Tytuł: | O typografii | | Autor: | Tomasz Bierkowski | | ISBN: | 978-83-89945-33-4 | | Ilość stron: | 144 | | Data wydania: | 12/2009 | | Oprawa: | Twarda | | Format: | 15.0x21.0cm | | Wydawnictwo: | Czysty Warsztat | |
| Cena: | 47.15zł | |
Typografia nie ma nic wspólnego z estetyką. Jej zadanie polega na pośredniczeniu między treścią przekazu i odbiorcą. Ciekawa forma graficzna lub ładne liternicze kompozycje nie powinny zaciemniać komunikatu, lecz go uwypuklać.
Książka ta, będąca manifestem typografii funkcjonalnej, nie ogranicza się tylko do wyznania wiary zawodowego grafika. Polemizując z obrońcami artystycznej swobody, autor skupia się jednocześnie na regułach projektowania.
Pokazuje, jakie powinny być cele typografa, jak podporządkować formę treści, w jaki sposób korzystać z prawa do autoekspresji, jak odpowiedzialnie łamać zasady i konwencje.
Stawia również tezę, że niski poziom kultury wizualnej w Polsce wynika w dużym stopniu z niezrozumienia funkcji sztuki użytkowej, która we współczesnym świecie potrafi być ważnym narzędziem komunikacji.
|