Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Poradniki » Komunikacja społeczna » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
  Astrologia Ezoteryka
  Bezpieczeństwo
  Biografie
  Ciąża
  Dieta Odchudzanie
  Dzieci Młodzież
  Edukacja
  Etyka
  Film Teatr
  Filozofia
  Gry i zabawy
  Historia literatury
  Hobby
  Język polski
  Języki obce
  Językoznawstwo
  Kolekcjonerstwo
  Komunikacja społeczna
  Kosmetyka Uroda
  Kulinaria
  Kultura Cywilizacja
  Literatura faktu
  Literaturoznawstwo
  Malarstwo Rysunek
  Mitologia
  Moda
  Motywacyjne
  Muzyka
  Myślistwo Rybołówstwo
  Nauka
  Nauki tajemne
  Niepełnosprawni
  Ogród
  Pedagogika
  Relacje damsko-męskie
  Religia
  Reportaż
  Retoryka
  Rodzina
  Rozwiązywanie problemów
  Savoir vivre Wychowanie
  Socjologia
  Stres
  Teologia
  Używki Uzależnienia
  Zdrowie
  Zioła i olejki
  Zwierzaki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Pedagogika medialna Podręcznik akademicki t1 44.00zł
Pedagogika medialna Podręcznik akademicki t1

Tytuł: Pedagogika medialna Podręcznik akademicki t1
Autor: Bronisław (red.) Siemieniecki
ISBN: 978-83-01-15703-6
Ilość stron: 348
Data wydania: 2008
Format: 16.6x23.8cm
Wydawnictwo: PWN

Cena: 44.00zł


Podręcznik wprowadza w podstawowe pojęcia i koncepcje związane ze środkami przekazu, komunikacją społeczną i społeczeństwem informacyjnym. Wskazuje zadania mediów w edukacji, a także funkcje i obszary badawcze pedagogiki mediów. Przybliża rolę radia, filmu i telewizji w wychowaniu i patologii.

Ponadto autorzy omawiają zmiany w modelach nauczania oraz znaczenie technologii informacyjnej w procesie kształcenia, dokształcania i samokształcenia, w diagnostyce i terapii pedagogicznej, zarządzaniu edukacją, badaniach nauczycielskich, szkolnictwie zawodowym oraz edukacji na odległość. Publikacja porusza też zagadnienia metodyki kształcenia edukacji medialnej i technologii informacyjnej.

Rozdziały:

CZĘŚĆ I. Media a cywilizacje
ROZDZIAŁ 1. Komunikacja a społeczeñstwo                         15
1.1. Media w historii cywilizacji                                                           15
1.1.1. Epoka jĘzyka mówionego                                                      17
1.1.2. Epoka pisma                                                                      18
1.1.3. Epoka mediów elektronicznych                                                21
1.2. Komunikacja społeczna za poŚrednictwem mediów                                    22
1.2.1. Determinizm technologiczny                                                   27
1.2.2. Determinizm medialny                                                         29
1.2.3. Związki technologii ze społeczeñstwem                                       30
1.3. PojĘcie i podstawowe koncepcje społeczeñstwa informacyjnego                      33
1.3.1. Teoria Daniela Bella                                                           34
1.3.2. Teorie twórców szkoły Toronto                                                36
1.3.3. Teoria Alvina Tofflera                                                         38
1.3.4. Teoria Lindy Groff                                                                41
1.3.5. Teoria Francisa Fukuyamy                                                       42
1.3.6. Inne koncepcje i opracowania                                                    44

ROZDZIAŁ 2. Media w wymiarze społecznym i indywidualnym         51
2.1. Media w społeczeñstwie                                                               51
2.1.1. Społeczne korzenie mediów                                                   52
2.1.2. SpołecznoŚĆ internetowa a Świat rzeczywisty                                 55
2.1.3. MasowoŚĆ, szybkoŚĆ i presja chwili w mediach                              58
2.2. Człowiek w Świecie mediów                                                             60
2.2.1. SamotnoŚĆ w Świecie medialnym                                                60
2.2.2. JĘzyk mediów interaktywnych                                                   61
2.2.3. TożsamoŚĆ w mediach                                                         63
2.2.4. Człowiek w sieci informacji medialnej                                          66

