Tytuł: | Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu | | Autor: | Iwona Kuraszko | | ISBN: | 978-83-7641-329-7 | | Ilość stron: | 180 | | Data wydania: | 11/2010 | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 39.00zł | |
Książka podejmuje problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu, która przedstawiona jest w szerokiej, politologicznej perspektywie. Krytycznej analizie poddane zostały najważniejsze funkcjonujące w dyskursie międzynarodowym prace i dokumenty na ten temat.
Zagadnienie odpowiedzialności przedsiębiorstw omówione jest kompleksowo – w kontekście relacji i odpowiedzialności sektora publicznego, prywatnego oraz społecznego. Wskazuje to na rozwiązania dotyczące polityki publicznej państwa oraz aktywności obywateli, które tworzą niezbędną infrastrukturę dla działań z zakresu społecznej odpowiedzialności sektora prywatnego.
Zbadanie społecznej odpowiedzialności w ujęciu "governance" pokazuje także nowe perspektywy dla rozwoju public relations, zwraca uwagę na jego społeczną rolę w systemie demokratycznym.
Rozdziały:
Rozdział 1. ZNACZENIE KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ DLA DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA 1.1. Public relations jako zaplanowana i świadoma komunikacja społeczna 1.2. Public relations w dialogu społecznym i demokracji 1.3. Public relations i komunikacja korporacyjna w działalności organizacji 1.3.1. Otoczenie przedsiębiorstwa – teoria interesariuszy 1.3.2. Wizerunek – lustro czy mistyfikacja? 1.3.3. System identyfikacji, czyli tożsamość organizacji 1.3.4. Reputacja, niematerialny zasób przedsiębiorstwa 1.4. Teoretyczne modele public relations 1.5. Model dialogu komunikacji symetrycznej – etyczny model komunikowania społecznego w społeczeństwie obywatelskim 1.6. Wnioski
Rozdział 2. SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU JAKO SYSTEM KSZTAŁTOWANIA RELACJI 2.1. Filozoficzna geneza pojęcia odpowiedzialności 2.2. Społeczna odpowiedzialność organizacji w ujęciu umowy społecznej 2.2.1. Sektor publiczny, rządowy – rola struktur państwowych w rozwoju CSR 2.2.2. Sektor prywatny, gospodarczy, rynkowy 2.2.3. Sektor obywatelski, społeczny – relacja przedsiębiorstw z trzecim sektorem 2.3. Pojęcie i zakres społecznej odpowiedzialności biznesu 2.4. Rola społecznej odpowiedzialności w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa dla jego interesariuszy 2.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu – główne modele 2.5.1. Model zaangażowania społecznego 2.5.2. Model integracji zasad społecznej odpowidzialności 2.5.3. Model innowacji społeczno-ekonomicznych CSR 2.6. Wnioski
Rozdział 3. ANALIZA MODELI PR W WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH ORAZ ROLA I MIEJSCE CSR W STRATEGII BUDOWANIA RELACJI Z INTERESARIUSZAMI NA PODSTAWIE BADAŃ 3.1. Rola i wartość public relations w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem 3.2. Społeczna odpowiedzialność organizacji a praktyczne modele komunikowania społecznego M. Morsing i M. Schulza 3.3. Jak menedżerowie rozumieją społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa? 3.4. Stosowanie modeli komunikacji a strategia społecznej odpowiedzialności 3.5. Czynniki wpływające na wdrażanie zasad społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach w Polsce – ujęcie umowy społecznej 3.5.1. Sektor publiczny, rządowy w Polsce – aktywność najważniejszych aktorów w rozwoju CSR 3.5.2. Aktywności sektora prywatnego w Polsce w rozwoju CSR 3.5.3. Działania sektora obywatelskiego w Polsce w rozwoju CSR 3.6. Komunikowanie o działaniach CSR w Polsce – rola mediów w promowaniu społecznej odpowiedzialności 3.7. Wnioski
Rozdział 4. WSPÓŁZALEŻNOŚĆ PUBLIC RELATIONS I CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY W SPOŁECZNEJ KOMUNIKACJI PRZEDSIĘBIORSTWA 4.1. Analiza powiązań pomiędzy public relations a społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa 4.2. Czynniki warunkujące zastosowanie wybranego modelu zależności public relations i sprzecznej odpowiedzialności biznesu 4.3. Określenie najlepszego dla organizacji wariantu powiązania public relations i Corporate Social Responsibility na poziomie strategii komunikacji 4.4. Wnioski
|