Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Medycyna » Mózg Umysł » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
  Alergologia Astma
  Anatomia człowieka
  Chirurgia
  Choroby zakaźne
  Dermatologia
  Diabetologia
  Diagnostyka
  Endokrynologia
  Etyka
  Farmakologia Leki
  Fizjologia
  Fizjoterapia Rehabilitacja
  Genetyka
  Geriatria
  Ginekologia Położnictwo
  Hematologia
  Immunologia
  Intensywna terapia
  Interna
  Kardiologia
  Medycyna ogólna
  Mózg Umysł
  Neurologia
  Okulistyka
  Onkologia
  Ortopedia Traumatologia
  Otolaryngologia
  Patologia
  Pediatria Neonatologia
  Pielęgniarstwo
  Psychologia Psychiatria
  Reumatologia
  Seksuologia
  Stomatologia
  Służba Zdrowia
  Toksykologia
  Urologia
  Zdrowie publiczne
  Żywienie
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Neuropsychologia kliniczna Urazy mózgu Tom 2 Procesy komunikacyjne i powrót do społeczeństwa 64.00zł
Neuropsychologia kliniczna Urazy mózgu Tom 2 Procesy komunikacyjne i powrót do społeczeństwa

Tytuł: Neuropsychologia kliniczna Urazy mózgu Tom 2 Procesy komunikacyjne i powrót do społeczeństwa
Autor: Maria Pąchalska
ISBN: 978-83-01-17780-5
Ilość stron: 398
Data wydania: 05/2014
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: PWN

Cena: 64.00zł


Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu!

Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu.

Zakres tematyczny książki obejmuje:
• kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych;
• szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych.

Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia.

W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu.

Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej.

Rozdziały:

Rozdział 1 Wyobraźnia i myślenie                                                                19
1.1. Istota wyobraźni i myślenia                                                                20
1.1.1. Co to jest wyobraźnia                                                                      22
1.1.2. Myślenie, rozwiązywanie problemów i inteligencja                                  24
1.2. Wyobraźnia                                                                                     25
1.2.1. Wyobrażenie ruchu                                                                   29
1.2.2. Rodzaje wyobrażeń ruchu                                                          31
1.2.3. Wyobraźnia a pamięć                                                               32
1.2.4. Wyobraźnia a emocje                                                                34
1.2.5. Neuronalne podstawy wyobrażeń                                                 35
1.2.6. Ku teorii wyobraźni                                                                   37
1.3. Abstrakcyjne myślenie                                                                      44
1.3.1. Zaburzenia abstrakcyjnego myślenia                                              46
1.4. Logiczne myślenie                                                                            48
1.4.1. Zaburzenia zdolności logicznego myślenia                                     50
1.5. Diagnostyka zaburzeń wyobraźni i myślenia                                           52
1.5.1. Testy wyobraźni                                                                      52
1.5.2. Prosty Test Neurolingwistyczny – Zrewidowany                               54
1.5.3. Testy inteligencji                                                                      55
1.5.4. Badanie płynności myślenia dywergencyjnego                                  59
1.6. Rehabilitacja pacjentów z zaburzeniami wyobraźni i myślenia                      62
1.6.1. Program porównywania przedmiotów parami                                  63
1.6.2. Program rozwiązywania problemów                                              64
1.6.3. Terapia mitem                                                                         65
1.6.4. Terapia sztuką                                                                         68

Rozdział 2 Pourazowa afazja                                                                         73
2.1. Wstęp                                                                                           74
2.2. Problematyka komunikacji                                                                75
2.2.1. Definicja komunikacji                                                                80
2.2.2. Inne problemy definicyjne                                                          82
2.3. Zaburzenia komunikacji u osób po urazie mózgu                                     86
2.3.1. Zaburzenia procesów przedjęzykowych                                        86
2.3.2. Zaburzenia procesów językowych                                                 93
2.3.3. Afazja pourazowa                                                                   96
2.4. Neuropsychologiczna ocena zaburzeń procesów językowych                      103
2.4.1. Nieformalne metody oceny afazji pourazowej                                  104
2.4.2. Metody badania afazji pourazowej                                              105
2.5. Rehabilitacja chorych z afazją pourazową                                              107
2.5.1. Spontaniczne wyzdrowienie z afazji przez chorych po urazie mózgu    107
2.5.2. Programy rehabilitacji chorych z afazją                                        108
2.5.3. Terapia ukierunkowana na rozumienie wypowiedzi                         108
2.5.4. Terapia stosowana przy zaburzeniach mówienia                               110
2.5.5. Terapia zaburzeń syntaktycznych                                                 113

