę).
- Poczucie wolności i niezależności: dlaczego to dla nich aż tak ważne?
- Dlaczego młodzi odchodzą z pracy?
- Jak wprowadzać wynagrodzenia zależne od wyników, a nie od stanowisk?
- Jak wprowadzać zmiany i unikać rutyny?
- Jak do nich dotrzeć: szczerość i zaufanie od pierwszego dnia
- Jak zostać ich mentorem, nie uderzając w mentorski ton?
Rozdziały:
Podziękowania (5)
Przedmowa (7)
CZĘŚĆ PIERWSZA: KIEDYŚ A DZIŚ
- 1. Zasada Pagody (15)
- 2. Kto tu rządzi? (23)
- 3. Upadek wartości: zmiany w etyce pracy (37)
- 4. Kontinuum "dbania o coś" (51)
CZĘŚĆ DRUGA: JAK ICH PRZYCIĄGNĄĆ
- 5. Ideał Opie (67)
- 6. Rozpoznawanie Opie (75)
- 7. Rekrutacja Opie (85)
CZĘŚĆ TRZECIA: JAK ICH ZATRZYMAĆ
- 8. Zatrzymywanie, czyli nie pozwól odejść cennym pracownikom (101)
- 9. Wynagrodzenie, czyli podziel się miłością (111)
- 10. Uznanie, czyli czy ktoś zauważył? (125)
- 11. Styl zarządzania: wprowadzaj zmiany, aby uniknąć nudy (141)
- 12. Płynność kadr: spowalnianie kieratu (151)
CZĘŚĆ CZWARTA: JAK DO NICH DOTRZEĆ
- 13. Orientacja i szkolenie: pełne zaangażowanie od pierwszego dnia (171)
- 14. Komunikacja: ustanowienie zasad i ich utrzymanie (183)
- 15. Najlepszą polityką jest szczerość. A jaka jest Twoja strategia? (199)
- 16. Mentorstwo. Simon mówi: pokaż drogę (211)
- 17. Usługi. Powstrzymanie młodego personelu od odstraszania stałych klientów (223)
CZĘŚĆ PIĄTA: KOMU TO WYCHODZI?
- 18. Zimni jak głaz, szaleni młodzi pracownicy (239)
- 19. Szansa puka do drzwi Southwestern (251)
- 20. Armia Stanów Zjednoczonych - oddanie w największym stopniu (261)
- 21. Przerzucanie hamburgerów to świetna praca? (269)
- 22. Dalszy rozwój (279)
- Skorowidz (297)
- O autorze (307)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 24,78zł
|