Tytuł: | Piąta dyscyplina Teoria i praktyka organizacji uczących się Wydanie 6 | | Autor: | Peter M. Senge | | ISBN: | 978-83-264-1651-4 | | Ilość stron: | 456 | | Data wydania: | 04/2012 | | Oprawa: | Twarda | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 69.00zł | |
Mistrzostwo osobiste, modele myślowe, wspólna wizja, zespołowe uczenie się i myślenie systemowe - to pięć dyscyplin, których opanowanie pozwoli na zbudowanie organizacji uczącej się, dzięki czemu można osiągnąć trwałą przewagę konkurencyjną.
Peter M, Senge wskazuje, w jaki sposób firmy mogą uporać się z upośledzeniami zdolności uczenia się, zagrażającymi produktywności i utrudniającymi osiągniecie sukcesu. Organizacje uczące się stosują nowe, ekspansywne sposoby myślenia i uwalniają nowe aspiracje, aby wspierać swoich pracowników w osiąganiu wspólnych celów, z którymi ludzie się naprawdę identyfikują.
W książce przedstawiono między innymi: • metody kultywowania uczenia się, skłaniającego pracowników do koncentracji na kwestiach naprawdę istotnych zarówno dla nich, jak i dla organizacji, • sposoby zwiększania kreatywności zespołu, • wskazówki pozwalające na uwolnienie się od schematów myślowych i założeń, które wprowadzają niepotrzebne ograniczenia, • istotę utrzymania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
Ten światowy bestseller zawiera wywiady z wieloma praktykującymi menedżerami z takich firm i organizacji jak: Bank Światowy, Unilewer, Intel, Ford, HR Qxfam.
Piąta dyscyplina to jedna z pięciu najlepszych książek biznesowych wszech czasów Financial Times
Jedna z najważniejszych książek o zarządzaniu w ciągu ostatnich 75 lat Harvard Business Review
Książka Petera Sengego zdobyta status klasycznego dzieła o zarządzaniu Boston Globe
Rozdziały:
Część I. Jak nasze działania kształtują rzeczywistość oraz jak możemy ją zmienić Rozdział 1. "Dajcie mi dostatecznie długą dźwignię (...), a poruszę ziemię" Rozdział 2. Czy zdolności uczenia się w twojej organizacji są upośledzone Rozdział 3. Więźniowie systemu czy własnego sposobu myślenia?
Część II. Piąta dyscyplina - kamień węgielny organizacji uczącej się Rozdział 4. Prawa piątej dyscypliny Rozdział 5. Zmiana sposobu myślenia Rozdział 6. Schematy natury. Wzorce rozwoju wydarzeń Rozdział 7. Samoistne ograniczenia i stymulatory wzrostu
Część III. Główne dyscypliny: budowanie organizacji uczącej się Rozdział 8. Osobiste mistrzostwo Rozdział 9. Modele myślowe Rozdział 10. Wspólna wizja Rozdział 11. Zespołowe uczenie się
Część IV. Refleksje praktyków Wprowadzenie Rozdział 12. Podstawy Rozdział 13. Impet Rozdział 14. Strategie Rozdział 15. Nowa praca lidera Rozdział 16. Obywatele systemów Rozdział 17. Granice
Część V. Koda Rozdział 18. Niepodzielna całość
Dodatek 1. Dyscypliny uczenia się Dodatek 2. Archetypy systemów Dodatek 3. Proces U
|