Autorka wyjaśnia w książce, czym jest kultura narodowa, skąd biorą się stereotypy i uprzedzenia.
Wskazuje obszary biznesu międzynarodowego, na które kultury narodowe mają największy wpływ. Prezentuje różnice kulturowe w komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Ukazuje znaczenie religii, wartości oraz symboli w działalności przedsiębiorstw. Książka zawiera liczne przykłady z praktyki różnych przedsiębiorstw międzynarodowych.
Rozdziały:
Rozdział 1. Otoczenie kulturowe Co to jest kultura narodowa? Różnorodność definicji kultury narodowej oraz jej elementy Model „góry lodowej” Główne cechy kultury narodowej Stereotypy i uprzedzenia — bariery wynikające z podłoża kulturowego Główne orientacje kulturowe
Rozdział 2. Znaczenie otoczenia kulturowego w biznesie międzynarodowym Pojęcie i obszary biznesu międzynarodowego Rozwój przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym Formy orientacji międzynarodowej Dylemat: standaryzacja czy dyferencjacja
Rozdział 3. Zróżnicowanie językowe w międzynarodowej działalności przedsiębiorstw Komunikacja jako proces przekazywania informacji Różnorodność językowa rynku międzynarodowego Różnorodność stylów komunikacji werbalnej Kontekst w komunikacji werbalnej Wpływ języka werbalnego na obszary biznesu międzynarodowego
Rozdział 4. Język niewerbalny w międzynarodowej działalności przedsiębiorstw Co to jest komunikacja niewerbalna? Zachowanie posturalno-gestowe Gesty rąk Gesty wykonywane głową Postawa Wskazywanie/pokazywanie Ukłon Oculesics, czyli ekspresja twarzy Uśmiech Kontakt wzrokowy Proksemika Haptyka Paralangue Znaczenie mowy niewerbalnej w biznesie międzynarodowym
Rozdział 5. Religia, wartości oraz symbole jako aspekty kulturowe w międzynarodowej działalności przedsiębiorstw Wartości i zwyczaje Religia Symbole
Rozdział 6. Negocjacje międzykulturowe Istota negocjacji Nastawienie na partnera/transakcję Stosunek do czasu Styl negocjacji Czas trwania negocjacji, sposób i długość podejmowania decyzji Sposób prezentacji oferty Forma umowy Stopień ceremonialności Elementy protokołu biznesowego / Znaczenie tytułów Wizytówki Ubiór Prezenty
Rozdział 7. Przezwyciężanie szoku kulturowego Czym jest szok kulturowy? Kto jest narażony na symptomy szoku kulturowego? Fazy aklimatyzacji kulturowej Przyczyny szoku kulturowego Akulturacja, czyli uczenie się kultur
Słownik użytecznych terminów
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 39,02zł
|