Rozdział 3 Pourazowa dyspragmatyka i aprozodia                                     116
3.1. Wstęp                                                                                           117
3.1.1. Pragmatyka, tekst, dyskurs                                                          119
3.1.2. Genre                                                                                  121
3.1.3. Procesy pragmatyczne                                                             122
3.1.4. Pragmatyka a prawa półkula mózgu                                              122
3.2. Zaburzenia komunikacji o charakterze pragmatycznym                            125
3.2.1. Zaburzenia pragmatyki u osób z pourazowym uszkodzeniem płatów czołowych                                                                          
3.2.2. Dyspragmatyka pourazowa                                                       126
3.2.3. Aprozodia pourazowa                                                                129
3.3. Metody badania dyspragmatyki i aprozodii                                              132
3.3.1. Jakościowe badanie dyspragmatyki                                              133
3.3.2. Ku taksonomii błędów pragmatycznych                                        137
3.4. Metody terapii                                                                               140
3.4.1. Strategie poznawcze                                                                140
3.4.2. „Modelowanie" zachowania terapeuty                                           141

Rozdział 4 Pourazowe zaburzenia pisania i czytania                              144
4.1. O istocie zaburzeń pisania                                                                145
4.2. Neuropsychologiczna ocena pourazowych zaburzeń pisania                         146
4.2.1. Poznawczy model pisania                                                          147
4.2.2. Pourazowe zaburzenia pisania                                                    149
4.2.3. Proces neuropsychologicznej oceny agrafii                                     153
4.3. Techniki terapii agrafii                                                                      154
4.3.1. Wzmocnienie konwersji fonem–grafem                                           154
4.3.2. Wzmocnienie skojarzeń semantyczno-ortograficznych                      155
4.3.3. Terapia agrafii związanej z innymi zaburzeniami neurologicznymi       155
4.4. Neuropsychologiczna ocena pourazowych zaburzeń czytania                      157
4.4.1. Istota aleksji                                                                         157
4.4.2. Podejście modelowe                                                                158
4.4.3. Techniki diagnozy pourazowych zaburzeń czytania                            160
4.5. Techniki terapii aleksji                                                                      163
4.5.1. Terapia czystej aleksji                                                                163
4.5.2. Terapia patologicznego literowania                                              164
4.5.3. Terapia aleksji związanej z pomijaniem stronnym                            165
4.5.4. Terapia aleksji głębokiej                                                             165
4.5.5. Terapia aleksji powierzchniowej                                                 167
4.5.6. Podsumowanie                                                                      167

Rozdział 5 Dysartria pourazowa                                                                   168
5.1. Istota dysartrii                                                                               169
5.1.1. Definicja dysartrii                                                                   169
5.1.2. Głębokość dysartrii                                                                   172
5.2. Diagnoza dysartrii                                                                            173
5.2.1. Techniki diagnostyczne                                                             177
5.3. Terapia dysartrii                                                                               179
5.3.1. Techniki terapeutyczne                                                             179
5.3.2. Podejścia terapeutyczne                                                             181

Rozdział 6 Zaburzenia tożsamości                                                               189
6.1. Uwagi wstępne                                                                               190
6.1.1. Neuropsychologia tożsamości                                                    192
6.1.2. Mikrogenetyczne podejście do tożsamości i osobowości                     195
6.2. Diagnozowanie zaburzeń tożsamości                                                   199
6.2.1. Zmiany tożsamości u pacjentów po urazie mózgu                           201
6.3. Terapia zaburzeń                                                                            215
6.3.1. Terapia zaburzeń tożsamości                                                       215
6.3.2. Metody rehabilitacji                                                                219

Rozdział 7 Zaburzenia osobowości                                                             224
7.1. Psychologia i patopsychologia osobowości                                              225
7.1.1. Definicja osobowości                                                                225
7.2. Diagnozowanie zaburzeń osobowości                                                    236
7.2.1. Zmiany osobowości w zależności od głębokości i miejsca urazu mózgu    236
7.2.2. Testy osobowości                                                                     250
7.2.3. Kwestionariusz Zachowań Osoby z Zespołem Czołowym                   256
7.2.4. Utrzymywanie się zaburzeń                                                       258
7.3. Terapia zaburzeń osobowości                                                             260
7.3.1. Program rehabilitacji pacjentów z zespołem czołowym                     261
 
Rozdział 8 Mikrogenetyczny model rehabilitacji neuropsychologicznej pacjentów po urazach mózgu                                                  
8.1. Wstęp                                                                                           268
8.2. Podejście procesowe w praktyce klinicznej                                              269
8.2.1. Proces zdrowienia                                                                   274
8.3. Ogólne ramy pojęciowe podejścia mikrogenetycznego do rehabilitacji neuropsychologicznej                                                                   
8.3.1. Cykliczność procesu terapii                                                       277
8.3.2. Rehabilitacja ukierunkowana na cel                                              278
8.3.3. Stymulacja metafunkcji pośredniczących                                        279
8.4. Rehabilitacja neuropsychologiczna według podejścia mikrogenetycznego       280
8.4.1. Rehabilitacja pacjentów z lekkimi i umiarkowanymi urazami mózgu    280
8.4.2. Rehabilitacja pacjentów z ciężkimi, bardzo ciężkimi i niezwykle ciężkimi urazami mózgu                                                                    
8.4.3. Ustalenie realnych celów wczesnej rehabilitacji neuropsychologicznej    282
8.4.4. Strategie poznawcze stosowane w rehabilitacji neuropsychologicznej    283
8.5. Neuropsychoterapia                                                                         285
8.5.1. Kryzys w rodzinie                                                                   286
8.5.2. Rola rodziny w procesie rehabilitacji                                              291
8.5.3. Zespół opiekuna                                                                      293
8.5.4. Terapia rodzinna                                                                      294
8.6. Podsumowanie                                                                               295

Rozdział 9 Powrót do społeczeństwa                                                          296
9.1. Reintegracja społeczna chorych po urazach mózgu                                  297
9.1.1. Przystosowanie do zaistniałej niepełnosprawności                            298
9.1.2. Bariery społeczne                                                                   302
9.1.3. Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym                                     303
9.1.4. Umiejętności społeczne                                                             307
9.1.5. Powrót zdolności celowego zachowania                                        310
9.2. Powodzenie w rehabilitacji neuropsychologicznej                                     312
9.2.1. Skale pomiaru poprawy                                                             317
9.2.2. Czas rozpoczęcia i intensywność prowadzonej rehabilitacji jako czynniki warunkujące powodzenie w rehabilitacji                                      

Rozdział 10 Jakość życia pacjentów po urazach mózgu                            326
10.1. Pojęcie jakości życia                                                                      327
10.1.1. Ku definicji jakości życia                                                       327
10.2. Jakość życia jako miara sukcesu w rehabilitacji neuropsychologicznej          328
10.2.1. Jakość życia a występowanie cech zespołu czołowego                   330
10.2.2. Jakość życia a zaburzenia wyobraźni i myślenia                            332
10.2.3. Inne czynniki warunkujące jakość życia                                     334
10.3. Studia przypadków                                                                         336
10.3.1. Pacjent M.S                                                                        336
10.3.2. Pacjent R.B                                                                        338
10.4. Uwagi końcowe                                                                            338

Rozdział 11 Kierunki dalszych poszukiwań                                                 340
11.1. Ku przyszłości                                                                               341
11.2. Kierunki badań                                                                            341
11.2.1. Zaburzenia tożsamości a pamięć autobiograficzna                         341
11.2.2. Konieczność sprecyzowania definicji osobowości u pacjentów po urazach mózgu                                                              
11.2.3. Zmiany systemu wartości                                                       343
11.2.4. Wyodrębnienie zespołów pourazowych                                     344
11.2.5. Opracowanie programów terapii dla pacjentów z zaburzeniami zachowania                                  347
11.3. Postulaty                                                                                     348
11.3.1. Zbieranie wiarygodnych danych na temat urazów mózgu w Polsce    348
11.3.2. Podniesienie w społeczeństwie poziomu świadomości dotyczącej urazów mózgu                                                                 
11.3.3. Opracowanie programów ukierunkowanych na ułatwienie życia chorym po urazie mózgu w zakresie prawa i administracji  350
11.3.4. Włączanie rodziny chorego do procesu rehabilitacji                      352
11.3.5. Stosowanie komputerów w procesie diagnozy i terapii chorych po urazach mózgu                                                               
11.4. Zakończenie                                                                                  355

Tytuł książki: "Neuropsychologia kliniczna Urazy mózgu Tom 2 Procesy komunikacyjne i powrót do społeczeństwa"
Autor: Maria Pąchalska
Wydawnictwo: PWN
Cena: 64.00zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie
Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie
Wioletta Nawrot
CEDEWU
Sprawozdanie finansowe za 2017 rok
Sprawozdanie finansowe za 2017 rok
Wojciech Rup
ODDK
Mit maszyny Technika a rozwój człowieka Tom 1
Mit maszyny Technika a rozwój człowieka Tom 1
Lewis Mumford
PWN
Zioła i rośliny lecznicze Kieszonkowy atlas
Zioła i rośliny lecznicze Kieszonkowy atlas
Praca zbiorowa
Muza
Wybrzeże Bałtyku i Bornholm. Travelbook. Wydanie 3
Wybrzeże Bałtyku i Bornholm. Travelbook. Wydanie 3
Magdalena Bażela, Peter Zralek
Bezdroża
Rozwój i zmiana organizacji Zestaw narzędzi
Rozwój i zmiana organizacji Zestaw narzędzi
Rita McGee James A. Cannon
Wolters Kluwer
 Koszyk
1 x Cypr Praktyczny przewodnik
1 x Ekonometria finansowa Analiza rynku kapitałowego
1 x Procedury operacyjne w ortopedii pediatrycznej Tachdjian
1 x Until Lilly
1 x Kompendium traumatologii
1 x Kontrola zarządcza w placówkach ochrony zdrowia
1 x Dama Pik
1 x Chirurgia onkologiczna Tom 1-4
1 x Anestezja geriatryczna
1 x Apelacje karne Zagadnienia praktyczne akta i kazusy Wydanie 6
1 x Diagnostyka obrazowa Układ trawienny
1 x Akustyka w budownictwie
1 x E-podręcznik Kierowca doskonały B + CD
1,765.41zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWN
 Kategoria:
 Chemia
105 zadań z reakcji redoks i elektrochemii z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku Materiały pomocnicze do nauki chemii

105 zadań z reakcji redoks i elektrochemii z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku Materiały pomocnicze do nauki chemii

19.80zł
16.83zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN