Tytuł: | Organizacja pracy biurowej Poradnik dla nauczyciela | | Autor: | Elżbieta Mitura, Renata Kowalik | | ISBN: | 978-83-7641-408-9 | | Ilość stron: | 136 | | Data wydania: | 02/2011 | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 19.00zł | |
Poradnik został przygotowany w oparciu o podręcznik i zestaw ćwiczeń dla ucznia o tym samym tytule, tj. Organizacja pracy biurowej. Podręcznik. Kolejność proponowanych jednostek dydaktycznych w poradniku odpowiada kolejności jednostek dydaktycznych zawartych w podręczniku dla ucznia. Zakres materiału dostosowany jest do możliwości uczniów i warunków nauczania w danej klasie.
W poradniku nauczyciel odnajdzie scenariusze lekcji i rozwiązania ćwiczeń zawartych w podręczniku. Autorki zamieściły również dodatkowe ćwiczenia, które pomogą uczniom wyrobić prawidłowe nawyki i właściwe podejście do rozwiązywania problemów, napotkanych w przyszłej pracy zawodowej.
Rozdziały:
Rozdział 1. Zasady funkcjonowania biura 1.1. Charakterystyka pracy biurowej 1.2. Rola sekretariatu w biurze 1.3. Przyjmowanie interesantów 1.4. Specjalistyczne wyposażenie biura
Rozdział 2. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy 2.1. Prawa i obowiązki pracownika 2.2. Obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy 2.3. BHP przy obsłudze stanowiska biurowego 2.4. Urządzenia i zabezpieczenia w biurze 2.5. Ochrona środowiska i materialne środowisko pracy 2.6. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach
Rozdział 3. Organizacja stanowiska pracy, zarządzanie biurem 3.1. Planowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy w biurze 3.2. Funkcje i czynności kierownicze 3.3. Umiejętności kierownicze 3.4. Style kierowania 3.5. Zachowania informacyjno-decyzyjne kierownika 3.6. Urządzenia biurowe
Rozdział 4. Redagowanie pism 4.1. Pojęcie i rodzaje pism 4.2. Zasady redagowania pism 4.3. Protokoły, sprawozdania, notatki służbowe 4.4. Adresowanie kopert
Rozdział 5. Organizacja obiegu korespondencji 5.1. Instrukcja kancelaryjna 5.2. Przyjmowanie, otwieranie i sprawdzanie korespondencji 5.3. Obieg korespondencji 5.4. Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów
Rozdział 6. Korespondencja służbowa 6.1. Korespondencja w sprawach osobowych 6.1.1. Dokumentacja osobowa w językach obcych 6.2. Korespondencja w sprawach handlowych 6.2.1. Etapy zawierania transakcji 6.3. Korespondencja w sprawach administracyjnych 6.4. Korespondencja w sprawach finansowych 6.5. Korespondencja w sprawach transportowych 6.6. Program STEMPEL – system obsługi przesyłek 6.7. Korespondencja tajna i poufna
Rozdział 7. Organizacja spotkań służbowych 7.1. Typy spotkań (zebrań firmowych) 7.2. Zebrania formalne i nieformalne 7.3. Podróże służbowe 7.4. Zasady savoir-vivre’u 7.5. Obcokrajowcy w biurze 7.6. Etykieta spotkania biznesowego
Rozdział 8. Obsługa interesantów i udzielanie informacji 8.1. Działanie w przestrzeni biurowej 8.2. Typy interesantów 8.3. Strategie obsługi interesantów 8.4. Metody komunikowania się 8.4.1. Bariery w komunikacji 8.4.2. Konflikty w biurze i ich rozwiązywanie
Rozdział 9. Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa w otoczeniu 9.1. Działania public relations w biurze 9.2. Rozmowy telefoniczne 9.3. Ubiór i cechy pracownika biurowego 9.4. Relacje z mediami
|