ROZDZIAŁ 3. Media wytworem i kreatorem współczesnej kultury – kulturowe uwarunkowania mediów                                                                 
3.1. K ultura Światem człowieka                                                            69
3.1.1. Podstawowe rozróżnienie pojĘĆ dotyczących kultury                        69
3.1.2. Dwa megatrendy rozwoju kultury jako wyzwanie edukacyjne               71
3.2. Kultura globalna podstawą współczesnej paidei i humanizmu                         76
3.2.1. Kultura pojmowana globalnie                                                    76
3.2.2. Współczesne rozumienie paidei i humanizmu                                79
3.3. Rola mass mediów i hipermediów w kreowaniu kultury popularnej                   80
3.3.1. Miejsce sztuki we współczesnej kulturze                                        80
3.3.2. PopularnoŚĆ jako jeden z głównych czynników decydujących o rozwoju kultury                                                                         
3.3.3. WartoŚci sztuki prezentowanej w mass mediach i hipermediach            82
3.4. Rola mediów w kształtowaniu wielopłaszczyznowej tożsamoŚci osobniczej i narodowej oraz rozumieniu innych kultur                                            
3.4.1. Ambiwalentna rola mediów masowych i multimediów w kształtowaniu tożsamoŚci kulturowej i narodowej                                                    
3.4.2. Mass media a zrozumienie innych kultur                                        87
3.4.3. Rola mediów regionalnych w stymulowaniu rozwoju kultury, praworządnoŚci i integrowaniu Środowiska                                                               
3.5. Determinanty kulturowe edukacji medialnej                                          91
3.5.1. Kulturotwórcze funkcje mass mediów i hipermediów                        91
3.5.2. Kulturowe i sytuacyjne uwarunkowania rozumienia informacji                94
3.5.3. Sposoby i zakres manipulacji w mediach                                        98
3.5.4. Kultura moralna jako istotny składnik kompetencji medialnych nadawcy i odbiorcy                                                                      
3.6. Mass media i przemiany kultury współczesnej                    108
3.6.1. Mass media i społeczeñstwo konsumpcji                                        108
3.6.2. Mass media i kultura upozorowania                                             109
3.6.3. Reality show – powrót do rzeczywistoŚci?                                    111
3.6.4. Mass media i amerykanizacja                                                    113
3.6.5. Mass media i generacja X/generacja Y                                          114
3.6.6. Globalny nastolatek                                                            115
3.6.7. Mass media, płeĆ, ciało                                                        118
3.6.8. Pedagogika, media, kultura popularna                                           119

CZĘŚĆ II. Media w pedagogice
ROZDZIAŁ 1. Przedmiot i zadania mediów w komunikacji              125
1.1. Rys historyczny wykorzystania mediów w edukacji                                 125
1.1.1. Zasada poglądowoŚci                                                             127
1.1.2. Dwa filary tworzące technologiĘ kształcenia                                 130
1.1.3. Technologia kształcenia                                                          133
1.1.4. Edukacja medialna                                                                136
1.2. PojĘcie, cele i przedmiot pedagogiki medialnej                                      140
1.3. Obszary pedagogiki medialnej                                                         149
1.4. Zadania i funkcje pedagogiki medialnej                                                 150

ROZDZIAŁ 2. Media w katalogu Środków dydaktycznych                           152
2.1. Klasyfikacja, cechy i etapy rozwoju mediów jako Środków dydaktycznch         152
2.2. Pedagogiczne funkcje komputera                                                      166
2.3. Komputeryzacja procesu kształcenia w Świetle zasad dydaktycznych               169

ROZDZIAŁ 3. Wybrane modele komunikowania                             176
3.1. Model wszechmocy propagandy                                                         177
3.2. Model przekazu sygnałów                                                                178
3.3. Model aktu perswazyjnego                                                            180
3.4. Model dyfuzyjny                                                                       181
3.5. Model wspólnoty doŚwiadczeñ                                                        182
3.6. Model socjologiczny                                                                      182
3.7. Model społeczno-kulturowy                                                           183
3.8. Model lingwistyczny                                                                      183
3.9. Model komunikacji interpersonalnej                                                  184
3.10. Alternatywne modele komunikowania                                                186
3.11. Komunikacja a uczenie siĘ                                                            188
3.12. Interaktywny model kształcenia medialnego                                          189

ROZDZIAŁ 4. Wychowanie a media                                                    193

ROZDZIAŁ 5. Media a patologie                          204
5.1. Media a agresja i przemoc                                                               204
5.1.1. Płaszczyzny badañ nad przemocą w mediach                                 204
5.1.2. PojĘcie przemocy w mediach                                                    206
5.2. Dylematy teoretyczne agresji i przemocy w mediach                                206
5.2.1. Teoria uczenia siĘ                                                              208
5.2.2. Teoria katharsis                                                                   210
5.2.3. Teoria instynktów                                                               210
5.2.4. Teoria kognitywistyczno-konstruktywistyczna                                  211
5.3. Zagrożenia wynikające z powszechnego stosowania technologii informacyjnej      212
5.3.1. Zanik wartoŚci humanistycznych – technokratyczny sposób widzenia Świata 213
5.3.2. Manipulacja i sterowanie ŚwiadomoŚcią ludzi                                  215
5.3.3. TrudnoŚci w przystosowaniu siĘ do zasad funkcjonujących w społeczeñstwie informacyjnym. Uzależnienie od technologii                                
5.3.4. Patologie związane z użytkowaniem Internetu                                  222
5.3.5. Wnioski dla praktyki edukacyjnej                                             232

