Tytuł: | Multimedia i grafika komputerowa | | Autor: | Radosław Jaworski | | ISBN: | 978-02-10771-9 | | Ilość stron: | 250 | | Data wydania: | 10/2009 | | Wydawnictwo: | WSiP | |
| Cena: | 35.00zł | |
W książce omówiono zagadnienia związane z cyfrową obróbką dźwięku, grafiką rastrową, animacjami komputerowymi z wykorzystaniem obiektów języków skryptowych oraz cyfrową obróbką wideo.
Rozdziały:
1. Cyfrowa obróbka dźwięku 1.1. Istota dźwięku 1.2. Istota dźwięku cyfrowego 1.2.1. Konwersja dźwięku analogowego do postaci cyfrowej 1.3. Kompresja dźwięku 1.3.1. Formaty kompresji audio 1.4. Kodery-dekodery audio 1.5. Formaty plików audio 1.6. Odtwarzacze audio 1.7. Zgrywanie muzyki z płyty 1.8. Nagrywanie muzyki na płyty CD 1.9. Kopiowanie płyt audio CD 1.10. Nagrywanie obrazu dysku 1.11. Edycja i obróbka dźwięku cyfrowego 1.12. Nagrywanie głosu z mikrofonu 1.13. Wykrywanie i usuwanie przerw w sekwencji dźwiękowej 1.14. Montaż plików dźwiękowych
2. Grafika rastrowa 2. . Barwa 2.2. Grafika rastrowa a wektorowa 2.2.1. Piksel 2.3. Podstawowe wiadomości na temat grafiki rastrowej 2.3.1. Modele barw 2.3.2. Model barw RGB 2.3.3. Model barw HSB 2.3.4. Modele barw CMY i CMYK 2.3.5. Model CIE Lab 2.4. System zarządzania barwami CMS 2.5. Głębia bitowa 2.6. Tryby kolorów wykorzystywane w programach grafiki rastrowej 2.7. Jakość obrazów rastrowych 2.7.1. Rozdzielczość urządzeń drukujących (dpi) 2.7.2. Rozdzielczość monitora 2.7.3. Rozdzielczość cyfrowych aparatów fotograficznych 2.7.4. Przeliczenia na pikselach 2.8. Kompresja obrazów rastrowych 2.9. Formaty plików graficznych 2.10. Podstawowe operacje przetwarzania obrazów 2.10.1. Microsoft Office Picture Manager 2.10.2. Przetwarzanie obrazów w programie GIMP 2.11. Projektowanie grafiki na strony WWW 2.11.1. Tworzenie elementów graficznych w programie GIMP 2.11.2. Edycja i obróbka grafiki rastrowej w Programie Photoshop 2.11.3. Zaznaczanie obszarów obrazu 2.11.4. Korekta obrazu za pomocą wybranych narzędzi 2.12. Retusz obrazu 2.13. Drukowanie obrazu
3. Animacje komputerowe z wykorzystaniem obiektowych języków skryptowych
4. Cyfrowa obróbka wideo 4.1. Istota i jakość cyfrowych filmów 4.2. Kompresja wideo 4.3. Kodery-dekodery wideo 4.3.1. Sprawdzanie zainstalowanych kodeków wideo 4.3.2. Wyszukiwanie brakujących kodeków 4.4. Formaty plików wideo 4.5. Przechwytywanie filmu 4.5.1. Przechwytywanie obrazu z ekranu komputera 4.5.2. Pobieranie filmu z cyfrowej kamery wideo 4.5.3. Przechwytywanie materiału wideo za pomocą Adobe Premiere Elements 7.0 4.6. Przygotowanie do tworzenia filmu 4.6.1. Cel i tematyka filmu 4.6.2. Scenariusz filmu 4.6.3. Gromadzenie materiałów 4.6.4. Programy do montażu cyfrowych filmów wideo 4.7. Montaż filmu w Windows Movie Maker 4.7.1. Uruchamianie programu 4.7.2. Import plików do kolekcji 4.7.3. Przechwytywanie materiału z zewnętrznych urządzeń audio-wideo 4.7.4. Określanie czasu wyświetlania zdjęć 4.7.5. Pobieranie obrazu 4.7.6. Dodawanie klipów do filmu 4.7.7. Dodawanie efektów specjalnych 4.7.8. Dodawanie przejść miedzy klipami 4.7.9. Wstawianie napisów 4.7.10. Dzielenie klipów audio/wideo 4.7.11. Łączenie podzielonych wcześniej klipów 4.7.12. Przycinanie klipów 4.7.13. Autofilm 4.7.14. Dopasowywanie poziomu audio 4.7.15. Dodawanie narracji 4.7.16. Dodawanie efektów audio 4.7.17. Dostosowanie głośności klipu audio 4.7.18. Zapisywanie projektu 4.7.19. Zapisywanie filmu 4.8. Konwersja plików wideo 4.8.1. Konwersja plików wideo za pomocą programu Any Video Converter 4.8.2. Konwersja plików wideo w programie MediaCoder 4.9. Tworzenie płyt CD/DVD z materiałem wideo 4.9.1. Przygotowanie filmu z menu do zapisania na płytę DVD 4.9.2. Tworzenie menu płyty 4.9.3. Zapis filmu i menu na płycie DVD 4.9.4. Nagrywanie filmu wideo na płytę DVD w programie Nero
|