Tytuł: | O telewizji Panowanie dziennikarstwa | | Autor: | Pierre Bourdieu | | ISBN: | 978-83-01-16672-4 | | Ilość stron: | 122 | | Data wydania: | 2012 (dodruk) | | Format: | 14.3x20.5cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 39.00zł | |
Mówienie o telewizji i dziennikarzach – i to w sposób krytyczny – w audycji telewizyjnej zakrawa na paradoks. Taki jednak sposób dotarcia do szerszej publiczności wybrał Pierre Bourdieu, znakomity francuski socjolog, odsłaniając kulisy przekazywania za pośrednictwem mediów informacji, a także wzajemne powiązania między polem nauki a polem dziennikarstwa.
Niejednokrotnie ironiczne uwagi Bourdieu demaskują status medialnych ekspertów, zawodowców od lapidarnych opinii, oraz często nieoczywiste uwikłania świata polityki w kolaborację z mediami. Jakie są zyski i straty z bycia osobą medialną? Dlaczego warto się nad tym zastanawiać? Na takie pytania odpowiada Bourdieu w swoim pasjonującym eseju.
Rozdziały:
Rozdział 1. Scena i jej kulisy 37 Niewidzialna cenzura 40 Ukrywaç pokazując 44 Zamknięty obieg informacji 49 Presja czasu i fast-thinking 55 Debaty prawdziwie fałszywe lub fałszywie prawdziwe 58 Sprzecznoźci i napięcia 65
Rozdział 2. Niewidzialna struktura i jej efekty 69 Udziały w rynku i konkurencja 70 Siła banalizacji 74 Walki rozstrzygane przez wskaźnik oglądalności 80 Panowanie telewizji 86 Kolaboracja 92 Prawo do wejścia i obowiązek wyjścia 98 Aneks. Panowanie dziennikarstwa 103 Kilka właściwości pola dziennikarskiego 106 Efekty ingerencji 110 Krótkie postscriptum normatywne 116
|