Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonomia Finanse » Globalizacja » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
  Audyt finansowy
  Bankowość Kredyty
  Controlling
  Ekonomia
  Finanse
  Fundusze emerytalne
  Giełda Inwestycje
  Globalizacja
  Gospodarka
  Pieniądz
  Podatki
  Rachunkowość
  Ubezpieczenia
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Chirurgia ogólna dla stomatologów

Chirurgia ogólna dla stomatologów

51.45zł
Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 59.00zł
Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji

Tytuł: Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
Autor: Wiesława Caputa, Danuta Szwajca
ISBN: 978-83-7556-131-9
Ilość stron: 164
Data wydania: 08/2010
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 59.00zł


Konkurencja jest nieodłącznym atrybutem gospodarki rynkowej, będącym jednocześnie siłą napędową jej rozwoju. Przedsiębiorstwa rywalizują o dostęp do surowców, kapitału, rynków zbytu, kanałów dystrybucji, dążąc do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.

Dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, pogłębiająca się liberalizacja rynków, otwartość gospodarek, rewolucja technologiczna, to zasadnicze powody upowszechnienia się koncepcji kreowania wartości, jako podstawowego imperatywu współczesnego przedsiębiorstwa. U podstaw kreowania wartości przedsiębiorstwa leży potencjał konkurencyjny, w strukturze którego dominujące znaczenie zyskują zasoby niematerialne.

Zasadniczym celem publikacji jest prezentacja struktury potencjału konkurencyjności i jej zmian w warunkach globalizacji gospodarki.

Rozdziały:

Rozdział 1. Globalizacja jako czynnik współczesnego wymiaru funkcjonowania przedsiębiorstw
1.1. Istota globalizacji 7
1.2. Przesłanki globalizacji przedsiębiorstw 9
1.3. Przejawy ilościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 12
1.4. Przejawy jakościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 15
1.5. Międzynarodowa konsolidacja jako forma rozwoju i wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw w dobie gospodarki globalnej 17

Rozdział 2. Konkurencyjny aspekt innowacji produktowych
2.1. Przedsiębiorstwo a ryzyko 27
2.1.1. Niepewność i ryzyko w działaniach gospodarczych 27
2.1.2. Źródła i rodzaje ryzyka 29
2.1.3. Pojęcie i rodzaje innowacji 31
2.1.4. Ryzyko przedsięwzięć innowacyjnych 35
2.2. Operatywność przedsiębiorstwa wobec ryzyka innowacji produktowych 37
2.2.1. Potencjał konkurencyjny nowości produktowej 37
2.2.2. Nowy produkt jako wybór strategiczny w konkurencyjnym układzie rynkowym 38

Rozdział 3. Konkurencyjność przedsiębiorstwa w okresie globalizacji
3.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako imperatyw jego trwania i rozwoju 49
3.2. Kluczowe determinanty i atrybuty systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 53
3.3. Orientacja na klienta jako podstawa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 59

Rozdział 4. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w okresie globalizacji
4.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów 71
4.2. Zasoby a potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa 79
4.3. Struktura potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa w okresie globalizacji 83

Rozdział 5. Zasoby związane z wiedzą - kapitał intelektualny
5.1. Pojęcie i rola kapitału intelektualnego 91
5.2. Składniki kapitału intelektualnego 95
5.3. Kapitał intelektualny jako tworzywo wartości przedsiębiorstwa 105

Rozdział 6. Zasoby ludzkie w okresie globalizacji
6.1. Wpływ globalizacji na rynek pracy 115
6.2. Strategie przedsiębiorstw w okresie globalizacji 118
6.3. Zasoby ludzkie jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 122

Rozdział 7. Zasoby marketingowe w procesie budowania globalnej konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw
7.1. Globalny charakter konkurencji jako wyzwanie dla współczesnych przedsiębiorstw 137
7.2. Propozycja modelu globalnej przewagi konkurencyjnej 139
7.3. Istota i rodzaje zasobów marketingowych 142
7.4. Charakterystyka głównych zasobów marketingowych 147
7.5. Kompetencje marketingowe 152

