Tytuł: | Pedagogika społeczna t1 | | Autor: | Ewa Marynowicz-Hetka | | ISBN: | 978-83-01-14675-7 | | Ilość stron: | 576 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 64.00zł | |
Aktualny podręcznik przedstawiający spójny pogląd na pedagogikę społeczną jako dyscyplinę akademicką oraz orientację działania. Stanowi "pomost" między przeszłością (korzeniami) tej dyscypliny, jej teraźniejszością i przyszłością.
Prezentowany tom pierwszy podręcznika to spójny wykład autorski prezentujący najważniejsze stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w tej dziedzinie. Wskazuje miejsce pedagogiki społecznej w rodzinie nauk społecznych i humanistycznych. Omawia kategorie pojęciowe oraz konteksty metodologiczne dyscypliny. Porusza także zagadnienia dotyczące jej wymiaru aksjologicznego. Opisując pedagogikę społeczną jako jedną z możliwych orientacji działania, wskazuje także obszary praktycznego działania pedagoga społecznego.
Rozdziały:
Rozdział 1. Wprowadzenie w problematyke˛ – wymiary pedagogiki społecznej (humanistyczny, społeczno-kulturowy, aksjologiczny) 18
Rozdział 2.Środowisko życia i jego przetwarzanie w toku pracy społecznej 54
Rozdział 3. Kategoria działania społecznego w pedagogice społecznej – sens i znaczenie działania społecznego 77
Rozdział 4. Wymiar profilaktyczny działania pedagoga społecznego 111
Rozdział 5. Pomoc w rozwoju, towarzyszenie społeczne, próg zagrożenia rozwoju – wymiar profilaktyczny 132
Rozdział 6. Konteksty metodologiczne 152
Rozdział 7. Konteksty historyczne i porównawcze 204
Rozdział 8. Ramy działania społecznego pedagoga społecznego i ich tworzenie 238
Rozdział 9. PodejŚcia (teoretyczne) do działania w polu pracy społecznej 265
Rozdział 10. Wybrane kwestie społeczne a praktyka działania społecznego 308
Rozdział 11. Pedagogika społeczna i praca socjalna – wieloŚć perspektyw irozwiązań 355
Rozdział 12. Modele pracy socjalnej/społecznej i ich żródła teoretyczne oraz implikacje dla praktyki społecznej 381
Rozdział 13. Etyczne aspekty działania pedagoga społecznego 425
Rozdział 14. Kultura profesjonalnego działania pedagoga społecznego 471
|