Tytuł: | Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem | | Autor: | Adriana Paliwoda-Matiolańska | | ISBN: | 978-83-255-6213-7 | | Ilość stron: | 282 | | Data wydania: | 03/2014 (wydanie 2) | | Format: | 16.5x23.8cm | | Wydawnictwo: | C.H. Beck | |
| Cena: | 49.00zł | |
Odpowiedzialność społeczna – etyka, prawo czy ekonomia?
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw stałą się integralną częścią współczesnego życia gospodarczego. Jednak pełne zrozumienie istoty i przesłania CSR wymaga umieszczenia jej w praktyce zarządzania.
Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym. Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Drugie wydanie książki zostało zaktualizowane oraz wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i zrównoważonego rozwoju.
Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono: • genezę i istotę CSR, • instrumenty zarządcze polityki CSR, • współczesne koncepcje powiązane z CSR – zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.
Publikacja jest kierowana zarówno do pracowników naukowych, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu, jak również do praktyków – przedsiębiorców i menedżerów, którzy powinni mieć świadomość spoczywającej na nich odpowiedzialności.
|