Content is the king!
Dobrze prowadzony content marketing to podstawa efektywnych, a przy tym stosunkowo niskokosztowych działań promujących firmę, jej produkty lub usługi. Zasadniczą ideą przyświecającą marketingowi treści jest dzielenie się wiedzą - regularne publikowanie informacji atrakcyjnych dla odbiorcy. Przy czym mianem odbiorcy w przypadku content marketingu określa się potencjalnego klienta z założeniem, że skoro chętnie i regularnie korzysta z udostępnianych przez firmę informacji, to w pewnym momencie skorzysta także z jej oferty. Content marketing pozwala również zbudować prestiż marki eksperta w danym obszarze oraz sprzyja wyszukiwaniu jej w sieci, a to za przyczyną wyszukiwarek, które "kochają" słowa klucze pojawiające się na firmowych blogach i stronach.
Tu przechodzimy od "co" do "jak". Jak zatem realizować skuteczne działania z zakresu marketingu treści? Jedną z ciekawszych propozycji jest prowadzenie firmowego bloga lub tematycznego portalu, gromadzącego wokół siebie ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem albo konkretną branżą. Takie medium online może założyć właściciel każdego, nawet bardzo niewielkiego biznesu, pod warunkiem że lubi pisać i dysponuje wiedzą niezbędną do tego, by na polu marketingu treści działać skutecznie. Wiedzę, jak powszechnie wiadomo, pozyskuje się z odpowiednich książek. Ta została podzielona na trzy zasadnicze części:
- Z pierwszej, teoretycznej, dowiesz się, jakimi regułami rządzi się komunikacja contentmarketingowa bazująca na mediach własnych
- Część druga przeprowadzi Cię przez najważniejsze techniczne aspekty uruchamiania bloga lub portalu internetowego
- Na koniec nauczysz się budować strukturę efektywnego serwisu takiego, który ludzie będą chętnie odwiedzać i polecać innym
Rozdziały:
- Od autora
- Część I. Polityka redakcyjna Twojej firmy
- Rozdział 1. Content marketing nie jest o Tobie, tylko o Twoich odbiorcach
- Mój klient, czyli kto?
- Zacznij od zdefiniowania celów
- Rozpoznaj potrzeby swoich odbiorców
- Komunikaty adekwatne do odbiorców
- Jak poznawać się z odbiorcą?
- Media własne
- Google Analytics
- Monitoring internetu
- Kampanie CPC
- Remarketing
- Jak zbudować personę z twarzą?
- Rozdział 2. Jak budować komunikację contentmarketingową wspierającą sprzedaż?
- Wiadomości klucze, które zapełnią Twój koszyk
- Narzędzia contentmarketingowe wspierające sprzedaż
- Google Analytics
- E-mail marketing i automatyzacja
- Zamknięte treści
- ROI, czyli zwrot z inwestycji w content marketing
- Biznes pełen treści
- Część II. Budowa serwisu branded-contentowego pierwsze kroki
- Rozdział 3. Typ domeny internetowej ma znaczenie
- Serwis w domenie firmowej
- Serwis we własnej domenie, czyli niezależny blog lub portal firmowy
- Jak skonstruować niezależną domenę dla bloga lub portalu?
- Rozdział 4. O technikaliach dla humanistów, czyli co technicznego każdy redaktor wiedzieć powinien
- Dobry dom dla treści, czyli wybór hostingu
- Częstotliwość publikacji ma znaczenie
- Poczta redakcyjna
- Backupy
- Wybór silnika dla Twojego serwisu
- Rozdział 5. Jak powinna wyglądać treść, żeby była wiarygodna?
- Wygląd serwisu pierwsze wrażenie ma znaczenie
- Czy projektowanie graficzne serwisu od zera jest konieczne?
- Wygląd serwisu dostosowany do liczby publikacji
- Logo przystosowane do wysokich rozdzielczości
- Rozdział 6. Mobile first, mobile only
- Rozdział 7. Bezpieczeństwo Twojego serwisu
- Zabezpieczenie WordPressa
- Zadbaj o kłódkę przy adresie WWW, czyli bezpieczne przesyłanie danych
- Konta użytkowników i uprawnienia
- Część III. Struktura treści w serwisie branded-contentowym
- Rozdział 8. Kategoryzacja w serwisie, czyli tzw. menu marketing
- Rozdział 9. Jak budować serwis w zgodzie z SEO?
- Adresy URL
- Linki
- Linki nofollow
- Płytka struktura treści
- Polityka treści
- Konstrukcja treści w Twoim serwisie brandedcontentowym
- Poprawność kodu Twojego serwisu
- Mikroformaty
- Zdobywanie linków
- Rozdział 10. Struktura artykułu
- Umiejscowienie tytułu artykułu
- Grafika główna co się klika?
- Podpisy pod ilustracjami
- Szerokość kolumny
- Interlinia i wielkość fontów
- Śródtytuły
- Stopka autora pod artykułem
- Rozdział 11. Zbuduj mosty między swoimi treściami
- Crosslinkowanie treści
- Doładowywanie artykułów
- Rozdział 12. Generowanie leadów za pomocą bloga lub portalu firmowego
- Numer telefonu vs adres e-mail
- Ogranicz liczbę pól w formularzu
- Pop-up denerwuje czy konwertuje?
- Exit pop-up
- MailWall
- Chatbot
- Rozdział 13. Co na to prawo?
- Polityka prywatności
- Obowiązek informacyjny
- Zgody marketingowe
- Treść biznesu
- Podziękowania
- Polecam lekturę serwisów, które wzbogacą Twoją wiedzę o marketingu
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 29,93zł
|