Tytuł: | Pedagogika a paradygmat nieświadomości | | Autor: | Tomasz Olchanowski | | ISBN: | 978-83-61538-52-3 | | Ilość stron: | 257 | | Data wydania: | 04/2013 | | Format: | 14.5x20.5cm | | Wydawnictwo: | Eneteia | |
| Cena: | 39.00zł | |
Głównym celem monografii jest zwrócenie uwagi na doniosłość koncepcji Junga dla współczesnej pedagogiki, szczególnie w zakresie relacji pedagogicznych. Spojrzenie przez pryzmat procesów nieświadomych na współzależność samowychowania i wychowania pozwoliło autorowi rozwinąć zagadnienie w oparciu nie tylko o jungowską psychologię analityczną, ale też klasyczną psychoanalizę, psychologię egzystencjalną i ewolucyjną oraz, by tak rzec, psychopedagogikę buddyjską.
Wśród rozpatrywanych zagadnień m.in.: indywiduacja a ideologizacja, pedagogia a inicjacja, rodzina jako środowisko inicjacyjne, alienacja, autoanaliza, samooszustwo, los, samowyzysk, pedagogika głębi.
|