Tytuł: | Model biznesu Nowe myślenie strategiczne | | Autor: | Małgorzata (red.) Duczkowska-Piasecka | | ISBN: | 978-83-7641-758-5 | | Ilość stron: | 336 | | Data wydania: | 01/2013 | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 58.00zł | |
Książka wprowadza model biznesu jako konstrukcję organizacyjno-zarządczą do podejścia strategicznego w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Nowe podejście strategiczne sugeruje, że model biznesu jest koncepcją pozwalającą na zintegrowany proces zarządzania, uwzględniający decyzje operacyjne i strategiczne w istniejących warunkach turbulencji, rosnącej konkurencji i rozwoju gospodarki sieciowej. Autorki są profesorami, pracownikami naukowymi w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie i od lat zajmują się problematyką rozwoju przedsiębiorstw.
Autorki traktują model biznesu jako konstrukcję organizacyjno-zarządczą obejmującą zarówno procesy decyzyjne w firmach, jak i systemy narzędziowo-operacyjne służące gromadzeniu informacji kierowniczych. Uwzględniły w swej perspektywie wszystkie istotne przesłanki procesów zarządczych, wskazując przede wszystkim na otoczenie globalne, wyzwania konkurencyjne, rozwój zrównoważony, innowacyjność, nową ekonomię oraz teorie zachowań konsumenta. W ten sposób model biznesu staje się fundamentem nowego i nowatorskiego podejścia do zarządzania i organizacji przedsiębiorstwa.
Choć praca nie jest oparta na wynikach badań empirycznych, to poprzez nowatorskie ujęcie problematyki i niezwykle szerokie tło literatury światowej stanowi cenny wkład w rozwój dyscypliny nauk o zarządzaniu. Może stanowić źródło wiedzy dla specjalistów, ludzi nauki, studentów i praktyków zarządzania. Pełni też funkcje inspirujące do dalszych innowacyjnych koncepcji rozwoju organizacji biznesowych.
|