Tytuł: | OpenGL i wprowadzenie do programowania gier | | Autor: | Wojciech Sterna, Bartosz Chodorowski | | ISBN: | 978-83-89529-49-7 | | Ilość stron: | 414 | | Data wydania: | 2008 | | Oprawa: | Zawiera CD | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | Nakom | |
| Cena: | 49.90zł | |
Lubisz gry komputerowe? Interesujesz się programowaniem? Znasz dość dobrze język C i chciałbyś tworzyć własne, trójwymiarowe światy? Jeśli na wszystkie te pytania odpowiedziałeś twierdząco – ta książka jest dla Ciebie!
„OpenGL i wprowadzenie do programowania gier” przedstawia zasady posługiwania się biblioteką OpenGL, dzięki której możliwe jest tworzenie trójwymiarowych efektów graficznych.
Jednak aby stworzyć grę, nie wystarczą jedynie umiejętności z zakresu programowania grafiki. Potrzebna jest także znajomość matematyki i fizyki, wiedza jak zaprogramować przestrzenny dźwięk, jak zaimplementować moduł matematyczny, czy jak w przypadku gier sieciowych – zaprogramować wydajną sieć.
Niniejsza książka porusza wszystkie te zagadnienia. Aby stworzyć grę zapierającą dech w piersiach niezbędna jest przede wszystkim umiejętność programowania efektów specjalnych. Dlatego temu zagadnieniu Autorzy poświęcają szczególnie dużo miejsca i uwagi.
Rozpoczęcie przygody z programowaniem gier nie jest zadaniem łatwym. Trzeba dokładnie, od podstaw poznać wszystkie tajniki programowania.
Rozdziały: 1. Wstęp do programownaia gier 13 2. Podstawy WinAPI i szkielet aplikacji OpenGL 21 3. Matematyka 52 4. Fizyka 95 5. Renderowanie w 3D 117 6. Manipulowanie przestrzenią 141 7. Materiały i oświetlenie 166 8. Bitmapy i teksturowanie 183 9. Optymalizacja 208 10. Wbudowane mechanizmy OpenGL 223 11. Modele 3D 257 12. Sposoby wykrywania kolizji 272 13. Przykładowy świat - małe podsumowanie 292 14. Dźwięk przestrzenny - OpenAL 332 15. Sieć 351 16. SOL 385
Dodatki: A. Konfiguracja SOL 404 B. Rozwiązania zadań z rozdziału 3 407 C. Tablice wartości funkcji trygonometrycznych
|