Tytuł: | Nowe podejście do analizy wskaźnikowej w przedsiębiorstwie | | Autor: | Tomasz Korol | | ISBN: | 978-83-264-4043-4 | | Ilość stron: | 264 | | Data wydania: | 01/2013 | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 69.00zł | |
Autor książki przybliża problematykę efektywności metod analizy ekonomicznej przedsiębiorstw w zakresie oceny ich kondycji finansowej w erze globalizacji, powszechnej niepewności i ryzyka oraz szybko zachodzących zmian w otoczeniu firm.
Dokonuje oceny powiązań systemowych wskaźników finansowych, a następnie próby implementacji logiki rozmytej w wykorzystywanej w przedsiębiorstwach analizie wskaźnikowej.
W opracowaniu szczegółowo omówiono: • etapy rozwoju metod analizy finansowej przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem analizy wskaźnikowej dotyczącej: rentowności, płynności, sprawności i zadłużenia, • nowe warianty dezagregacji wskaźników, • optymalne wartości dla każdego wskaźnika finansowego z uwzględnieniem ich wpływu na sytuację ekonomiczną przedsiębiorstw (stymulanta, dominanta, destymulanta), • wady i ograniczenia tradycyjnej analizy wskaźnikowej, • teoretyczne założenia logiki rozmytej i możliwości jej zastosowania w analizie wskaźnikowej firm, • nowe, opracowane przez autora, modele logiki rozmytej dla dwunastu wskaźników finansowych wraz z ich interpretacją.
W publikacji zaprezentowano także wyniki testów skuteczności modeli logiki rozmytej dla 166 spółek akcyjnych. Cennym uzupełnieniem książki jest aneks, w którym na przykładzie jednej spółki przedstawiono działanie dwóch modeli logiki rozmytej opracowanych przez autora.
Książka przeznaczona jest dla dyrektorów finansowych, prezesów firm, głównych księgowych, biegłych rewidentów, doradców, analityków, kontrolerów finansowych, a także studentów finansów i rachunkowości.
|