Tytuł: | Odkryć zarządzanie Wybrane koncepcje | | Autor: | Katarzyna Czainska | | ISBN: | 978-83-01-16422-5 | | Ilość stron: | 256 | | Data wydania: | 2010 | | Format: | 14.3x20.5cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 39.00zł | |
Nie wystarczy zajmować kierowniczego stanowiska, aby być dobrym menedżerem. Właściwe zarządzanie opiera się na odpowiedniej wiedzy, umiejętnościach, kompetencjach i doświadczeniu, zdobywanych w pracy oraz podczas studiów i szkoleń. Wbrew temu, o czym przekonują nas krzykliwe tytuły książek zapełniających półki księgarskie, nie można zostać liderem w trzy dni czy też zdobyć wystarczających umiejętności negocjacyjnych trenując przez sen. Można natomiast uczyć się od najlepszych i poznać teoretyczne podstawy ich sukcesu.
Autorka przedstawia zastosowanie wybranych koncepcji zarządzania w praktyce i poszukuje w teorii zarządzania wskazówek dla menedżerów, które będą pomocne w ich codziennej pracy. Podkreślając interdyscyplinarność zarządzania, prezentuje najważniejsze teorie w powiązaniu z innymi dziedzinami nauki, np. psychologią, pedagogiką i andragogiką.
Nowatorskie ujęcie tematu, oryginalny dobór przykładów oraz żywy język sprawiają, że po książkę sięgną czytelnicy zainteresowani tematyką zarządzania, przede wszystkim menedżerowie, słuchacze studiów podyplomowych, a także studenci.
Rozdziały:
Rozdział 1. Wszechstronni twórcy zarządzania 17
Rozdział 2. Motomanagement 51 2.1. Geniusz Forda 53 2.2. Fenomen Toyoty 62 2.3. Motomanagement 70
Rozdział 3. Management fiction 77
Rozdział 4. Globalizacja i interkulturowość w zarządzaniu 91 4.1. Globalizacja w kontekście zarządzania 92 4.2. Interkulturowość w globalnym zarządzaniu 105 4.2. 4.2.1. Kultura jednostki a kultura organizacji 110 4.2. 4.2.2. Interkulturowość organizacji 116
Rozdział 5. Model Markowa w zarządzaniu mobilnością wewnątrzorganizacyjną 121 5.1. Pojęcie i rodzaje intramobilności 122 5.2. Model Markowa w zarządzaniu intramobilnością 127
Rozdział 6. Kompetencje w zarządzaniu 136 6.1. Kompetencje indywidualne – definicje, podział 139 6.2. Kompetencje organizacyjne – definicje, podział 147 6.3. Zarządzanie kompetencjami a zarządzanie oparte na kompetencjach 152 6.4. Aplikacje Evolute jako narzędzia diagnozowania kompetencji indywidualnych i organizacyjnych 156 6.4. 6.4.1. Podstawy teoretyczne 158 6.4. 6.4.2. Zasady ewaluacji 163 6.4. 6.4.3. Przykłady raportu wyników w wybranych aplikacjach Evolute 165
Rozdział 7. Przywództwo w modelu PMS (przedsiębiorca–menedżer–specjalista 7.1. Model PMS a struktura organizacyjna 179 7.2. Model PMS a kreatywność 189 7.3. Model PMS a przywództwo 191 7.4. Stymulowanie ról w modelu PMS jako element zarządzania zasobami ludzkimi 194
Rozdział 8. Koło wiedzy i andragogika w zarządzaniu 197 8.1. Koło wiedzy w zarządzaniu 202 8.2. Andragogika w zarządzaniu 206 8.3. Nowoczesne wpływy w technikach trenerskich i edukacyjnych 225 6.4. 8.3.1. Programowanie neurolingwistyczne 225 6.4. 8.3.2. Sztuka w andragogice 232 6.4. 8.3.3. Przestrzenie wirtualne 235
|