Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Prawo » Prawo administracyjne » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
  Aplikacje prawnicze
  Bezpieczeństwo publiczne
  Kryminalistyka
  Prawa człowieka
  Prawo
  Prawo administracyjne
  Prawo autorskie patentowe
  Prawo budowlane
  Prawo cywilne
  Prawo finansowe bankowe
  Prawo gospodarcze i handlowe
  Prawo karne
  Prawo konstytucyjne państwowe
  Prawo międzynarodowe
  Prawo mieszkaniowe Księgi
  Prawo o ochronie środowiska
  Prawo pracy
  Prawo prasowe
  Prawo rodzinne i opiekuńcze
  Prawo spadkowe
  Prawo ubezpieczeń społecznych
  Prawo upadłościowe i naprawcze
  Prawo zamówień publicznych
  Sądownictwo
  Zawody prawnicze
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Ból przewlekły Ujęcie kliniczne i psychologiczne

Ból przewlekły Ujęcie kliniczne i psychologiczne

109.00zł
Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej 69.00zł
Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej

Tytuł: Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej
Autor: Aleksandra Monarcha-Matlak
ISBN: 978-83-7601-061-8
Ilość stron: 346
Data wydania: 2008
Oprawa: twarda
Format: 14.0x20.0cm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer

Cena: 69.00zł


W niniejszej książce dokonano analizy oraz omówionoobowiązki administracji publicznej w zakresiekomunikacji elektronicznej i związane z tą problematykązmiany w funkcjonowaniu administracji.Za poruszeniem tej tematyki przemawia wiele argumentów,m.in.: aktualność przywołanego zagadnienia,tworzenie nowego prawa dotyczącego technologiiinformacyjnych, dojrzałość rozwiązań technologicznych,zmiana kultury administrowania orazzmiana nastawienia obywateli wobec technologiiinformacyjnych w administracji. W pracy zanalizowanopodstawowe kwestie i aspekty obowiązkówadministracji wobec sfery telekomunikacji, mediówelektronicznych i technologii informacyjnych.

Książka będzie pomocna w rozwiązywaniu problemówdotyczących informatyzacji administracji, aspektupodpisu elektronicznego, zastosowania nowychtechnologii w administracji oraz w wielu innychdziedzinach związanych z tematem.
Oparcie pracy na przepisach nie tylko z zakresu uregulowań prawakrajowego, ale także prawa międzynarodowegoi wspólnotowego, czyni z niej nieocenione wsparciew procesie dydaktycznym dla studentów oraz przydatnąbazę wiedzy dla praktyków.

Rozdziały:

Rozdział I.Istota obowiązków administracji publicznej                                     19
1. Współczesne zamknięte definicje administracji publicznej              19
2. Opisywanie administracji przez jej cechy                                              21
3. Pojmowanie obowiązku w teorii prawa                                               23
4. Cywilistyczne ujęcie obowiązku                                  25
5. Obowiązek w nauce prawa administracyjnego                                 26
6. Wielopłaszczyznowość badań obowiązków                                          30
7. Obowiązki potencjalne i konkretne                                                   32
8. Obowiązki prawne administracji a zadania publiczne                     35

Rozdział II.Ewolucja pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej         42
1. Uwagi ogólne                                                  42
2. Technologie informacyjne a społeczeństwo informacyjne             44
3. Przegląd niektórych pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej                                             54
4. Podstawowe pojęcia związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną                                                            63
5. Konwergencja i cyfryzacja                                                                   67

Rozdział III.Regulacje prawa wspólnotowego w zakresie komunikacji elektronicznej                                                69
1. Prawne i pozaprawne obowiązki administracji publicznej w unijnym procesie wdrażania i stosowania prawa                       69
2. Źródła wspólnotowego prawa komunikacyjnego                             71
3. Rozwój regulacji                                                                        74
4. Międzynarodowe i wspólnotowe źródła regulacji dotyczące radiofonii, telewizji, prasy i Internetu                                                    80

Rozdział IV.Obowiązki administracji w sferze telekomunikacji         84
1. Obowiązki ministra właściwego do spraw łączności                        84
2. Obowiązki organu regulacyjnego                                   87
3. Teoria i praktyka działalności regulacyjnej                                            98
4. Strategie Regulacyjne na rynku telekomunikacyjnym                  102

Rozdział V.Obowiązki administracji w sferze mediów elektronicznych                106
1. Obowiązki w zakresie radiofonii i telewizji w świetle obowiązujących przepisów                                                               106
2. Obowiązki w zakresie prasy                                         114
3. Obowiązki w stosunku do innych mediów                                       116

Rozdział VI.Obowiązki administracji w sferze technologii informacyjnych i ich zastosowania                               125
1. Unormowania dotyczące sposobów przekazywania informacji za pośrednictwem sieci i usług komunikacji elektronicznej                                                125
1.1. Usługi świadczone drogą elektroniczną w prawie Unii Europejskiej                                                                                            125
1.2. Świadczenie usług drogą elektroniczną w prawie polskim         127
1.3. Rodzaje usług podejmowanych w sieci                                  130
1.4. Chronione usługi świadczone drogą elektroniczną                        133
2. Podpis elektroniczny - jego unormowanie w prawie wspólnotowym i międzynarodowym oraz w prawie polskim     135
2.1. Obowiązki podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne       144
2.2. Obowiązki i skutki prawne użycia podpisu elektronicznego                                      150
3. Unormowania związane z treścią usług świadczonych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej                                    157
3.1. Niektóre aspekty rozwoju Internetu, jego zastosowania oraz specyfika regulacji                             157
3.2. Rezultat wdrażania nowych technologii informacyjnych i ich wpływ na funkcjonowanie administracji                                  161

Rozdział VII.Komunikacja elektroniczna jako obowiązek administracji                 167
1. Kierunki działania na rzecz administracji elektronicznej             167
2. Działalność informatyzacyjna podmiotów publicznych - ogólne założenia                                                                                     175
3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o informatyzacji, wyłączenia ustawowe oraz zasady ustawowe w procesach informatyzacji, realizacji zadań publicznych                                        177
4. Reguły interpretacyjne w informatyzacji                                       180
5. Plan Informatyzacji Państwa                                                              181
6. Projekty informatyczne o publicznym zastosowaniu                    191
7. Systemy teleinformatyczne                                                                   196
8. Dokument elektroniczny                                     198
9. Warunki efektywnej informatyzacji                                                  202
10. Organy właściwe w sprawach informatyzacji                                212

Rozdział VIII.Obowiązki wynikające z wykorzystania komunikacji elektronicznej w administracji publicznej                                 216
1. Niektóre aspekty dostępu do informacji publicznej w administracji elektronicznej                                         216
2. Rola środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym                                            227
3. Obowiązek ochrony danych osobowych w komunikacji elektronicznej                                                     235
3.1. Prawo wspólnotowe i prawo polskie w zakresie ochrony danych osobowych                                      235
3.2. Podstawowe pojęcia z zakresu ochrony danych osobowych związane z przetwarzaniem tych danych w systemach informatycznych                                       237
3.3. Obowiązki w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz zapewnienia bezpieczeństwa i poufności                               239
3.4. Obowiązki organu do spraw ochrony danych osobowych            258
3.5. Obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych w komunikacji elektronicznej na podstawie odrębnych ustaw                                                        260
4. Obowiązki administracji w zakresie ochrony informacji w zbiorze - ochrona sui generis baz danych                                       269
5. Rejestry publiczne oraz wymiana informacji w formie elektronicznej                                             276
6. Obowiązki administracji elektronicznej w pozostałych wybranych obszarach prawa publicznego międzynarodowego i krajowego                                      286
6.1. e-Government oraz ICT - obowiązki, zasady i najlepsze praktyki                                             286
6.2. Podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej            289
6.3. Komunikacja elektroniczna w zakresie ubezpieczeń społecznych                                             291
6.4. Elektroniczne zamówienia publiczne                           294

Rozdział IX.Metody włączania zagadnień komunikacji elektronicznej w administracji do systemu prawa                                  299
1. Ewolucja włoskiego prawa komunikacji elektronicznej               299
2. Prawo komunikacji elektronicznej w Polsce                                    314

 

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Podręcznik frontendowca. The Big Nerd Ranch Guide
Podręcznik frontendowca. The Big Nerd Ranch Guide
Chris Aquino
HELION
Rachunek sumienia dla katolickich lekarzy i pielęgniarek O etyce w służbie zdrowia
Rachunek sumienia dla katolickich lekarzy i pielęgniarek O etyce w służbie zdrowia
Dariusz Pater
PAX
Dziennik diabła
Dziennik diabła
David Kinney
ZNAK
Prawo zamówień publicznych Komentarz
Prawo zamówień publicznych Komentarz
Jerzy Pieróg
C.H. Beck
Pouczenia złego ducha
Pouczenia złego ducha
Pellegrino Ernetti
M
Barcelona przewodnik
Barcelona przewodnik
Praca zbiorowa
Expressmap
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer
 Kategoria:
 Energetyka
Armatura regulacyjna i zagadnienia hydrauliczne w wodnych instalacjach grzewczych

Armatura regulacyjna i zagadnienia hydrauliczne w wodnych instalacjach grzewczych

109.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN