Książka stanowi kompendium wiedzy o celach i przesłankach podejmowania decyzji strategicznych w przedsiębiorstwach.
Autorzy omówili: · rodzaje wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach, · różne podejścia do zarządzania strategicznego, · wpływ otoczenia na wybory strategiczne, · rolę potencjału wewnętrznego w wyborach strategicznych, · informacyjne wspomaganie w procesach wyborów strategicznych, · cele strategiczne w działalności przedsiębiorstw, · strategiczne kierunki rozwoju przedsiębiorstwa, · strategiczne narzędzia konkurowania, · modelowe podejście do wyborów strategicznych. Podstawy wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach zostały napisane z myślą o: · studentach zarządzania, · osobach profesjonalnie zajmujących się określaniem strategii firm, · przedsiębiorcach i menedżerach.
Rozdziały:
ROZDZIAŁ 1. Wybory strategiczne przedsiębiorstw 1.1. Rodzaje decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwach 1.2. Wsparcie teoretyczne problematyki wyborów strategicznych 1.3. Systematyzacja podejść do zarządzania strategicznego 1.4. Obszary delimitacji i rodzaje wyborów strategicznych 1.5. Proces wyborów strategicznych ROZDZIAŁ 2. Podstawy metodyczne badania wyborów strategicznych przedsiębiorstw 2.1. Zakres i obszary badań 2.2. Metodyka badań 2.3. Instrumenty badawcze 2.4. Metody analizy danych 2.5. Charakterystyka próby badawczej ROZDZIAŁ 3. Podejścia do zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem 3.1. Podejście planistyczne 3.2. Podejście ewolucyjne 3.3. Podejście pozycjonowania 3.4. Podejście zasobowe 3.5. Hipotezy badawcze 3.6. Analiza danych 3.7. Rezultaty badań i weryfikacja hipotez badawczych 3.8. Konkluzje i implikacje badań dla praktyki menedżerskiej ROZDZIAŁ 4. Otoczenie jako źródło problemów i presji na wybory strategiczne przedsiębiorstw 4.1. Poglądy na temat otoczenia w głównych nurtach zarządzania strategicznego 4.2. Otoczenie przedsiębiorstwa — model pojęciowy i metody pomiaru 4.3. Wpływ otoczenia na wybory strategiczne w badaniach naukowych 4.4. Otoczenie współczesnych przedsiębiorstw — identyfikacja kluczowych trendów 4.5. Hipotezy badawcze 4.6. Analiza danych 4.7. Rezultaty badań i weryfikacja hipotez badawczych 4.8. Konkluzje i implikacje badań dla praktyki menedżerskiej ROZDZIAŁ 5. Potencjał wewnętrzny przedsiębiorstwa w wyborach strategicznych 5.1. Natura przedsiębiorstwa i jego potencjału wewnętrznego 5.2. Zasoby jako źródło potencjału przedsiębiorstwa 5.3. Zasoby a wybory strategiczne 5.4. Potencjał wewnętrzny w badaniach naukowych 5.5. Hipotezy badawcze 5.6. Analiza danych 5.7. Rezultaty badań i weryfikacja hipotez badawczych 5.8. Konkluzje i implikacje badań dla praktyki menedżerskiej ROZDZIAŁ 6. Informacyjne uwarunkowania wyborów strategicznych 6.1. Systemy informacyjnego wspomagania zarządzania 6.2. Obszary informacyjnego wspomagania wyborów strategicznych 6.3. Uwarunkowania użyteczności systemu informacyjnego w procesie zarządzania strategicznego 6.4. Hipotezy badawcze 6.5. Analiza danych 6.6. Rezultaty badań i weryfikacja hipotez badawczych 6.7. Konkluzje i implikacje badań dla praktyki menedżerskiej ROZDZIAŁ 7. Cele strategiczne działalności przedsiębiorstw 7.1. Imperatyw celowego zachowania 7.2. Teorie klasyczne 7.3. Teorie instytucjonalne 7.4. Teorie organizacyjne 7.5. Konkluzje z pozycji zarządzania strategicznego 7.6. Hipotezy badawcze 7.7. Analiza danych 7.8. Rezultaty badań i weryfikacja hipotez badawczych 7.9. Konkluzje i implikacje badań dla praktyki menedżerskiej ROZDZIAŁ 8. Strategiczne kierunki rozwoju przedsiębiorstwa 8.1. Strategie rozwoju a zmiany strategiczne w przedsiębiorstwie 8.2. Treść i rodzaje strategii rozwoju przedsiębiorstwa 8.3. Strategie rozwoju ze względu na kierunek rozwoju 8.4. Strategie rozwoju ze względu na metody rozwoju przedsiębiorstwa 8.5. Hipotezy badawcze 8.6. Analiza danych 8.7. Rezultaty badań i weryfikacja hipotez badawczych 8.8. Konkluzje i implikacje badań dla praktyki menedżerskiej ROZDZIAŁ 9. Strategiczne narzędzia konkurowania 9.1. Istota konkurowania 9.2. Strategie i instrumenty konkurowania 9.3. Konkurowanie a współpraca 9.4. Hipotezy badawcze 9.5. Analiza danych 9.6. Rezultaty badań i weryfikacja hipotez badawczych 9.7. Konkluzje i implikacje badań dla praktyki menedżerskiej ROZDZIAŁ 10. Modelowe podejście do wyborów strategicznych 10.1. Inspiracje badawcze 10.2. Definiowanie sukcesu w modelu — uzasadnienie statystyczne 10.3. Uzasadnienie wyboru metody badania 10.4. Istota logitowego modelu prawdopodobieństwa 10.5. Dobór zmiennych do modeli prawdopodobieństwa 10.6. Metody weryfikacji modeli 10.7. Wnioskowanie na podstawie modelu logitowego 10.8. Rezultaty badań empirycznych Aneks do rozdziału 10 Zakończenie
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 58,57zł
|