Tytuł: | Organizacja pracy biurowej z płytą CD | | Autor: | Mitura Elżbieta | | ISBN: | 978-83-7641-099-9 | | Ilość stron: | 288 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 15.8x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 32.00zł | |
Podręcznik jest przeznaczony dla młodzieży techników i szkół policealnych o profilu technik administracji.
Omówiono w nim następujące zagadnienia:
- charakterystyka pracy biurowej; - przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy; - zarządzanie biurem; - redagowanie pism; - organizacja obiegu korespondencji; - korespondencja służbowa (w pięciu językach); - organizacja spotkań służbowych; - obsługa interesantów i udzielanie informacji; - działanie PR w biurze.
Cennym uzupełnieniem treści nauczania są zestawy ćwiczeń.
Podręcznik został napisany zgodnie z podstawą programową i programem nauczania.
W nowej wersji docelowo zastąpi podręcznik Technika biurowa tej samej autorki.
W serii podręczników do kształcenia w zawodzie technik administracji wydawnictwo poleca: - Wstęp do nauki o państwie i prawie - Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych - Prawo administracyjne - Prawo finansów publicznych - Podstawy socjologii i psychologii społecznej - Poradnik skutecznego przygotowania się do egzaminu zewnętrznego
Rozdziały:
ROZDZIAŁ 1. ZASADY FUNKCJONOWANIA BIURA Elżbieta Mitura, Maria Kęska
1.1. Charakterystyka pracy biurowej 1.2. Rola sekretariatu w biurze 1.3. Współpraca z przełożonym 1.4. Przyjmowanie interesantów 1.5. Specjalistyczne wyposażenie biura 1.5.1. Sekretariat 1.5.2. Sala konferencyjna
ROZDZIAŁ 2. PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska
2.1. Prawa i obowiązki pracownika 2.2. Obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy 2.3. BHP przy obsłudze stanowiska biurowego 2.4. Urządzenia i zabezpieczenia w biurze 2.4.1. Urządzenia monitorujące 2.4.2. Urządzenia alarmowe i sygnalizacyjne 2.4.3. Urządzenia przeciwwłamaniowe 2.4.4. Urządzenia przeciwpożarowe 2.5. Ochrona środowiska i materialne środowisko pracy 2.6. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach
ROZDZIAŁ 3. ORGANIZACJA STANOWISKA PRACY, ZARZĄDZANIE BIUREM Anna Oleksiejczuk, Ewa Oleksiejczuk
3.1. Planowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy w biurze 3.2. Funkcje i czynności kierownicze 3.3. Umiejętności kierownicze 3.4. Style kierowania 3.5. Sytuacyjne wyznaczniki skuteczności kierowania 3.6. Style kierowania ze względu na skuteczność działań kierowniczych 3.7. Zachowania przywódcze w procesie kierowania 3.8. Zachowania informacyjno-decyzyjne kierownika 3.9. Urządzenia biurowe 3.9.1. Komputer i urządzenia wspomagające 3.9.2. Środki łączności 3.9.3. Pozostałe urządzenia biurowe 3.10. Środki wykorzystywane do organizacji i archiwizacji biura
ROZDZIAŁ 4. REDAGOWANIE PISM Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska
4.1. Pojęcie i rodzaje pism 4.2. Zasady redagowania pism 4.3. Blankiety korespondencyjne 4.4. Elementy i części składowe pisma 4.5. Protokoły, sprawozdania, notatki służbowe 4.6. Adresowanie kopert
ROZDZIAŁ 5. ORGANIZACJA OBIEGU KORESPONDENCJI Bogusława Kożuch
5.1. Instrukcja kancelaryjna 5.2. Systemy kancelaryjne 5.3. Przyjmowanie, otwieranie, sprawdzanie korespondencji 5.4. Obieg korespondencji 5.5. Wysyłanie korespondencji 5.6. Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów
ROZDZIAŁ 6. KORESPONDENCJA SŁUŻBOWA Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska
6.1. Korespondencja w sprawach osobowych 6.1.1. Dokumentacja osobowa w języku angielskim 6.1.2. Dokumentacja osobowa w języku niemieckim 6.1.3. Dokumentacja osobowa w języku hiszpańskim 6.1.4. Dokumentacja osobowa w języku rosyjskim 6.1.5. Dokumentacja osobowa w języku francuskim 6.2. Korespondencja w sprawach handlowych 6.2.1. Etapy zawierania transakcji 6.3. Korespondencja w sprawach administracyjnych 6.3.1. Pisma związane z postępowaniem administracyjnym 6.3.2. Skargi i wnioski 6.3.3. Postępowanie w sprawach wydawania zaświadczeń 6.4. Korespondencja w sprawach finansowych 6.5. Korespondencja w sprawach transportowych 6.6. Program: STEMPEL – system obsługi przesyłek 6.7. Korespondencja tajna i poufna
ROZDZIAŁ 7. ORGANIZACJA SPOTKAŃ SŁUŻBOWYCH Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska
7.1. Typy spotkań (zebrań) firmowych 7.2. Organizacja zebrań 7.3. Zebrania formalne i nieformalne 7.3.1. Zebrania formalne 7.3.2. Zebrania nieformalne 7.4. Podróże służbowe 7.4.1. Krajowe podróże służbowe 7.4.2. Podróże zagraniczne 7.6. Zasady savoir-vivre’u 7.7. Obcokrajowcy w biurze 7.8. Etykieta spotkania biznesowego
ROZDZIAŁ 8. OBSŁUGA INTERESANTÓW I UDZIELANIE INFORMACJI Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska
8.1. Działanie w przestrzeni biurowej 8.2. Typy interesantów 8.2.1. Bezpośredni kontakt z interesantem 8.3. Strategie obsługi interesantów 8.4. Prawa interesantów 8.5. Metody komunikowania się 8.5.1. Komunikacja werbalna 8.5.2. Komunikacja niewerbalna 8.5.3. Bariery w komunikacji 8.5.4. Konflikty w biurze i ich rozwiązywanie
ROZDZIAŁ 9. KREOWANIE WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA W OTOCZENIU Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska
9.1. Działania public relations w biurze 9.2. Narzędzia do budowy wizerunku 9.3. Rozmowy telefoniczne 9.4. Ubiór i cechy pracownika biurowego 9.5. Relacje z mediami
ZAŁĄCZNIKI
BIBLIOGRAFIA
|