Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Programowanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Myślenie obiektowe w programowaniu. Wydanie V 59.00zł 44.25zł
Myślenie obiektowe w programowaniu. Wydanie V

Tytuł: Myślenie obiektowe w programowaniu. Wydanie V
Autor: Matt Weisfeld
ISBN: 978-83-283-6104-1
Ilość stron: 208
Data wydania: 02/2020
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION

Cena: 59.00zł 44.25zł


Burzliwy rozwój obiektowości nastąpił w połowie lat 90. wraz z upowszechnieniem się takich języków jak C++ czy Smalltalk. Obecnie programowanie zorientowane obiektowo wciąż jest jednym z najważniejszych paradygmatów projektowania. Łatwo zauważyć, że większość nowoczesnych języków programowania i technologii sieciowych opiera się na technikach obiektowych. Nieco trudniej jest dostrzec, że mimo szybkiego ewoluowania technik i języków programistycznych podstawowe pojęcia programowania obiektowego pozostają niezmienne i niezależne od jakiejkolwiek platformy. Początkujący programiści powinni więc poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z tymi pojęciami i naukę czegoś, co można nazwać "myśleniem obiektowym w programowaniu".

Ta książka jest kolejnym, poprawionym i uzupełnionym wydaniem wyczerpującego wprowadzenia do programowania zorientowanego obiektowo. Jej głównym celem jest przedstawienie podstaw myślenia obiektowego i najważniejszych pojęć w tym zakresie. Wyjaśniono tu, w jaki sposób poprawnie posługiwać się dziedziczeniem i kompozycją, odróżniać agregację od asocjacji oraz zrozumieć różnice między interfejsem a implementacją. Szczególną uwagę zwrócono na technologie, które przetrwały próbę czasu ostatnich 20 lat i stały się rdzeniem koncepcji programowania obiektowego. Opisano też najważniejsze wzorce projektowe, wskazano techniki unikania zależności i zaprezentowano zasady zwane SOLID, których przestrzeganie pozwala tworzyć kod wysokiej jakości, zrozumiały i elastyczny.

Dzięki tej książce:

  • zrozumiesz podstawowe pojęcia obiektowości
  • zaczniesz myśleć abstrakcyjnie podczas projektowania interfejsów
  • nauczysz się budowy i zasad modelowania klas
  • będziesz tworzyć kod, który będzie się nadawał do wielokrotnego wykorzystania
  • zaczniesz unikać zależności i silnych powiązań między klasami
  • przyswoisz sobie i będziesz stosować zasady SOLID

Techniki obiektowe. Zrozum, zanim zaimplementujesz!

Rozdziały:

  • O autorze
  • Podziękowania
  • Prawa autorskie
  • Wstęp
    • Tematyka książki
    • Nowości w piątym wydaniu
    • Adresaci książki
    • Metodyka
    • Kod źródłowy
  • 1. Podstawowe pojęcia obiektowości
    • Podstawowe pojęcia
    • Obiekty a stare systemy
    • Programowanie obiektowe a proceduralne
    • Zamiana podejścia proceduralnego na obiektowe
      • Programowanie proceduralne
      • Programowanie obiektowe
    • Definicja obiektu
      • Dane obiektu
      • Zachowania obiektu
    • Definicja klasy
      • Tworzenie obiektów
      • Atrybuty
      • Metody
      • Komunikaty
    • Modelowanie klas przy użyciu diagramów UML
    • Hermetyzacja i ukrywanie danych
      • Interfejsy
      • Implementacje
      • Realistyczna ilustracja paradygmatu interfejsu i implementacji
      • Model paradygmatu interfejs implementacja
    • Dziedziczenie
      • Nadklasy i podklasy
      • Abstrakcja
      • Związek typu jest
    • Polimorfizm
    • Kompozycja
      • Abstrakcja
      • Związek typu ma
    • Podsumowanie
  • 2. Myślenie w kategoriach obiektowych
    • Różnica między interfejsem a implementacją
      • Interfejs
      • Implementacja
      • Przykład implementacji i interfejsu
    • Zastosowanie myślenia abstrakcyjnego w projektowaniu interfejsów
    • Minimalizowanie interfejsu
      • Określanie grupy docelowej
      • Zachowania obiektu
      • Ograniczenia środowiska
      • Identyfikowanie publicznych interfejsów
      • Identyfikowanie implementacji
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 3. Inne pojęcia z zakresu obiektowości
    • Konstruktory
      • Kiedy wywoływany jest konstruktor
      • Zawartość konstruktora
      • Konstruktor domyślny
      • Zastosowanie wielu konstruktorów
        • Przeciążanie metod
        • Zastosowanie języka UML do modelowania klas
        • Budowa nadklasy
      • Projektowanie konstruktorów
    • Obsługa błędów
      • Ignorowanie problemu
      • Szukanie błędów i kończenie działania programu
      • Szukanie błędów i próba ich naprawienia
      • Zgłaszanie wyjątków
    • Pojęcie zakresu
      • Atrybuty lokalne
      • Atrybuty obiektowe
      • Atrybuty klasowe
    • Przeciążanie operatorów
    • Wielokrotne dziedziczenie
    • Operacje obiektów
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 4. Anatomia klasy
    • Nazwa klasy
    • Komentarze
    • Atrybuty
    • Konstruktory
    • Metody dostępowe
    • Metody interfejsu publicznego
    • Prywatne metody implementacyjne
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 5. Wytyczne dotyczące projektowania klas
    • Modelowanie systemów świata rzeczywistego
    • Identyfikowanie interfejsów publicznych
      • Minimalizacja interfejsu publicznego
      • Ukrywanie implementacji
    • Projektowanie niezawodnych konstruktorów i destruktorów
    • Projektowanie mechanizmu obsługi błędów w klasie
      • Pisanie dokumentacji i stosowanie komentarzy
      • Tworzenie obiektów nadających się do kooperacji
    • Wielokrotne użycie kodu
    • Rozszerzalność
      • Tworzenie opisowych nazw
      • Wyodrębnianie nieprzenośnego kodu
      • Umożliwianie kopiowania i porównywania obiektów
      • Ograniczanie zakresu
    • Konserwacja kodu
      • Iteracja
      • Testowanie interfejsu
    • Wykorzystanie trwałości obiektów
      • Serializacja i szeregowanie obiektów
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 6. Projektowanie z wykorzystaniem obiektów
    • Wytyczne dotyczące projektowania
      • Wykonanie odpowiedniej analizy
      • Określanie zakresu planowanych prac
      • Gromadzenie wymagań
      • Tworzenie prototypu systemu
      • Identyfikowanie klas
      • Definiowanie wymagań wobec każdej z klas
      • Określenie warunków współpracy między klasami
      • Tworzenie modelu klas opisującego system
      • Tworzenie prototypu interfejsu użytkownika za pomocą kodu
    • Obiekty opakowujące
      • Kod strukturalny
      • Opakowywanie kodu strukturalnego
      • Opakowywanie nieprzenośnego kodu
      • Opakowywanie istniejących klas
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 7. Dziedziczenie i kompozycja
    • Wielokrotne wykorzystywanie obiektów
    • Dziedziczenie
      • Generalizacja i specjalizacja
      • Decyzje projektowe
    • Kompozycja
      • Reprezentowanie kompozycji na diagramach UML
    • Czemu hermetyzacja jest podstawą technologii obiektowej
      • Jak dziedziczenie osłabia hermetyzację
      • Szczegółowy przykład wykorzystania polimorfizmu
      • Odpowiedzialność obiektów
      • Klasy abstrakcyjne, metody wirtualne i protokoły
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 8. Wielokrotne wykorzystanie kodu interfejsy i klasy abstrakcyjne
    • Wielokrotne wykorzystanie kodu
    • Infrastruktura programistyczna
    • Co to jest kontrakt
      • Klasy abstrakcyjne
      • Interfejsy
      • Wnioski
      • Dowód kompilatora
      • Zawieranie kontraktu
      • Punkty dostępowe do systemu
    • Przykład biznesu elektronicznego
      • Biznes elektroniczny
      • Podejście niezakładające wielokrotnego wykorzystania kodu
      • Rozwiązanie dla aplikacji biznesu elektronicznego
      • Model obiektowy UML
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 9. Tworzenie obiektów i projektowanie obiektowe
    • Relacje kompozycji
    • Podział procesu budowy na etapy
    • Rodzaje kompozycji
      • Agregacja
      • Asocjacja
      • Łączne wykorzystanie asocjacji i agregacji
    • Unikanie zależności
    • Liczność
      • Kilka asocjacji
      • Asocjacje opcjonalne
    • Praktyczny przykład
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 10. Wzorce projektowe
    • Historia wzorców projektowych
    • Wzorzec MVC języka Smalltalk
    • Rodzaje wzorców projektowych
      • Wzorce konstrukcyjne
        • Wzorzec projektowy Fabryka
      • Wzorzec Metoda Fabryczna
      • Wzorce strukturalne
        • Wzorzec projektowy Adapter
      • Wzorce czynnościowe
        • Wzorzec projektowy Iterator
    • Antywzorce
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 11. Jak uniknąć zależności i silnych powiązań między klasami
    • Kompozycja a dziedziczenie i wstrzykiwanie zależności
      • 1. Dziedziczenie
      • 2. Kompozycja
    • Wstrzykiwanie zależności
      • Wstrzykiwanie przez konstruktor
      • Wstrzykiwanie za pomocą metody ustawiającej
    • Podsumowanie
    • Źródła
  • 12. Zasady SOLID projektowania obiektowego
    • Zasady SOLID projektowania obiektowego
      • 1. Zasada jednej odpowiedzialności SRP
      • 2. Zasada otwarty/zamknięty OCP
      • 3. Zasada podstawiania Liskov LSP
      • 4. Zasada segregacji interfejsów IPS
      • 5. Zasada odwrócenia zależności DIP
        • Krok 1. Przykład wstępny
        • Krok 2. Separacja zachowania
        • Krok 3. Wstrzykiwanie zależności

  • Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 44,25zł

    Tytuł książki: "Myślenie obiektowe w programowaniu. Wydanie V"
    Autor: Matt Weisfeld
    Wydawnictwo: HELION
    Cena: 59.00zł 44.25zł
    Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
    Prawo o szkolnictwie wyższym Komentarz
    Prawo o szkolnictwie wyższym Komentarz
    Izdebski Hubert, Zieliński Jan Michał
    Wolters Kluwer
    Real World Adobe Photoshop CS5 dla fotografów
    Real World Adobe Photoshop CS5 dla fotografów
    Conrad Chavez
    APN Promise
    Kinezyterapia Wydanie 6
    Kinezyterapia Wydanie 6
    Kazimiera Gertruda Milanowska
    PZWL
    Prawo pracy Przepisy 2018
    Prawo pracy Przepisy 2018
    Prus Anna
    Od.Nowa.
    Algebra abstrakcyjna w zadaniach
    Algebra abstrakcyjna w zadaniach
    Jerzy Rutkowski
    PWN
    Dlaczego czuję się nieszczęśliwa, skoro on jest taki wspaniały?
    Dlaczego czuję się nieszczęśliwa, skoro on jest taki wspaniały?
    Avery Neal
    Rebis
     Koszyk
    1 x Wyspy świata
    1 x Bezpieczeństwo Europy bezpieczeństwo Polski Tom 2
    1 x Encyklopedia chińskiej wiedzy o seksie i seksuologii
    1 x Atlas ryb akwariowych 150 gatunków
    1 x Księga koni
    1 x DTP księga eksperta
    1 x Dictionary of Insurance Terms Angielsko-polski i polsko-angielski słownik terminologii ubezpieczeniowej
    1 x Osobliwości świata roślin
    1 x Bezpieczeństwo energetyczne we współczesnych stosunkach międzynarodowych
    597.37zł
    Wydawnictwo
    Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

    Wydawnictwo Helion
     Kategoria:
     Biologia
    Egzamin gimnazjalny Biologia chemia geografia fizyka

    Egzamin gimnazjalny Biologia chemia geografia fizyka

    17.85zł
    16.07zł
    Informacje
    Regulamin sklepu.
    Koszty wysyłki.
    Polityka prywatności.
    Jak kupować?
    Napisz do Nas.
     Wydawnictwa
     Polecamy
    Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
    Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
    Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
    Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
    Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
    Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
    OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
    Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
    Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press