Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Grafika komputerowa » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Komputerowe metody analizy układów analogowych Teoria i zastosowania

Komputerowe metody analizy układów analogowych Teoria i zastosowania

79.00zł
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII 119.00zł
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII

Tytuł: OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII
Autor: Graham Sellers, Richard S. Wright Jr., Nicholas Haemel
ISBN: 978-83-283-2107-6
Ilość stron: 680
Data wydania: 05/2016
Oprawa: Twarda
Format: 164x239
Wydawnictwo: HELION

Cena: 119.00zł


Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.

Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.

W tej książce opisano między innymi:
  • podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistego
  • najważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektów
  • shadery i język GLSL (OpenGL Shading Language)
  • kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danych
  • techniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformach
  • rendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystyczne
  • sposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPU
  • nowości w OpenGL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie tekstur i użycie OpenMP

Rozdziały:

Spis rysunków (11)

Spis tabel (17)

Spis listingów (19)

O autorze (27)

Przedmowa (29)

Wstęp (31)

CZĘŚĆ I. PODSTAWY

Rozdział 1. Wprowadzenie (39)

  • OpenGL i potok graficzny (39)
  • Początki i ewolucja OpenGL (41)
  • Prymitywy, potoki i piksele (44)
  • Podsumowanie (45)

Rozdział 2. Pierwszy program OpenGL (47)

  • Tworzenie prostej aplikacji (47)
  • Korzystanie z shaderów (49)
  • Rysowanie pierwszego trójkąta (55)
  • Podsumowanie (57)

Rozdział 3. Wzdłuż potoku graficznego (59)

  • Przekazywanie danych do shadera wierzchołków (59)
  • Przekazywanie danych z jednego etapu do drugiego (61)
  • Teselacja (64)
  • Shadery geometrii (66)
  • Składanie prymitywów, przycinanie i rasteryzacja (68)
  • Shadery fragmentów (71)
  • Operacje dotyczące bufora ramki (74)
  • Shadery obliczeniowe (75)
  • Korzystanie z rozszerzeń OpenGL (76)
  • Podsumowanie (80)

Rozdział 4. Matematyka w grafice 3D (81)

  • Czy to ten okrutny rozdział o matematyce? (81)
  • Krótki kurs matematyki dotyczącej grafiki 3D (82)
  • Zasady działania przekształceń (91)
  • Interpolacja, linie, krzywe i powierzchnie parametryczne (106)
  • Podsumowanie (112)

Rozdział 5. Dane (115)

  • Bufory (115)
  • Zmienne typu uniform (129)
  • Bloki magazynowe shadera (147)
  • Liczniki niepodzielne (152)
  • Tekstury (156)
  • Podsumowanie (196)

Rozdział 6. Shadery i programy (197)

  • Opis języka (197)
  • Kompilacja, łączenie i sprawdzanie programów (207)
  • Podsumowanie (222)

CZĘŚĆ II. ZGŁĘBIANIE TEMATU

Rozdział 7. Przetwarzanie wierzchołków i polecenia rysowania (225)

  • Przetwarzanie wierzchołków (225)
  • Polecenia rysowania (231)
  • Przechowywanie przekształconych wierzchołków (254)
  • Przycinanie (267)
  • Podsumowanie (273)

Rozdział 8. Przetwarzanie prymitywów (275)

  • Teselacja (275)
  • Shadery geometrii (297)
  • Podsumowanie (322)

Rozdział 9. Przetwarzanie fragmentów i bufor ramki (323)

  • Shadery fragmentów (323)
  • Testy dla poszczególnych fragmentów (326)
  • Wyjście koloru (336)
  • Rendering pozaekranowy (342)
  • Antyaliasing (360)
  • Zaawansowane formaty bufora ramki (373)
  • Sprite'y punktów (390)
  • Pobieranie utworzonego obrazu (398)
  • Podsumowanie (404)

Rozdział 10. Shadery obliczeniowe (405)

  • Korzystanie z shaderów obliczeniowych (405)
  • Przykłady (414)
  • Podsumowanie (433)

Rozdział 11. Zaawansowane zarządzanie danymi (435)

  • Eliminacja dowiązań (435)
  • Rzadko wypełnione tekstury (440)
  • Kompresja tekstur (445)
  • Upakowane formaty danych (454)
  • Wysokiej jakości filtrowanie tekstur (455)
  • Podsumowanie (458)

Rozdział 12. Sterowanie potokiem graficznym i monitorowanie go (459)

  • Kolejki (459)
  • Synchronizacja w OpenGL (477)
  • Podsumowanie (481)

CZĘŚĆ III. W PRAKTYCE

Rozdział 13. Techniki renderowania (485)

  • Modele oświetlenia (485)
  • Rendering niefotorealistyczny (520)
  • Alternatywne metody renderowania (524)
  • Grafika dwuwymiarowa (551)
  • Podsumowanie (561)

Rozdział 14. OpenGL o wysokiej wydajności (563)

  • Optymalizacja wydajności CPU (563)
  • OpenGL o niskim narzucie (576)
  • Narzędzia do analizy wydajności (595)
  • Podsumowanie (615)

Rozdział 15. Debugowanie i stabilność (617)

  • Debugowanie własnych aplikacji (617)
  • Bezpieczeństwo i szybkość (623)
  • Podsumowanie (626)

Dodatek A. Narzędzia związane z przykładami (627)

Dodatek B. Format pliku SBM (633)

Dodatek C. Funkcje i wersje OpenGL (641)

Dodatek D. Słowniczek (663)

Skorowidz (669)

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Wilno
Wilno
praca zbiorowa
Libra
Zarządzanie miastem Studium ekonomiczne i organizacyjne
Zarządzanie miastem Studium ekonomiczne i organizacyjne
Maciej J. Nowak, Teodor Skotarczak
CEDEWU
Eksperyment w obszarze HR
Eksperyment w obszarze HR
Lipka Anna, Waszczak Stanisław, Winnicka-Wejs Alicja
CEDEWU
Przewodnik z atlasem Praga
Przewodnik z atlasem Praga
Christopher Rice, Melanie Rice
PWN
Mity czwartej władzy
Mity czwartej władzy
Dobrosław Rodziewicz Piotr Legutko
Zysk i S-ka
Sukces na giełdzie Tajniki i wskazówki największych polskich ekspertów giełdowych
Sukces na giełdzie Tajniki i wskazówki największych polskich ekspertów giełdowych
Marek Marcinowski
Poligraf
 Koszyk
1 x InDesign i tekst Profesjonalna typografia w Adobe InDesign
1 x Inżynieria biochemiczna
1 x Ciekawość świata Wynalazki które wyprzedziły swój czas
1 x Beksiński Grafika
1 x Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie
1 x Jak uratować świat? Czyli co dobrego możesz zrobić dla planety
1 x Blisko, coraz bliżej. Od fotografii zbliżeniowej do mikrofotografii
1 x Azja Centralna w polityce energetycznej Chin
1 x Budownictwo zrównoważone Wybrane zagadnienia z fizyki budowli
1 x Dictionary of Real estate market
1 x Inżynieria betonowych nawierzchni drogowych
1 x Czerwona królowa
1 x Obróbka powierzchni w wygładzarkach pojemnikowych
1 x Budownictwo drzewne i wyroby z drewna
1 x Podstawy teorii obwodów Tom 1
1 x Czujniki
1 x Obróbka skrawaniem
1 x Encyklopedia młodego artysty
1 x Dorland Medyczny słownik angielsko-polski, polsko-angielski
1 x 1000 hiszpańskich słów(ek) Ilustrowany słownik hiszpańsko-polski polsko-hiszpański
1 x Metodyczne aspekty modelowania matematycznego maszyn indukcyjnych
1 x Encyklopedia dawnej broni i uzbrojenia ochronnego
1 x Ilustrowany słownik niemiecko-polski
1 x Ekologia Zysk i S-ka
1 x Funkcjonowanie polskiego rynku energii
1 x Chiński nacjonalizm Rekonstruowanie narodu w Chińskiej Republice Ludowej
1 x Czas pracy kierowców Procedury, rozliczenia, wzory + płyta CD
1 x Czujniki w pojazdach samochodowych
1 x Obsługa suwnic w pytaniach i odpowiedziach
1 x Bruno Schulz
1 x Chińskie marzenia o konstytucjonalizmie
1 x 30 sekund o energii 50 kluczowych pojęć, teorii i hipotez przedstawionych w pół minuty
1 x Matematyka finansowa Instrumenty pochodne
1 x Słowo i miecz
1 x BMW serii 5 (typu E39)
1 x Encyklopedia humanisty
1 x Dachy
1 x Człowiek vs Komputer
1 x Montaż i konserwacja instalacji elektrycznych
1 x Historia Wyrzyska 525 zadań i rozwiązań
1 x 300 uczonych prywatnie i na wesoło Tom 2
1 x Teoria obwodów elektrycznych Wydanie 10
1 x Encyklopedia nauki
1 x Chińskie ABC
1 x 365 dni w świecie wiedzy i zabawy
1 x Audi A4 i A4 Avant modele 1994-2000 Wydanie 5
1 x Bloki w słońcu Mała historia Ursynowa Północnego
1 x Co rządzi obrazem? Powtórzenie w sztukach audiowizualnych
1 x Chrześcijańskie fenomeny mistyczne Słownik
1 x Inżynieria produkcji
1 x Encyklopedia kontynentów Kultura, przyroda, ludzie
1 x Barok
1 x "Lancetem, a nie maczugą" Cenzura wobec literatury i jej twórców w latach 1945-1965
1 x Beton towarowy
1 x Atlas gór świata Szczyty marzeń
1 x Wprowadzenie do matematyki finansowej Modele z czasem dyskretnym
1 x Być może to ostatnie słowo
1 x Budżetowanie w ochronie środowiska
1 x Biochemia Krótkie wykłady Wydanie 4
1 x Przekładnie śrubowe kulkowe
1 x Komórka Komunikacja mobilna
1 x Ekspozycja Bez tajemnic Jak robić świetne zdjęcia każdym aparatem
1 x Jak zerwać z plastikiem
1 x Dawno temu był sobie algorytm Czyli jak książki, filmy i życie codzienne wyjaśniają nam dziedzinę algorytmów
1 x Biblia turystyki motocyklowej
1 x Kopalnie węgla kamiennego w Polsce
1 x Anatomia słabości Rozmowa z Robertem Krasowskim
1 x Diagnozowanie podzespołów i zespołów motocykli
1 x Angielsko-polski słownik geologiczno-górniczy
1 x Beksiński 4
1 x Bieszczady Tam gdzie oczy poniosą
1 x Podstawowe zagadnienia zarządzania produkcją Wydanie 3
1 x Antoni Gaudi Czarodziej architektury
1 x Biegając boso
1 x Anatomia siły
1 x Jak projektuję książki Estetyka książki
1 x Fotografia cyfrowa dla bystrzaków Wydanie V
1 x Architektura 50 idei, które powinieneś znać
1 x Charakterystyka i uwarunkowania rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce
1 x Elektromobilność w Polsce na tle tendencji europejskich i globalnych
1 x Systemy i sieci dostępowe xDSL
1 x Gramatyka angielska dla bystrzaków
1 x Alfons Mucha i jego świat
1 x Tak sobie wyobrażałam śmierć
1 x Co jak dlaczego Tajemnice ludzkości w pytaniach i odpowiedziach
1 x BIM w praktyce Standardy Wdrożenie Case Study
4,340.06zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Chirurgia
Chirurgia jednego dnia Kolejne dylematy

Chirurgia jednego dnia Kolejne dylematy

29.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL