Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonomia Finanse » Bankowość Kredyty » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
  Audyt finansowy
  Bankowość Kredyty
  Controlling
  Ekonomia
  Finanse
  Fundusze emerytalne
  Giełda Inwestycje
  Globalizacja
  Gospodarka
  Pieniądz
  Podatki
  Rachunkowość
  Ubezpieczenia
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich 62.00zł
Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich

Tytuł: Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich
Autor: Edyta Rutkowska-Tomaszewska
ISBN: 978-83-264-1346-9
Ilość stron: 204
Data wydania: 06/2011
Format: 14.5x20.5cm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer

Cena: 62.00zł


Zagadnienie nieuczciwych praktyk na rynku bankowych usług konsumenckich na tle usług finansowych mieści się w zakresie szeroko rozumianego prawa konsumenckiego.

Tematyka ta jest niezwykle aktualna z uwagi na fakt wejścia w życie w grudniu 2007 r. ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, stanowiącej implementację dyrektywy 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym.

Ustawa ta wzmacnia pozycję konsumenta na rynku i przewiduje dodatkowe rozwiązania w zakresie dochodzenia roszczeń konsumenckich, wynikających ze stosowania przez przedsiębiorców nieuczciwych praktyk rynkowych.

Książka prezentuje przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych na rynku usług bankowych (w bankowym obrocie konsumenckim), w postaci:
• nieuczciwej i wprowadzającej w błąd reklamy usług bankowych,
• naruszania obowiązków informacyjnych przez banki jako praktyki wprowadzającej w błąd,
• nieuczciwych praktyk związanych z kodeksami dobrych praktyk.

Adresaci: Publikacja skierowana jest do pracowników banków, prawników i konsumentów.

Rozdziały:

Część I. Nieuczciwe praktyki rynkowe i prawne mechanizmy ochrony konsumenta przed nimi

Rozdział 1. Pojęcie i specyfika usług bankowych a idea ochrony konsumenta
1.1. Pojęcie usług bankowych i bankowego obrotu konsumenckiego (bankowych umów konsumenckich)
1.2. Ochrona prawna konsumenta w obrocie bankowym
1.3. Swoboda umów w kształtowaniu treści umów bankowych (w zakresie świadczenia usług bankowych)
str. 32
1.4. Samoregulacja w sektorze bankowym a sytuacja klienta (konsumenta) usług bankowych

Rozdział 2. Nieuczciwe praktyki rynkowe
2.1. Pojęcie nieuczciwej praktyki rynkowej
2.2. Przesłanki uznania praktyki rynkowej za nieuczciwą
2.3. Katalog nieuczciwych praktyk rynkowych

Rozdział 3. Mechanizmy ochrony konsumenta przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi
3.1. Ochrona konsumenta przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi - uwagi ogólne
3.2. Ochrona cywilnoprawna
3.2.1. Roszczenia konsumentów z tytułu stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych
3.2.2. Postępowanie cywilne w sprawach nieuczciwych praktyk rynkowych
3.3. Ochrona publicznoprawna z tytułu stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych
3.3.1. Nieuczciwe praktyki rynkowe jako praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów
3.3.2. Postępowanie przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawach związanych z przeciwdziałaniem nieuczciwym praktykom rynkowym
3.4. Ochrona karna z tytułu stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych

Część II. Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych na rynku usług bankowych

Rozdział 1. Reklama produktów i usług bankowych jako nieuczciwa praktyka rynkowa
1.1. Pojęcie nieuczciwej reklamy
1.2. Wytyczne dotyczące reklamy produktów i usług bankowych
1.3. Przykłady nieuczciwej i wprowadzającej w błąd reklamy na rynku usług bankowych

Rozdział 2. Naruszanie obowiązków informacyjnych przez banki jako nieuczciwa praktyka rynkowa
2.1. Ochrona konsumenta przez informację
2.2. Obowiązki informacyjne wskazane w ustawie - Prawo bankowe
2.2.1. Publicznoprawny obowiązek informacyjny banku jako instytucji zaufania publicznego
2.2.2. Obowiązki informacyjne w zakresie umów o kredyt bankowy
2.2.3. Obowiązki informacyjne w zakresie umowy rachunku bankowego
2.3. Obowiązki informacyjne wynikające z ustaw konsumenckich
2.3.1. Obowiązki informacyjne w zakresie umów o kredyt konsumencki
2.3.2. Obowiązki informacyjne w zakresie umów zawieranych poza lokalem banku w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów
2.3.3. Obowiązki informacyjne w zakresie umów o świadczenie usług finansowych na odległość w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów
2.3.4. Obowiązki informacyjne w zakresie umów o e.i.p. w ustawie o elektronicznych instrumentach płatniczych
2.4. Przykłady naruszania obowiązków informacyjnych przez banki jako praktyki wprowadzające w błąd

Rozdział 3. Stosowanie kodeksów dobrych praktyk jako nieuczciwa praktyka rynkowa
3.1. Przykłady nieuczciwych praktyk związanych z kodeksami dobrych praktyk
3.1.1. Pojęcie, istota i rola kodeksów dobrych praktyk
3.2. Kodeksy dobrych praktyk na rynku usług bankowych
3.2.1. Zasady Dobrej Praktyki Bankowej
3.2.2. Kanon Dobrych Praktyk Rynku Finansowego
3.2.3. Rekomendacja dobrych praktyk na polskim rynku bancassurance w zakresie ubezpieczeń ochronnych powiązanych z produktami bankowymi
3.2.4. Rekomendacja Związku Banków Polskich dotycząca dobrych praktyk w zakresie przenoszenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dla klientów indywidualnych na polskim rynku bankowym
3.3. Przykłady nieuczciwych praktyk związanych z kodeksami dobrych praktyk

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Mały szachista. Wspólna nauka to dobra zabawa
Mały szachista. Wspólna nauka to dobra zabawa
Wiktor Lech
Septem
Lekcje typografii. Przykłady i ćwiczenia dla projektantów
Lekcje typografii. Przykłady i ćwiczenia dla projektantów
Krause Jim
HELION
Szwajcaria i naziści Jak alpejska republika przetrwała w cieniu III Rzeszy
Szwajcaria i naziści Jak alpejska republika przetrwała w cieniu III Rzeszy
Stephen Halbrook
Wydawnictwo Dolnośląskie
Króliki Zachowanie Rasy Choroby Pielęgnacja
Króliki Zachowanie Rasy Choroby Pielęgnacja
Anna Warrlich
Buchmann
Controlling we wspomaganiu zarządzania uczelnią niepubliczną funkcjonującą w Polsce
Controlling we wspomaganiu zarządzania uczelnią niepubliczną funkcjonującą w Polsce
Janczyk-Strzała Elżbieta
CEDEWU
Lokalny wymiar elektronicznej demokracji
Lokalny wymiar elektronicznej demokracji
Porębski Leszek
Księgarnia Akademicka
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer
 Kategoria:
 Geografia
Geografia świata Encyklopedia PWN Tom 2 Społeczeństwo Gospodarka

Geografia świata Encyklopedia PWN Tom 2 Społeczeństwo Gospodarka

49.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC