Tytuł: | Podstawy zarządzania projektami | | Autor: | Dennis Lock | | ISBN: | 978-83-208-1834-5 | | Ilość stron: | 228 | | Data wydania: | 2009 | | Wydawnictwo: | PWE | |
| Cena: | 60.90zł | |
We współczesnej gospodarce zarządzanie projektami umożliwia planowanie i realizację złożonych przedsięwzięć, często wymagających innego podejścia niż w przypadku bieżącej działalności przedsiębiorstwa. Każde takie przedsięwzięcie musi być dobrze zdefiniowane i zaplanowane, właściwie realizowane oraz wnikliwie kontrolowane przy zastosowaniu odpowiednich kryteriów. Autor w jasny sposób przedstawił, jak skutecznie zarządzać projektami.
Omówił przebieg procesu zarządzania, zwracając szczególną uwagę na:
• definiowanie projektu, • techniki szacowania kosztów projektu, • zarządzanie ryzykiem, • organizację projektu, • strukturę podziału pracy, • planowanie projektu w czasie, • planowanie wykorzystania zasobów, • wdrażanie planu, • zarządzanie zaopatrzeniem, • zarządzanie zmianami, • zarządzanie kosztami.
Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii i zarządzania, uczestników szkoleń, a także dla obecnych i przyszłych menedżerów.
Rozdziały:
Przedmowa Rozdział 1. Wprowadzenie do zarządzania projektami Różne rodzaje projektów Cykl życia projektu i historia projektu Czynniki oceny sukcesu lub niepowodzenia projektu Relacje między trzema podstawowymi celami Aspekty sukcesu lub niepowodzenia projektu wykraczające poza trzy podstawowe cele Osiąganie korzyści Organizacje reprezentujące specjalistów w zakresie zarządzania projektami Rozdział 2. Definiowanie projektu Projekty niemożliwe do ścisłego zdefiniowania Listy kontrolne Zakres projektu Strategia wykonawcy projektu Specyfikacja projektów rozwojowych finansowanych środkami własnymi Specyfikacja projektu i kontrola wersji Rozdział 3. Szacowanie kosztów projektu Elementy kosztów Dokładność szacowania kosztów Standardowe tabele kosztów Zestawienie listy zadań Dokumentacja szacunkowych kosztów projektu Gromadzenie szacunków sporządzanych przez działy Zróżnicowane umiejętności szacowania Szacowanie kosztów materiałów i wyposażenia Szacowanie kosztów pod kreską Przegląd kosztorysów Rozdział 4. Zarządzanie ryzykiem Określanie czynników ryzyka Ocena i analiza ryzyka Rejestr ryzyka Metody radzenia sobie z ryzykiem Ubezpieczenie od ryzyka Rozdział 5. Organizacja projektu Struktura macierzowa Struktura zespołu projektowego Zespół projektowy czy struktura macierzowa - który rodzaj organizacji jest najlepszy? Struktura hybrydowa Struktura kontraktowa Projekty realizowane w ramach joint venture Kierownik projektu Grupy wsparcia projektów Rozdział 6. Struktura podziału pracy Koncepcja struktury podziału pracy Systemy kodowania Zalety logicznego systemu kodowania Wybór systemu kodowania Co w sytuacji, gdy klient mówi: "Zastosujcie mój system kodowania!"? Rozdział 7. Planowanie projektu w czasie Diagramy belkowe Analiza sieciowa ścieżki krytycznej Dwa rożne systemy notacji w analizie sieciowej Analiza ścieżki krytycznej z wykorzystaniem diagramów strzałkowych Diagramy nadrzędności Planowanie projektu meblowego za pomocą analizy sieciowej ścieżki krytycznej Poziom szczegółowości diagramów sieciowych Kamienie milowe Czy prognozowany czas realizacji projektu jest zbyt długi? Wczesna analiza ograniczonych zasobów Rozdział 8. Planowanie wykorzystania zasobów podczas realizacji projektu Planowanie wykorzystania zasobów Rola analizy sieciowej w planowaniu zasobów Projekt garażu - wprowadzenie Planowanie sieciowe w projekcie garażu Pierwsze spojrzenie na plan zasobów w projekcie garażu Zapas czasu Planowanie wykorzystania zasobów w projekcie budowy garażu Komputerowe planowanie projektu garażu i innych projektów Podsumowanie Rozdział 9. Wdrażanie planu Zatwierdzenie projektu Wstępna organizacja projektu Przygotowania i organizacja Rozpoczęcie prac Szczegółowe plany i zlecenia wykonania prac Zarządzanie postępem prac Monitorowanie postępów i aktualizacja planu Złe wieści Zebrania w sprawie postępów prac Sprawozdania z zebrań dotyczących postępów prac Rozdział 10. Zarządzanie zaopatrzeniem Sporządzenie listy i specyfikacji produktów Wczesne zamawianie produktów o długich terminach dostawy Wybór dostawcy Proces zamawiania Nadzór nad realizacją zamówienia Odbiór towarów Braki Procedury zapewniające jakość i napływ kupionych produktów Dokumentacja dostawców Formalności związane z wysyłką, odbiorem i cłem Rozdział 11. Zarządzanie zmianami Skutki zmian na różnych etapach cyklu życia projektu Klasyfikacja zmian Procedury zatwierdzania zmian Ewidencja zmian i ich wdrażanie Procedury w zakresie zmian zewnętrznych Procedury w zakresie zmian wewnętrznych "Zamrożenie" opracowania technicznego Zasada wymienności Modyfikacje w sytuacjach nadzwyczajnych Rozdział 12. Zarządzanie kosztami Lista kontrolna czynników związanych z zarządzaniem kosztami Budżety kosztów Analiza kamieni milowych Prosta analiza wyników w projektach technicznych Zarys analizy wartości wypracowanej Wpływ modyfikacji na analizę wartości wypracowanej Koncepcja księgi głównej projektu Prognozowanie rentowności projektu Zarządzanie przepływem gotówki Zamknięcie projektu
|