Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Grafika komputerowa » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Wstęp do matematyki Wydanie 2

Wstęp do matematyki Wydanie 2

39.00zł
OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D 89.00zł
OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D

Tytuł: OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D
Autor: Janusz Ganczarski
ISBN: 978-83-283-0193-1
Ilość stron: 544
Data wydania: 08/2015
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION

Cena: 89.00zł


OpenGL na scenę!

  • Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
  • Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
  • Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie
Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.

Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!
  • Co to jest OpenGL?
  • Historia i perspektywy OpenGL
  • Pierwszy program
  • Rzutowanie i transformacje
  • Cieniowanie i oświetlenie
  • Tekstury i antyaliasing
  • Zaawansowane przekształcanie geometrii
  • Cienie
  • Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
  • Rozszerzenia
  • Macierze i wektory
  • Język GLSL

Wykreuj swój świat z OpenGL!

Rozdziały:

Rozdział 1. Od autora (7)

Rozdział 2. Wprowadzenie do OpenGL (11)

  • Co to jest OpenGL? (11)
  • Historia OpenGL (13)
  • Potok renderingu (15)
  • Kontekst renderingu (16)
  • Typy danych (18)
  • Zmienne stanu (18)
  • Obsługa błędów (20)
  • OpenGL ES i WebGL (21)
  • OpenGL NG (21)
  • Kwestie techniczne (21)

Rozdział 3. Pierwszy program (23)

  • Obiekty bufora (23)
  • Wierzchołki i ich atrybuty (26)
  • Prymitywy geometryczne (30)
  • Scena 3D i jej przekształcenia (32)
  • Podstawy GLSL (37)
  • Shadery wierzchołków (38)
  • Shadery fragmentów (38)
  • Obsługa shaderów (40)
  • Pierwszy program (45)

Rozdział 4. Rzutowanie i transformacje (69)

  • Zmienne jednorodne w shaderach (69)
  • Przekształcenia modelu-widoku i rzutowanie (73)
  • Dodatkowe płaszczyzny obcinania i płaszczyzny usuwania (91)
  • Selekcja obiektu (97)

Rozdział 5. Cieniowanie i oświetlenie (105)

  • RGB (105)
  • Cieniowanie wielokątów (106)
  • Nazwane bloki jednorodne (113)
  • Oświetlenie (120)
  • Model oświetlenia Lamberta (130)
  • Model oświetlenia Blinna-Phonga (135)
  • Model oświetlenia Phonga (152)

Rozdział 6. Tekstury (163)

  • Tablice pikseli (163)
  • Podstawy teksturowania (168)
  • Tekstury dwuwymiarowe (184)
  • Tekstury trójwymiarowe (203)
  • Tablice tekstur 2D (208)
  • Tekstury sześcienne (212)
  • Tekstury skompresowane (216)
  • Sprajty punktowe (223)
  • Tekstury buforowe (228)

Rozdział 7. Operacje na fragmentach i przetwarzanie końcowe (231)

  • Bufory ramki (231)
  • Rendering pozaekranowy (237)
  • Rendering do tekstury (241)
  • Wiele buforów renderingu (246)
  • Rendering wielowarstwowy (258)
  • Operacje na fragmentach (266)
  • Test szablonu (267)
  • Test głębokości (272)
  • Mieszanie kolorów (276)
  • Test zasłaniania (285)

Rozdział 8. Antyaliasing (295)

  • Wielopróbkowanie (296)
  • Wielopróbkowanie w obiektach bufora ramki (307)
  • Nadpróbkowanie (312)

Rozdział 9. Zaawansowane przekształcanie geometrii (313)

  • Prymitywy rozszerzone i shadery geometrii (313)
  • Teselacja (318)
  • Krzywe i powierzchnie parametryczne (341)
  • Transformacje sprzężone zwrotnie (360)

Rozdział 10. Cienie (369)

  • Rzutowanie cieni (369)
  • Bryły cieni (376)
  • Mapy cieni (390)

Rozdział 11. Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni (415)

  • Techniki odwzorowania nierówności powierzchni (415)
  • Odwzorowanie środowiska (431)

Rozdział 12. Rozszerzenia (449)

  • Podstawowe informacje o rozszerzeniach (449)
  • Obsługa rozszerzeń API OpenGL (451)
  • Obsługa rozszerzeń GLSL (456)

Dodatek A Macierze i wektory (463)

  • Macierze (463)
  • Wektory (468)

Dodatek B Język GLSL (473)

  • Podstawy składni (473)
  • Preprocesor (474)
  • Zmienne, typy i konwersje (478)
  • Operatory i wyrażenia (493)
  • Kwalifikatory (496)
  • Instrukcje i struktura programu (515)
  • Wbudowane zmienne (520)
  • Wbudowane funkcje (523)

Skorowidz (539)

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Prawo upadłościowe i naprawcze
Prawo upadłościowe i naprawcze
Lewandowski Robert, Wołowski Przemysław
C.H. Beck
Moderacyjne i synergiczne kształtowanie dorosłości
Moderacyjne i synergiczne kształtowanie dorosłości
Walulik Anna
WAM
Rozmowy o rozmowach Czyli miej głos i nie wahaj się go użyć!
Rozmowy o rozmowach Czyli miej głos i nie wahaj się go użyć!
Marcin Kozłowski Katarzyna Bąkowicz
Impuls
Mittelpunkt neu B2 Lehrbuch
Mittelpunkt neu B2 Lehrbuch
praca zbiorowa
LektorKlett
System ochrony prawnej konkurencji zagadnienia wybrane
System ochrony prawnej konkurencji zagadnienia wybrane
Giedrewicz-Niewińska Aneta, Piszcz Anna
Adam Marszałek
Kadry i płace Podręcznik do nauki zawodu Technik ekonomista Kwalifikacja A.35.2
Kadry i płace Podręcznik do nauki zawodu Technik ekonomista Kwalifikacja A.35.2
Dębski Damian, Dębski Paweł
WSiP
 Koszyk
1 x Bez strachu Jak umiera człowiek
1 x Dzikie serce Tęsknoty męskiej duszy
1 x Kwiatowe dekoracje inspiracje, porady, instrukcje
1 x Aplikacje Prawnicze 2012 Egzamin wstępny i końcowy Testy Tom 2
1 x Kreacje z filcu
1 x Dieta 2-dniowa
1 x Jadalne zioła i owoce lasów, łąk i pól - jak je rozpoznawać
1 x Skuteczna oferta w zamówieniach publicznych Przygotowywanie i ocena ofert
1 x Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości Wzorce zarządzeń wewnętrznych wg ustawy o rachunkowości i MSSF
1 x Przebieg operacji od A do Z Praktyczny przewodnik dla instrumentariuszek
1 x Apokalipsa tu i teraz
1 x Dowody w sprawach przestępstw i wykroczeń drogowych
1 x Administracja publiczna Tom 2 Ustrój administracji samorządowej
1 x Bez kontroli Czy wychowując dziecko musimy używać kar i dyscypliny?
1 x Farmakodynamika Tom 1/2
1 x Boska Ziemia
1 x ABC miłości według Prymasa Tysiąclecia
1 x Europa w dyskursie polskim czeskim i chorwackim Rekonfiguracje krytyczne
1 x Fizjologia sportu Krótkie wykłady
1 x Kompetencje rady pedagogicznej Komentarz praktyczny Wzory uchwał z serii Meritum
1,639.28zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Chemia
Tablice chemiczne

Tablice chemiczne

29.90zł
25.42zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft