Tytuł: | Patologie komunikowania w Internecie Zagrożenia i skutki dla dzieci i młodzieży | | Autor: | Stanisław Kozak | | ISBN: | 978-83-7641-388-4 | | Ilość stron: | 272 | | Data wydania: | 03/2011 | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 57.00zł | |
Celem książki jest zaprezentowanie zagrożeń ze strony komputera i Internetu dla dzieci i młodzieży. Ten wspaniały wynalazek techniczny to bezsprzecznie pozytywne źródło informacji i pożytecznej rozrywki. Daje ogromne możliwości użytkowania i rozwoju dzieci i młodzieży, pomocy w nauce, w pracy, ale niesie również zagrożenia (stresy, choroby i przeżycia traumatyczne).
Rozdziały:
1. Teoretyczne problemy komunikowania społecznego w ujęciu interdyscyplinarnym 1.1. Pojęcie, cele i rodzaje komunikowania 1.2. Komunikacja werbalna (słowna) i niewerbalna (mowa ciała) 1.3. Bariery i style komunikowania interpersonalnego
2. Komunikowanie się nadawców i odbiorców w Internecie 2.1. Środowisko Internetu – społeczna przestrzeń komunikowania 2.2. Komunikacja interpersonalna w Internecie – typy komunikacji międzyludzkiej 2.3. Język Internetu dzieci i młodzieży oraz autoprezentacja w świecie wirtualnym 2.4. Charakterystyka wybranych patologicznych portali w Internecie
3. Zagrożenia zdrowotne na stanowisku komputerowym – wymogi ergonomiczne dla dzieci i dorosłych 3.1. Wymagania ergonomiczne w pracy z komputerem 3.2. Eliminowanie zagrożeń zdrowotnych na stanowisku pracy z komputerem 3.3. Bezpieczna i prawidłowa praca z komputerem
4. Internetoholizm, gry komputerowe i hazard internetowy 4.1. Uzależnienie od sieci – przyczyny, skutki, test diagnostyczny 4.2. Niektóre formy patologicznej aktywności dzieci i młodzieży w Internecie – gry komputerowe 4.3. Internetowy hazard – definicje, przyczyny, diagnoza (test) i skutki
5. Dzieci i młodzież jako ofiary cyberprzestępczego wykorzystywania przez dorosłych w Internecie 5.1. Cyberprzemoc – czyli agresja w Internecie, przyczyny i skutki 5.2. Wirtualne znajomości – pułapki i skutki dla dzieci i młodzieży 5.3. Grooming – relacje dorosłych z dziećmi w celu uwiedzenia i wykorzystania seksualnego (pornografia, pedofilia, seksoholizm) 5.4. Stalking – prześladowania ofiar w Internecie ( skutek „chorej miłości”)
6. Komunikowanie się dzieci i młodzieży przez Internet w badaniach socjologicznych i psychologicznych 6.1. Dostępność, atrakcyjność i różnorodność komunikowania dzieci i młodzieży w Internecie 6.2. Przemoc rówieśnicza a media elektroniczne – aspekty prawne w opinii młodzieży gimnazjalnej 6.3. Uzależnienia studentów od komputera i Internetu 6.4. Studenci Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gdańsku – potrzeby zaspokajane przez Internet
|