Tytuł: | Potęga informacji Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej | | Autor: | Carl Shapiro, Hal R. Varian | | ISBN: | 978-83-246-0157-8 | | Ilość stron: | 368 | | Data wydania: | 04/2007 | | Oprawa: | Twarda | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 49.00zł | |
Kto zyskuje, a kto traci w realiach ekonomii sieciowej? Światem rządzą informacje. To właśnie one, a nie dobra przemysłowe, są dziś główną siłą napędową rozwoju światowych rynków. Klienci specjalnych serwisów giełdowych płacą najwięcej za wiadomości otrzymywane w czasie rzeczywistym.
Bazy danych są cenne, ponieważ oferują dostęp do informacji przefiltrowanych. Wydawcy encyklopedii elektronicznych zarabiają na eliminacji nośnika papierowego. A dostawcy plików muzycznych MP3 skutecznie obchodzą kosztowny system dystrybucji płyt. To tylko nieliczne z wielu sposobów zarabiania pieniędzy na handlu informacją.
Autorzy tej książki od dwudziestu pięciu lat badają siły ekonomiczne decydujące o sukcesie lub porażce w gospodarce sieciowej. Omawiają sprawdzone zasady gry na rynkach informacji. Skorzystaj z ich doświadczenia i dowiedz się, jak:
- "opakować" informację w usługi i produkty podnoszące jej wartość,
- sprzedawać podobne wiadomości po różnych cenach,
- zarabiać na wdrażaniu kolejnych wersji produktów informacyjnych,
- zabezpieczać swoją własność intelektualną przed piractwem,
- wprowadzać nowe standardy odcinające konkurencję od klientów,
- przenieść silną markę do świata wirtualnego.
Rozdziały:
1. Gospodarka informacyjna (13)
2. Wycena informacji (33)
3. Różnicowanie informacji (67)
4. Zarządzanie prawami autorskimi (97)
5. Rozpoznawanie efektu "zamknięcia" (117)
6. Zarządzanie efektem "zamknięcia" (151)
7. Sieci i dodatnie sprzężenie zwrotne (189)
8. Kooperacja i kompatybilność (243)
9. Wojna standardów (277)
10. Polityka informacyjna (315)
|