Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania strategicznego i propozycje metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Wiedza ta umożliwia menedżerom opracowanie profesjonalnej i całościowej analizy strategicznej, a także budowę planu strategicznego dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawia zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa.
Podręcznik jest przeznaczony dla wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych. Może być także przydatny dla przedsiębiorców, menedżerów i kadr kierowniczych różnych szczebli w firmach.
Rozdziały:
Wprowadzenie 1. Planowanie strategiczne Ewolucja myślenia strategicznego Istota strategii Model działalności przedsiębiorstwa Metodyka budowy planu strategicznego Bariery skutecznej strategii i ich przezwyciężanie 2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa Rola analizy strategicznej w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa Analiza otoczenia konkurencyjnego Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 3. Strategia dywersyfikacji - od przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego do konglomeratu Model strategii rozwoju przedsiębiorstwa H.I. Ansoffa Cele i rodzaje dywersyfikacji Sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii Historia dywersyfikacji na świecie i w Polsce Konglomeraty - nieudany eksperyment? Pułapki dywersyfikacji 4. Strategia rozwoju rynku - od przedsiębiorstwa lokalnego do korporacji transnarodowej Przesłanki ekspansji geograficznej przedsiębiorstw Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw Model przedsiębiorstwa globalnego Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa 5. Strategia integracji pionowej Istota integracji pionowej Integracja pionowa a strategie alternatywne Strategie zarządzania dostawcami Tendencje światowe 6. Sposoby rozwoju przedsiębiorstw Przesłanki wyboru sposobu rozwoju Fuzje i przejęcia Alianse strategiczne 7. Strategie konkurencji Istota strategii konkurencji Przewagi konkurencyjne Źródła przewag konkurencyjnych Wybór obszaru konkurencji Hiperkonkurencja Aneks
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 48,37zł
|