Tytuł: | Pełna partycypacja w zarządzaniu | | Autor: | Ryszard Stocki, Piotr Prokopowicz, Grzegorz Żmuda | | ISBN: | 978-83-264-3947-6 | | Ilość stron: | 352 | | Data wydania: | 10/2012 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
Innowacyjność w gospodarce to nie tylko nowe technologie, to również nowe paradygmaty zarządzania. O ile te pierwsze są dostępne głownie dla firm dużych i majętnych, o tyle po te drugie może sięgnąć każda firma, niezależnie od branży i wielkości. Taki nowy, skuteczny paradygmat oferuje właśnie niniejsza książka.
• Jak sprawić, aby ludzie byli prawdziwie zaangażowani w swoją pracę? • Jak zbudować system wynagrodzeń, z którego wszyscy będą zadowoleni? • Jak prowadzić dialog społeczny w firmie? • Co zrobić, aby ludzie myśleli o swojej firmie, jakby była ich własnością? • Jak przyczynić się do tego, aby menedżer czuł się nie tylko kierownikiem, ale i nauczycielem swoich podwładnych? • Na czym polega tajemnica sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata?
Rozdziały:
1. Czym jest Total Participation Management? Między częściową a pełną partycypacją w zarządzaniu Co to za firmy? Nowe oblicze biznesu Pełna partycypacja w praktyce Formuła pełnej partycypacji w zarządzaniu Pragmatyka pełnej partycypacji
2. Biznes to gra, w której wygrywają drużyny. Przełamać ignorancję Zmiana mentalności Żeby móc, trzeba chcieć Jak się gra? Podstawowe reguły gry Wyższa liga
3. Liczby krytyczne. W poszukiwaniu zaginionej liczby Proces ustalania liczby krytycznej Wykorzystaj grę! Problemy z liczbami Czy Total Participation Management to zarządzanie przez cele?
4. Total Participation Management i prawdziwa natura procesów w organizacji Co my tu właściwie robimy? Natura procesów Etapy usprawniania procesów Logika nadawania sensu w doskonaleniu procesów Rekrutacja Przegląd procesu Identyfikacja obszarów krytycznych Obszary interwencji Wprowadzanie zmian
5. Rozwój organizacji przez rozwój pracowników Tradycyjne rozumienie kompetencji Dziedziny ekspertyzy w Total Participation Management Sześć poziomów ogólności dziedzin Poziomy ekspertyzy Rozwój pracowników w Total Participation Management Zatrudnianie, zwalnianie, rotacja
6. System wynagrodzeń w Total Participation Management Jak nagradzać, żeby nie karać? Jedna idea, wiele rozwiązań - dwanaście cech systemu płac Total Participation Management
7. Informacja zwrotna w Total Participation Management Tradycyjne systemy ocen Źródła informacji zwrotnej w Total Participation Management
8. Granice organizacji w Total Participation Management Partycypacja partnerów biznesowych Dostawcy, dystrybutorzy, konkurencja Odpowiedzialność za dobro wspólne
9. Dialog strategiczny Partycypacja pracowników w tworzeniu i realizacji strategii Radość tworzenia Etap 1. Nauka rozmawiania Etap 2. Wizja dalszej pracy Etap 3. Powołanie zespołu strategicznego Etap 4. Partycypacyjne budowanie strategii Strategiczny roadshow Ciągła aktualizacja strategii
10. Opory przed wprowadzeniem Total Participation Management Złożoność poznawcza Wartości jako narzędzie upraszczające i jako punkt oporu Niechęć pracowników do partycypacji Dzielenie się władzą Dzielenie się zyskami Przejrzystość - otwarte księgi Podsumowanie
11. Wdrażanie Total Participation Management Total Participation Management i jednostka Krok 1. Zespół wdrożeniowy Krok 2. Audyt prawdy Krok 3. Wciąganie pracowników Krok 4. Gra we własną firmę Krok 5. Budżet płacowy i premie Krok 6. Zarządzanie i przywództwo Krok 7. Strategia osobistej doskonałości Krok 8. Proces biznesowy i strategia biznesowa Warunki konieczne dla powodzenia procesu wdrażania
12. Podstawy naukowe pełnej partycypacji w zarządzaniu Dlaczego tak mało firm stosuje pełną partycypację? Podstawy filozoficzne pełnej partycypacji Częściowa partycypacja Karol Wojtyła - prekursor teorii pełnej partycypacji Inne obszary refleksji naukowej nad uczestnictwem Słownik Total Participation Management Załącznik. Kwestionariusz poziomu pełnej partycypacji
|