ROZDZIAŁ 6. Metodologia badañ w pedagogice medialnej                  234
6.1. Ogólne refleksje metodologiczne                                                      235
6.2. Rodzaje badañ naukowych                                                               238
6.2.1. Badania iloŚciowe                                                              239
6.2.2. Badania jakoŚciowe                                                            241
6.3. Struktura badañ empirycznych                                                         247
6.3.1. Procedury badawcze                                                            247
6.3.2. Problemy badawcze i cele badañ                                                 252
6.3.3. Hipoteza czy pytanie badawcze                                                254
6.3.4. BłĘdy ekologizmu i indywidualizmu                                          256
6.3.5. Zmienne, zmienne pozorne i interakcje zmiennych                           258
6.3.6. WskaŸniki zmiennych                                                             264
6.3.7. Metody, techniki i narzĘdzia badañ                                              267

CZĘŚĆ III. Zarys kognitywistyczno-konstruktywistycznej teorii pedagogiki medialnej
ROZDZIAŁ 1. Problemy pedagogiki medialnej                           273
1.1. PodejŚcie interdyscyplinarne w edukacji medialnej                                     274
1.2. PodejŚcie systemowe w edukcji medialnej                                              275
1.3. Eksperymentalne modele cyberszkoły                                                278
1.4. Mity funkcjonujące w pedagogice medialnej                                         281

ROZDZIAŁ 2. Teoria kognitywistyczna w edukacji wspieranej mediami
2.1. Uwagi wstĘpne                                                                            285
2.2. Kognitywistyczna teoria uczenia siĘ                                                  288293
2.4. Badania nad wykorzystaniem mediów w edukacji oparte na teorii kognitywistycznej                                                                        
2.5. Informacja i symbol w kognitywistycznej teorii wykorzystania mediów w edukacji                                                                             

ROZDZIAŁ 3. Konstruktywizm w edukacji wspieranej mediami         309
3.1. Konstruktywizm w edukacji                                                           309
3.2. Wpływ mediów na uczenie siĘ pozaszkolne                                          314

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Twój drugi mózg Komunikacja umysł - jelita
Twój drugi mózg Komunikacja umysł - jelita
Emeran Mayer
Feeria
Metodyka pracy obrońcy i pełnomocnika w sprawach karnych i karnych skarbowych
Metodyka pracy obrońcy i pełnomocnika w sprawach karnych i karnych skarbowych
Jarosław Zagrodnik
Wolters Kluwer
Kompetencje i satysfakcja Identyfikacja, ocena i znaczenie dopasowania
Kompetencje i satysfakcja Identyfikacja, ocena i znaczenie dopasowania
Agnieszka Springer
Difin
Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi + DVD
Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi + DVD
Paul Nordoff Clive Robbins
Impuls
50 idei które powinieneś znać. Historia wojskowości
50 idei które powinieneś znać. Historia wojskowości
Robin Cross
PWN
Legalność jako kryterium sądowej kontroli decyzji administracyjnych
Legalność jako kryterium sądowej kontroli decyzji administracyjnych
Dawid Gregorczyk
Wolters Kluwer
 Koszyk
1 x Belweder 1818-2018
1 x Biologiczne podstawy ochrony przyrody
1 x Czekolada Leksykon
1 x 1001 fotografii, które musisz zobaczyć
1 x Dwa jabłka Adama
1 x Encyklopedia Eureka
1 x 333 automobile Pojazdy zabytkowe z lat 1886-1975
1 x Fotografia cyfrowa Edycja zdjęć Wydanie VII
1 x Atlantyda odnaleziona Rozwiązanie największej zagadki w dziejach świata
1 x Until Trevor
1 x Gra w atom Społeczne zarządzanie technologią w rozwoju energetyki jądrowej w Polsce
1 x Deep Stage Dive
1 x Budownictwo wojskowe Służba budownictwa
1 x Systemowe zarządzanie jakością Koncepcja systemu, ocena systemu, wspomaganie decyzji
1 x Artystyczna rekonkwista Sztuka w międzywojennej Polsce i Europie
1 x Elektrodynamika techniczna
1 x Ciekawość zakazana! Pytania, znaleziska, fakty
1 x Bułgarsko polski słownik leksyki potocznej tom 1 A-I
1,033.16zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWN
 Kategoria:
 Fizyka
Elementy analizy tensorowej

Elementy analizy tensorowej

45.00zł
38.25zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN