Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Poradniki » Pedagogika » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
  Astrologia Ezoteryka
  Bezpieczeństwo
  Biografie
  Ciąża
  Dieta Odchudzanie
  Dzieci Młodzież
  Edukacja
  Etyka
  Film Teatr
  Filozofia
  Gry i zabawy
  Historia literatury
  Hobby
  Język polski
  Języki obce
  Językoznawstwo
  Kolekcjonerstwo
  Komunikacja społeczna
  Kosmetyka Uroda
  Kulinaria
  Kultura Cywilizacja
  Literatura faktu
  Literaturoznawstwo
  Malarstwo Rysunek
  Mitologia
  Moda
  Motywacyjne
  Muzyka
  Myślistwo Rybołówstwo
  Nauka
  Nauki tajemne
  Niepełnosprawni
  Ogród
  Pedagogika
  Relacje damsko-męskie
  Religia
  Reportaż
  Retoryka
  Rodzina
  Rozwiązywanie problemów
  Savoir vivre Wychowanie
  Socjologia
  Stres
  Teologia
  Używki Uzależnienia
  Zdrowie
  Zioła i olejki
  Zwierzaki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Farmakoekonomika

Farmakoekonomika

109.00zł
Pedagogika 103.95zł
Pedagogika

Tytuł: Pedagogika
Autor: Wiesława Ciechaniewicz, Bożena Janiszewska, Mieczysław Łobocki
ISBN: 978-83-200-3675-6
Ilość stron: 380
Data wydania: 2008 (wydanie 2)
Format: 16.4x23.5cm
Wydawnictwo: PZWL

Cena: 103.95zł


Jest to nowoczesny, znakomicie napisany podręcznik, który odpowiada ogólnym kierunkom współczesnej pedagogiki.

Publikacja składa się z trzech części.

Część pierwsza jest poświęcona celom i metodom wychowania, pedagogice jako nauce, dydaktyce oraz teorii kształcenia zawodowego. W części drugiej omówiono wykorzystanie wiedzy pedagogicznej w opiece nad zdrowiem. Część trzecia dotyczy pedagogiki w pielęgniarstwie.

Obecne wydanie zostało dostosowane do standardów nauczania przedmiotów pedagogicznych i przedmiotu wychowanie zdrowotne na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne, fizjoterapia i wychowanie fizyczne na AWF.

Rozdziały:

CZĘŚĆ PIERWSZA. PEDAGOGIKA - NAUKA O WYCHOWANIU

1. Pedagogika jako nauka
1.1. Cele rozdziału
1.2. Pojęcie nauki. Klasyfikowanie nauk
1.3. Terminy podstawowe i pochodne w pedagogice
1.4. Początki pedagogiki naukowej i empirycznej
1.5. Główne prądy i kierunki w pedagogice XX wieku
1.6. Przedmiot i zadania pedagogiki
1.7. Działy pedagogiki. Pedagogiki wyspecjalizowane
1.7.1. Działy pedagogiki ? układ pionowy
1.7.2. Działy pedagogiki ? układ poziomy
1.8. Nauki współdziałające z pedagogiką
1.9. Potrzeba interdyscyplinarnej wiedzy i integralności refleksji pedagogicznej
1.10. Metodologia badan´ pedagogicznych
1.10.1. Źródła i drogi postępowania badawczego
1.10.2. Funkcje badan´ pedagogicznych
1.10.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze ? wyjaśnienie pojęć
1.10.4. Wybrane metody badawcze
1.10.5. Wybrane techniki badawcze
1.10.6. Techniki pomiaru pedagogicznego
Pytania sprawdzające.
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.

2. Wychowanie
2.1. Cele rozdziału
2.2. Pojecie wychowania i jego cechy
2.2.1. Sposoby rozumienia wychowania
2.2.2. Cechy wychowania
2.3. Wychowanie w świetle teorii osobowości
2.3.1. Teoria behawiorystyczna a wychowanie
2.3.2. Teoria zorientowana humanistycznie a wychowanie
2.3.3. Teoria psychospołeczna a wychowanie.
2.4. Wartości w wychowaniu
2.4.1. Potrzeba odwoływania się do wartości w wychowaniu
2.4.2. Preferowane w wychowaniu wartości
2.4.3. Prymat wartości nad celami wychowania
2.5. Cele wychowania
2.5.1. Kontrowersje wokół celów wychowania
2.5.2. Koncepcja celów wychowania w ujęciu W. Brezinki
2.5.3. Cele wychowania godne uwagi.
2.6. Wychowanie moralne i prorodzinne
2.6.1. Wychowanie moralne
2.6.2. Wychowanie prorodzinne
2.7. Metody wychowania
2.7.1. Metody modelowania
2.7.2. Metody zadaniowe
2.7.3. Metody perswazji
2.7.4. Metody nagradzania i karania
2.8. Warunki skutecznego wychowania
2.8.1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży
2.8.2. Umiar w stosowaniu swobody i przymusu wobec dzieci i młodzieży
2.8.3. Porozumiewanie się z dziećmi i młodzieżą
2.8.4. Poznawanie dzieci i młodzieży
2.9. Praca nad sobą w procesie wychowania
2.9.1. Rozumienie pracy nad sobą
2.9.2. Potrzeba pracy nad sobą
2.9.3. Możliwości pracy nad sobą
2.10. Rola informacji zwrotnych w procesie wychowania
2.10.1. Pierwotne i wtórne informacje zwrotne
2.10.2. Wychowawcze znaczenie informacji zwrotnych
2.10.3. Sposoby gromadzenia informacji zwrotnych
2.10.4. Wymagania stawiane informacjom zwrotnym
Pytania sprawdzające.
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.

3. Środowisko wychowawcze
3.1. Cele rozdziału
3.2. Pojęcie środowiska, rodzaje środowisk człowieka
3.2.1. Środowisko geograficzne i jego wpływ na funkcjonowanie człowieka
3.2.2. Środowisko lokalne i jego oddziaływanie na człowieka
3.2.3. Środowisko społeczne ? rodzaje środowisk społecznych
3.3. Środowisko wychowawcze i jego funkcje. Kształtowanie środowiska wychowawczego
3.3.1. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze
3.4. Grupa rówieśnicza jako naturalne środowisko wychowawcze ? funkcje grup rówieśniczych
3.4.1. Rodzaje grup rówieśniczych.
3.5. Instytucjonalne środowiska wychowawcze i ich rodzaje
3.6. Świat mediów i jego oddziaływania wychowawcze ? problem zagrożeń
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca

4. Trudności wychowawcze
4.1. Cele rozdziału
4.2. Pojęcie i klasyfikacja trudności wychowawczych
4.3. Trudności wychowawcze a zaburzenia i dysharmonie rozwoju dziecka
4.3.1. Globalne zaburzenia rozwoju
4.3.2. Parcjalne zaburzenia rozwoju
4.3.3. Zaburzenia neurodynamiki
4.4. Trudności wychowawcze uwarunkowane środowiskowo
4.4.1. Lęki i nerwice dzieci i młodzieży
4.4.2. Problem samobójstw
4.4.3. Zaburzenia łaknienia ? anoreksja i bulimia
4.4.4. Problematyka uzależnień
4.4.5. Agresja dzieci i młodzieży ? proces demoralizacji
4.4.6. Prostytucja dzieci i młodzieży
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca

5. Dydaktyka ? teoria nauczania i uczenia się
5.1. Cele rozdziału
5.2. Przedmiot i zadania dydaktyki
5.3. Powstanie i rozwój dydaktyki
5.4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne
5.4.1. Uczenie się
5.4.2. Nauczanie
5.4.3. Kształcenie, wykształcenie, samokształcenie
5.4.4. System kształcenia
5.4.5. Samokształcenie
5.5. Badania naukowe w dydaktyce
5.5.1. Problemy badawcze w dydaktyce
5.5.2. Przedmiot badań dydaktycznych
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca

6. Dydaktyka w kształceniu zawodowym
6.1. Cele rozdziału
6.2. Kierunki zmian w kształceniu zawodowym
6.2.1. Idea kształcenia wielostronnego
6.2.2. Dobór treści kształcenia zawodowego
6.2.3. Metody pracy z uczącym się
6.2.4. Nowe zadania nauczyciela
6.3. Proces kształcenia zawodowego
6.3.1. Geneza i rozwój nowoczesnego modelu kształcenia
6.3.2. Ogniwa procesu kształcenia.
6.4. Cele kształcenia zawodowego
6.4.1. Charakterystyka celów kształcenia
6.4.2. Taksonomia celów kształcenia
6.5. Treści kształcenia zawodowego
6.5.1. Zasady doboru i układu treści kształcenia
6.5.2. Modułowe ujęcie kształcenia
6.5.3. Standardy kształcenia
6.5.4. Plany nauczania i programy kształcenia
6.6. Zasady kształcenia
6.6.1. Zasada poglądowości
6.6.2. Zasada świadomej aktywności
6.6.3. Zasada związku teorii z praktyką
6.6.4. Zasada systematyczności (systemowości)
6.6.5. Zasada przystępności (stopniowania trudności)
6.7. Metody i organizacja kształcenia.
6.7.1. Klasyfikowanie metod kształcenia
6.7.2. Metody podające
6.7.3. Metody problemowe ? samodzielne dochodzenie do wiedzy
6.7.4. Metody eksponujące (waloryzujące)
6.7.5. Metody praktyczne
6.8. Środki dydaktyczne
6.9. Kontrola i ocena wyników procesu kształcenia
6.9.1. Funkcje kontroli i oceny wyników w procesie kształcenia
6.9.2. Metody kontroli i oceny wyników procesu kształcenia
6.9.3. Pomiar dydaktyczny
Pytania sprawdzające.
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca

CZĘŚĆ DRUGA. WYKORZYSTANIE WIEDZY PEDAGOGICZNEJ W OPIECE NAD ZDROWIEM

7. Kształcenie na rzecz współpracy w interdyscyplinarnych zespołach opiekuńczych
7.1. Cele rozdziału
7.2. Zespół opiekuńczy ? istota współpracy
7.3. Kształcenie na rzecz współpracy w zespole opiekuńczym
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca

8. Pedagogika zdrowia ? teoria wychowania zdrowotnego i edukacji zdrowotnej
8.1. Cele rozdziału
8.2. Zadania pedagogiki zdrowia na rzecz edukacji zdrowotnej
8.3. Wychowanie zdrowotne
8.4. Edukacja zdrowotna
8.4.1. Istota i cele edukacji zdrowotnej
8.4.2. Edukacja zdrowotna a promocja zdrowia
8.4.3. Modele edukacji zdrowotnej.
8.4.4. Formy organizacyjne i metody edukacji zdrowotnej
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca

9. Pedagogiczne aspekty pracy z pacjentem i jego rodziną
9.1. Cele rozdziału
9.2. Edukacja pacjenta
9.3. Doradzanie i poradnictwo w pracy z pacjentem i jego rodziną
9.4. Formy, metody i środki dydaktyczne stosowane w edukacji pacjentów
9.4.1. Formy organizacyjne
9.4.2. Metody nauczania ? uczenia się
9.4.3. Środki dydaktyczne
9.5. Zasady warunkujące efektywność edukacji
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.

CZĘŚĆ TRZECIA. PEDAGOGIKA W PIELĘGNIARSTWIE

10. Pielęgniarstwo a pedagogika
10.1. Cele rozdziału
10.2. Relacje między pielęgniarstwem a pedagogiką
10.2.1. Współczesne rozumienie pielęgniarstwa
10.2.2. Wyznaczniki rozwoju pielęgniarstwa
10.2.3. Istota zawodowego pielęgnowania
10.2.4. Edukacja w pielęgnowaniu
10.3. Wykorzystanie dorobku różnych dziedzin pedagogiki w pielęgniarstwie
10.3.1. Wkład pedagogiki w tworzenie podstaw teoretycznych pielęgniarstwa
10.3.2. Wykorzystanie w pielęgniarstwie różnych działów pedagogiki
10.3.3. Wspólne obszary zainteresowań badawczych pielęgniarstwa i pedagogiki
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.

11. Działalność pedagogiczna pielęgniarki
11.1. Cele rozdziału
11.2. Zadania pedagogiczne w działalności zawodowej pielęgniarki
11.2.1. Funkcja wychowawcza w zawodzie pielęgniarki
11.3. Funkcja kształcenia w zawodzie pielęgniarki
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca

12. Dydaktyka pielęgniarstwa
12.1. Cele rozdziału
12.2. Dydaktyka pielęgniarstwa ? zakres zainteresowania i zadania
12.3. Proces kształcenia pielęgniarek
12.4. Czynniki warunkujące tworzenie i zmiany w systemie kształcenia pielęgniarek w Polsce
12.5. Filozofia kształcenia pielęgniarek
12.6. Cele kształcenia
12.7. Treści kształcenia
12.8. Proces kształtowania umiejętności praktycznych
12.9. Formy organizacyjne i metody wykorzystywane w kształceniu pielęgniarek
Pytania sprawdzające
Zadania problemowe
Literatura cytowana i uzupełniająca.

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Leksykon lobbingu w Unii Europejskiej
Leksykon lobbingu w Unii Europejskiej
Czub Jarosław Filip, Vetulani-Cęgiel Agnieszka
Elipsa
Wszystkie miejsca biblijne Słownik i konkordancja Tom 1 A-I
Wszystkie miejsca biblijne Słownik i konkordancja Tom 1 A-I
Bosak Czesław
Petrus
12 kropel życia
12 kropel życia
Katarzyna Nowak Karolina Kasprzak Roman Kawecki
Sorus
Ostatnie dni Stalina
Ostatnie dni Stalina
Joshua Rubenstein
Prószyński
Herbata moc smaku i aromatu
Herbata moc smaku i aromatu
Justyna Mrowiec
Buchmann
Kontraktowanie świadczeń przez Narodowy Fundusz Zdrowia Przepisy, praktyka i orzecznictwo
Kontraktowanie świadczeń przez Narodowy Fundusz Zdrowia Przepisy, praktyka i orzecznictwo
Agnieszka Pietraszewska-Macheta
Wolters Kluwer
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PZWL
 Kategoria:
 Geografia
Podstawy geochemii środowiska

Podstawy geochemii środowiska

61.95zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN