Tytuł: | Pedagogika społeczna t2 | | Autor: | Ewa Marynowicz-Hetka | | ISBN: | 978-83-01-14847-8 | | Ilość stron: | 672 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 69.00zł | |
Drugi tom podręcznika stanowi kontynuację i rozszerzenie treści proponowanych w tomie pierwszym prezentującym pedagogikę społeczną jako dyscyplinę akademicką i orientację działania.
Zawiera teksty wybitnych przedstawicieli tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Stanowi próbę odpowiedzi na pytania o inne punkty widzenia na pedagogikę społeczną, stan debaty na temat tej dyscypliny oraz powiązania przeszłości z teraźniejszością i próbę antycypowania przyszłości. Pozwala na kształtowanie twórczej podstawy pedagoga społecznego. Stanowi podstawową bazę teoretyczną dla studentów pedagogiki społecznej i kierunków pokrewnych.
Rozdziały:
Część I DEBATA O DYSCYPLINIE, JEJ ZMIENNOśCI I PARADYGMACIE(TACH) Rozdział 1. Kształtowanie się dyscypliny – główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym 20
Rozdział 2. Pedagogika społeczna i jej wyzwania na początku XXI w.
Rozdział 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym – problemy i perspektywy rozwoju 58
Rozdział 4. Pedagogika społeczna wobec kryzysu świata wartości, więzi i instytucji 89
Rozdział 5. Pedagogika społeczna – pytania o tożsamość i przyszłość
Rozdział 6. Przyszłość pedagogiki społecznej – o nowy paradygmat dyscypliny 125
Część II DEBATA O ZWIąZKACH PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ Z INNYMI (SUB)DYSCYPLINAMI NAUK O WYCHOWANIU, O KULTURZE I SPOŁECZEńSTWIE Rozdział 7. Pedagogika społeczna w kontekście sporów o przedmiot i strukturę pedagogiki oraz jej związki z innymi dyscyplinami naukowymi
Rozdział 8. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej 168
Rozdział 9. Pedagogika społeczna a inne obszary wiedzy naukowej
Rozdział 10. Funkcje związków i ruchów młodzieży z perspektywy współczesnej teorii wychowania 202
Rozdział 11. Od próżniaczenia do zniewolenia – w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego 219
Rozdział 12. Wychowanie uwrażliwiające na inność w warunkach wielokulturowowści (Jerzy Nikitorowicz) 237
Rozdział 13. Praca socjalno-opiekuńcza i pedagogika społeczna
Rozdział 14. Jak zapewniać byt wartościom – wspólne pytanie polityków społecznych i pedagogów społecznych 269
Rozdział 15. Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej 277
Część III DEBATA O ODMIANACH SPOŁECZNO-PEDAGOGICZNEGO PUNKTU WIDZENIA W INNYCH KRAJACH Rozdział 16. Edukacja do obywatelskości. Od pedagogiki socjalnej do pedagogiki społecznej 298
Rozdział 17. Polityka społeczna a pedagogika społeczna/praca socjalna z perspektywy historyczno-socjologicznej 315
Rozdział 18. Równość płci i praca przedstawicieli zawodów pomocowych
Rozdział 19. Przemiany myśli społeczno-pedagogicznej w Niemczech
Rozdział 20. Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznejHeleny Radlińskiej – analiza porównawcza
Rozdział 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice Czeskiej na progu nowego tysiąclecia
Rozdział 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach (Divna Lakinska, Suzana 22.1. Wstęp 400
Część IV DEBATA NA TEMAT PóLDZIAŁANIA PEDAGOGA SPOŁECZNEGO Rozdział 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmianyspołecznej 415
Rozdział 24. Edukacja jako pomoc w rozwoju w ujęciu andragogiki i gerontologii 433
Rozdział 25. Pomoc przez porady. Statyczna versus procesualna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego 444
Rozdział 26. Wychowawcze i edukacyjne funkcje regionalizmu
Rozdział 27. Pedagogika społeczna i praca socjalna w procesie społecznej readaptacji osób pozbawionych wolności 485
Rozdział 28. Pedagogika społeczna i rodzina – obszary badań
Rozdział 29. Mass media i multimedia – dominująca przestrzeń życia dziecka 518
Rozdział 30. Styl życia a zagrożenia zdrowia jednostki i społeczeństwa w rozwijającej się cywilizacji 534
Rozdział 31. Uwagi na zakończenie – w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej 552
|