Jest to znakomita publikacja, która obejmuje całokształt zagadnień dotyczących mózgowego porażenia dziecięcego.
Ogromną zasługą autorów, specjalistów z różnych dziedzin - neurologów, kinezyterapeutów, psychologów oraz rehabilitantów - jest wszechstronne omówienie problemów kliniczno-diagnostycznych, leczenia farmakologicznego, zagadnień psychologiczno-pedagogicznych oraz usprawniania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
Olbrzymia wiedza i doświadczenie autorów sprawiają, iż książka jest niezbędna dla lekarzy pediatrów, neurologów, socjologów, pedagogów, logopedów oraz studentów.
Rozdziały:
Część I. Problemy kliniczno-diagnostyczne Definicja, obraz kliniczny, podział Wady rozwojowe oraz uszkodzenia ośrodkowego ukłądu nerwowego powstałe w życiu płodowym i w okresie okołoporodowym oraz noworodkowym Zmiany anatomopatologiczne Okres noworodkowy dziecka w ocenie neurologiczno-pediatrycznej Rozpoznawanie wczesne Metody oceny rozwoju psychoruchowego Wybrane problemy psychiatryczne u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym Dziecko ryzyka "Zespół encefalopatii" u dzieci Problemy diagnostyczne
Część II. Leczenie Kinezyterapia Wczesna stymulacja rozwoju mowy u dzieci w pierwszym roku życia Wpływ zaburzeń mowy na kształtowanie się osobowości dziecka Rehabilitacja logopedyczna Przykurcze i zniekształcenia oraz ich leczenie Leczenie farmakologiczne
Część III. Problemy psychologiczno-pedagogiczne Kierunki i metody oddziaływania psychologiczno-pedagogicznego wspomagającego rozwój psychiczny Z badań nad zaburzeniami rozpoznawania schematu ciała u dzieci z mózgowym porażeniem O niektórych metodach usprawniania psychoruchowego za pomocą muzyki Rola rodziny w procesie leczenia dziecka
|