Tytuł: | Podręcznik coachingu Sprawdzone techniki treningu personalnego | | Autor: | Julie Starr | | ISBN: | 978-83-264-8239-7 | | Ilość stron: | 284 | | Data wydania: | 11/2015 (wydanie 2) | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 69.00zł | |
Podręcznik coachingu zawiera kompletny zestaw narzędzi, technik i informacji pomocnych w pracy coacha. Zaprezentowano w nim zasady treningu personalnego wraz ze wskazówkami, jak je stosować w dowolnej sytuacji szkoleniowej - począwszy od treningu biznesowego po bardziej holistyczny trening rozwoju osobistego.
W książce przedstawiono: • kluczowe aspekty procesu coachingu wraz z opisem możliwości ich doskonalenia, • "ścieżkę treningu" - prostą strukturę skutecznej rozmowy coachingowej, • opis pojawiających się w trakcie rozmowy coachingowej barier i sposobów ich pokonywania.
Autorka krok po kroku opisuje proces treningu, prezentując nowe spojrzenie na typową rozmowę coachingową - od powitania do pożegnania. Daje wiele praktycznych wskazówek, ćwiczeń oraz przykładów wypowiedzi przydatnych podczas sesji coachingowych, które pomogą w osiągnięciu większej wprawy i skuteczności.
Najnowsze, zmienione wydanie podręcznika zostało ponadto uzupełnione o praktyczną sekcję "Narzędzia", która zawiera dodatkowe ćwiczenia i opisy przydatnych procedur.
Adresaci: Książka może stanowić stały punkt odniesienia, będąc znakomitą pomocą w planowaniu treningów, odświeżaniu umiejętności, a nawet w dostrzeganiu pojawiających się problemów. Osobom już pracującym w dziedzinie treningu personalnego publikacja ta oferuje spojrzenie na zagadnienie coachingu z innej perspektywy oraz ciekawe pomysły. Dla początkujących trenerów będzie pomocnym narzędziem w nauce, ułatwiającym rozwój zawodowy. Z kolei zapracowani menedżerowie odnajdą tu techniki do wykorzystania w pracy z zespołem.
Rozdziały:
Rozdział 1. Wprowadzenie Cel książki Czym jest trening personalny? Coaching w biznesie Trening personalny - lifestyle coaching Porównanie coachingu i terapii
Rozdział 2. Coaching kooperacyjny Czym jest coaching kooperacyjny? Język nakazowy i nienakazowy Cechy dobrego coacha
Rozdział 3. Zasady i przykazania coachingu Zasady działania coachów Zaangażowanie we wspieranie szkolonego Budowanie relacji coachingowej na prawdzie, otwartości i zaufaniu Szkolony jest odpowiedzialny za osiągane wyniki Szkolony może osiągnąć wyniki lepsze od aktualnych Koncentracja na myślach i odczuciach szkolonego Szkoleni mogą wypracowywać idealne rozwiązania Rozmowa opiera się na zasadzie równości
Rozdział 4. Podstawowe umiejętności coachingowe Czy każdy może prowadzić coaching? Umiejętność pierwsza - budowanie porozumienia i relacji Umiejętność druga - różne poziomy słuchania Umiejętność trzecia - wykorzystywanie intuicji Umiejętność czwarta - zadawanie pytań Umiejętność piąta - zapewnianie pomocnej informacji zwrotnej
Rozdział 5. Bariery coachingu Bariery fizyczne i środowiskowe Bariery behawioralne - czego nie robić
Rozdział 6. Rozmowy coachingowe - ścieżka treningu Ścieżka treningu - podstawowe zasady Etap pierwszy - rozpoczęcie rozmowy Etap drugi - określenie tematu i celu Etap trzeci - wypracowanie zrozumienia Etap czwarty - formułowanie ustaleń i wniosków Etap piąty - podsumowanie/zakończenie Ścieżka treningu - przyswojenie procesu
Rozdział 7. Struktura coachingu - zlecenie i proces Cztery etapy realizacji zlecenia coachingu Etap pierwszy - określenie kontekstu coachingu Etap drugi - osiągnięcie zrozumienia i ustalenie kierunku Etap trzeci - weryfi kacja/potwierdzenie wniosków Etap czwarty - zakończenie Ramy coachingu
Rozdział 8. Dojrzałość emocjonalna i coaching Czym jest dojrzałość emocjonalna? Dojrzałość emocjonalna - cztery kompetencje
Rozdział 9. Zostać coachem Co to znaczy "zostać coachem"? Po co zostawać coachem? Coaching płatny czy bezpłatny? Profesjonalny coaching - "tylko coaching" czy "coaching i coś jeszcze"? Jakim jesteś coachem? Jak zostać coachem doskonałym?
Rozdział 10. Podsumowanie i zakończenie Główne punkty do zapamiętania Przyszłość coachingu Wykorzystanie nauki
Załącznik 1. Dokument analizy coachingu Załącznik 2. Podsumowanie pierwszej sesji Załącznik 3. Formularz informacji zwrotnej
|