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
W poszukiwaniu międzypokoleniowej transmisji wzorców zachowań, postaw i wartości
W poszukiwaniu międzypokoleniowej transmisji wzorców zachowań, postaw i wartości
Mudyń Krzysztof
Adam Marszałek
My chcemy orgii !!! Jak świętowali starożytni rzymianie?
My chcemy orgii !!! Jak świętowali starożytni rzymianie?
Cornelius Hartz
Bellona
Filozofia Najpiękniejsza historia
Filozofia Najpiękniejsza historia
Luc Ferry
Czarna Owca
Bushcraft dla zaawansowanych. Sztuka przetrwania w dziczy
Bushcraft dla zaawansowanych. Sztuka przetrwania w dziczy
Dave Canterbury
Bezdroża
Mapa ryzyka w zarządzaniu organizacją w kierunku organizacji opartej na innowacjach i kulturze ryzyka
Mapa ryzyka w zarządzaniu organizacją w kierunku organizacji opartej na innowacjach i kulturze ryzyka
Praca zbiorowa
CEDEWU
Polskie kresy literackie
Polskie kresy literackie
Katarzyna Węglicka
Bellona
 Koszyk
1 x Amsterdam. Michelin. Wydanie 1
1 x Żywienie człowieka Tom 3 Żywienie człowieka a zdrowie publiczne
1 x Efektywność resocjalizacji nieletnich w warunkach wolnościowych
1 x Dlaczego powinnaś wciąż całować tego samego mężczyznę 10 i pół powodu
1 x Szepty Życie w stalinowskiej Rosji
1 x Słownik medyczny polsko-niemiecki niemiecko-polski + definicje haseł + CD (słownik elektroniczny)
1 x Dwie klęski Wrześniowy syndrom 1939 i klęska Francji 1940 w postawach, zachowaniach i nastrojach społeczeństwa polskiego
1 x A może nie ma się czego bać? Jak zamienić lęk w ciekawość
1 x Geniusz marketingu
1 x 1000 łacińskich słów(ek) Ilustrowany słownik polsko-łaciński łacińsko-polski
1 x Badania i ocena stanu technicznego przewodów kanalizacyjnych
1 x Bezpieczeństwo tożsamości i danych w projektach Web
1 x Intensywne leczenie cukrzycy typu 1
1 x Choroby reumatyczne
1 x Dlaczego on nie kocha, a ona za nim szaleje Wydanie 3
1 x Magnetyzm i nadprzewodnictwo
1 x Bieganie metodą Gallowaya Ciesz się dobrym zdrowiem i doskonałą formą
1 x Wyleczyłem się z Parkinsona
1 x Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12
1 x Żylna choroba zakrzepowo-zatorowa
1 x Nieujarzmiona przeszłość. Kaci Hadesa
1 x Awiatorzy Opowieść o polskich lotnikach
1 x Dobór, adaptacja, motywowanie i rozwój pracowników Psychologiczno-organizacyjne doradztwo dla firm
1 x Droga Toyoty do Lean Leadership Osiągniecie i utrzymanie doskonałości dzięki kształtowaniu przywódców
1 x Kosmetyki do kąpieli Zrób to sam
1 x Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających szybkie myślenie
1 x Ford Mondeo (od XI 2000 do IV 2007)
1 x 50 lat Olimpiad Fizycznych Wybrane zadania z rozwiązaniami
1 x Tadeusz Ślipko SJ Wprowadzenie do etyki Tadeusza Ślipki
1 x Analiza wskaźnikowa sprawozdania finansowego według polskiego prawa bilansowego
1,445.30zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo CEDEWU
 Kategoria:
 Biologia
Zagadki przyrodnicze Poznajemy

Zagadki przyrodnicze Poznajemy

24.90zł
21.17zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC