Tytuł: | Nadzór pedagogiczny Ewaluacja, kontrola, wspomaganie Wydanie 2 | | Autor: | Bożena Barszczewska | | ISBN: | 978-83-264-0714-7 | | Ilość stron: | 396 | | Data wydania: | 03/2012 (wydanie 2) | | Format: | 148 × 210 mm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 49.00zł | |
Książka Nadzór pedagogiczny. Ewaluacja, kontrola, wspomaganie zawiera profesjonalną interpretację przepisów w zderzeniu z konkretnymi sytuacjami życiowymi, wskazuje właściwe procedury, stanowi cenną pomoc przy podejmowaniu trafnych decyzji.
W opracowaniu omówiono m.in.: • regulacje prawne dotyczące nadzoru pedagogicznego, • zagadnienia związane z planowaniem nadzoru pedagogicznego, • pojęcia odnoszące się do ewaluacji wewnętrznej, • zadania dyrektora szkoły związane z pełnieniem nadzoru pedagogicznego.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, a także wszystkich tych, którzy interesują się tematyką nadzoru pedagogicznego.
Książki z serii Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach przedstawiają najczęstsze problemy prawne zgłaszane przez użytkowników serwisu Prawo Oświatowe/ABC, prowadzonego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Odpowiedzi udzielane przez specjalistów są bogatym źródłem praktycznej wiedzy prawnej, ułatwiają działanie i podejmowanie decyzji tym, którzy znaleźli się w podobnych sytuacjach.
Rozdziały:
1. Nadzór pedagogiczny 1.1. Regulacje prawne dotyczące nadzoru pedagogicznego 1.2. Informacja MEN 1.3. Nadzór pedagogiczny a kontrola zarządcza 1.4. Planowanie nadzoru pedagogicznego 1.5. Orzeczenia 1.6. Akty prawne 1.7. Pytania i odpowiedzi
2. Ewaluacja wewnętrzna 2.1. Ewaluacja jako narzędzie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły 2.2. Ewaluacja wewnętrzna w szkole 2.3. Informacje MEN 2.4. Akty prawne 2.5. Pytania i odpowiedzi
3. Kontrola przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek 3.1. Statut szkoły, przedszkola, placówki oświatowej 3.2. Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół z dnia 21 października 2011 r. 3.3. Orzeczenia 3.4. Pytania i odpowiedzi
4. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół 4.1. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego 4.2. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych 4.3. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach 4.4. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego 4.5. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla zasadniczych szkół zawodowych 4.6. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół policealnych 4.7. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi 4.8. Kalendarium wprowadzania zmian programowych w szkołach 4.9. Informacja MEN 4.10. Pytania i odpowiedzi
5. Zasady i tryb przeprowadzania sprawdzianu wiedzy i umiejętności, egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych w szkołach 5.1. Sprawdzian wiedzy i umiejętności 5.2. Egzamin klasyfikacyjny 5.3. Egzamin poprawkowy 5.4. Orzeczenia 5.5. Pytania i odpowiedzi
6. Obowiązek realizacji przez nauczycieli dodatkowych zajęć edukacyjno-opiekuńczo-wychowawczych 6.1. Informacja Ministerstwa Edukacji Narodowej 6.2. Pytania i odpowiedzi
7. Przestrzeganie praw ucznia - jak zbadać stan wiedzy uczniów na temat praw człowieka? 7.1. Pytania i odpowiedzi
8. Bezpieczeństwo i przestrzeganie praw dziecka i ucznia 8.1. Ogólne warunki dotyczące bezpieczeństwa budynku i pomieszczeń szkolnych 8.2. Postępowanie w sprawach wypadków osób pozostających pod opieką szkoły 8.3. Inne zagadnienia związane z bezpieczeństwem uczniów 8.4. Zwolnienie klasy z pierwszych lub ostatnich godzin lekcyjnych z powodu nieobecności nauczyciela 8.5. Zapewnienie opieki dzieciom dowożonym do szkoły autobusem szkolnym 8.6. Uprawnienia rodzicielskie do kontaktu z dzieckiem 8.7. Orzeczenia 8.8. Akty prawne 8.9. Pytania i odpowiedzi
9. Wspomaganie nauczycieli w realizacji zadań 9.1. Kierowanie rozwojem zawodowym nauczyciela 9.2. Awans zawodowy a doskonalenie nauczycieli 9.3. Akty prawne 9.4. Orzeczenia 9.5. Pytania i odpowiedzi
10. Ocena pracy nauczycieli - metody, procedura i stosowane kryteria 10.1. Podmioty uprawnione, wnioski, terminy 10.2. Charakter oceny 10.3. Ocena pracy dyrektora 10.4. Projekt oceny, zastrzeżenia, postępowanie odwoławcze 10.5. Delegacja, normy szczególne 10.6. Uprawnienia do oceny 10.7. Kryteria oceny nauczycieli 10.8. Metoda oceny 10.9. Inne elementy oceny nauczyciela 10.10. Zakończenie postępowania oceniającego 10.11. Akty prawne 10.12. Orzeczenia 10.13. Pytania i odpowiedzi
11. Wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły 11.1. Informacje MEN 11.2. Pytania i odpowiedzi
12. Innowacje pedagogiczne w szkole i placówce publicznej Wzór dokumentu. Uchwała rady pedagogicznej o wprowadzeniu innowacji pedagogicznej Wzór dokumentu. Wzór zgody nauczycieli, którzy będą uczestniczyć w innowacji Wzór dokumentu. Wzór pisemnej zgody autora/zespołu autorskiego innowacji na jej prowadzenie w szkole. 12.1. Akty prawne 12.2. Pytania i odpowiedzi
13. Dyrektor szkoły a nadzór pedagogiczny kuratora oświaty 13.1. Nadzór pedagogiczny kuratora oświaty nad szkołami i placówkami 13.2. Informacje MEN 13.3. Pytania i odpowiedzi
14. Indeks problemowy pytań i odpowiedzi (według rozdziałów i podrozdziałów)
|