Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonomia Finanse » Globalizacja » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
  Audyt finansowy
  Bankowość Kredyty
  Controlling
  Ekonomia
  Finanse
  Fundusze emerytalne
  Giełda Inwestycje
  Globalizacja
  Gospodarka
  Pieniądz
  Podatki
  Rachunkowość
  Ubezpieczenia
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 59.00zł
Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji

Tytuł: Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
Autor: Wiesława Caputa, Danuta Szwajca
ISBN: 978-83-7556-131-9
Ilość stron: 164
Data wydania: 08/2010
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 59.00zł


Konkurencja jest nieodłącznym atrybutem gospodarki rynkowej, będącym jednocześnie siłą napędową jej rozwoju. Przedsiębiorstwa rywalizują o dostęp do surowców, kapitału, rynków zbytu, kanałów dystrybucji, dążąc do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.

Dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, pogłębiająca się liberalizacja rynków, otwartość gospodarek, rewolucja technologiczna, to zasadnicze powody upowszechnienia się koncepcji kreowania wartości, jako podstawowego imperatywu współczesnego przedsiębiorstwa. U podstaw kreowania wartości przedsiębiorstwa leży potencjał konkurencyjny, w strukturze którego dominujące znaczenie zyskują zasoby niematerialne.

Zasadniczym celem publikacji jest prezentacja struktury potencjału konkurencyjności i jej zmian w warunkach globalizacji gospodarki.

Rozdziały:

Rozdział 1. Globalizacja jako czynnik współczesnego wymiaru funkcjonowania przedsiębiorstw
1.1. Istota globalizacji 7
1.2. Przesłanki globalizacji przedsiębiorstw 9
1.3. Przejawy ilościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 12
1.4. Przejawy jakościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 15
1.5. Międzynarodowa konsolidacja jako forma rozwoju i wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw w dobie gospodarki globalnej 17

Rozdział 2. Konkurencyjny aspekt innowacji produktowych
2.1. Przedsiębiorstwo a ryzyko 27
2.1.1. Niepewność i ryzyko w działaniach gospodarczych 27
2.1.2. Źródła i rodzaje ryzyka 29
2.1.3. Pojęcie i rodzaje innowacji 31
2.1.4. Ryzyko przedsięwzięć innowacyjnych 35
2.2. Operatywność przedsiębiorstwa wobec ryzyka innowacji produktowych 37
2.2.1. Potencjał konkurencyjny nowości produktowej 37
2.2.2. Nowy produkt jako wybór strategiczny w konkurencyjnym układzie rynkowym 38

Rozdział 3. Konkurencyjność przedsiębiorstwa w okresie globalizacji
3.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako imperatyw jego trwania i rozwoju 49
3.2. Kluczowe determinanty i atrybuty systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 53
3.3. Orientacja na klienta jako podstawa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 59

Rozdział 4. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w okresie globalizacji
4.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów 71
4.2. Zasoby a potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa 79
4.3. Struktura potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa w okresie globalizacji 83

Rozdział 5. Zasoby związane z wiedzą - kapitał intelektualny
5.1. Pojęcie i rola kapitału intelektualnego 91
5.2. Składniki kapitału intelektualnego 95
5.3. Kapitał intelektualny jako tworzywo wartości przedsiębiorstwa 105

Rozdział 6. Zasoby ludzkie w okresie globalizacji
6.1. Wpływ globalizacji na rynek pracy 115
6.2. Strategie przedsiębiorstw w okresie globalizacji 118
6.3. Zasoby ludzkie jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 122

Rozdział 7. Zasoby marketingowe w procesie budowania globalnej konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw
7.1. Globalny charakter konkurencji jako wyzwanie dla współczesnych przedsiębiorstw 137
7.2. Propozycja modelu globalnej przewagi konkurencyjnej 139
7.3. Istota i rodzaje zasobów marketingowych 142
7.4. Charakterystyka głównych zasobów marketingowych 147
7.5. Kompetencje marketingowe 152

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Sans issue + CD audio
Sans issue + CD audio
Adrien Payet
Cle International
Bobas Lubi Wybór Książka kucharska
Bobas Lubi Wybór Książka kucharska
Gill Rapley Tracey Murkett
MAMANIA
Makrobiotyka ścieżka do całkowitego zdrowia Kompletny przewodnik naturalnego zapobiegania i przeciwdziałania ponad 200 przewlekłym
Makrobiotyka ścieżka do całkowitego zdrowia Kompletny przewodnik naturalnego zapobiegania i przeciwdziałania ponad 200 przewlekłym
Michio Kushi
Kos
Poradnik przetrwania w życiu
Poradnik przetrwania w życiu
Bear Grylls
Pascal
Biblioteki cyfrowe + CD
Biblioteki cyfrowe + CD
Praca zbiorowa
SBP
Mity polskie
Mity polskie
Jarosław Molenda
Bellona
 Koszyk
1 x Galapagos Historia naturalna
1 x Sztuka w Europie Horyzonty
1 x Bez pszenicy na każdą okazję
1 x Bezuzyteczna.pl Codzienna dawka wiedzy bezużytecznej
1 x Bądź fit Ponad 130 przepisów na zdrowe dania
1 x CeWEBryci sława w sieci
1 x Istota prokury i zasady odpowiedzialności prokurenta
1 x Etyka dziennikarstwa Edukacja Teoria Praktyka
1 x Antropologia wobec problemów współczesnego świata
1 x Elementarz Polski dla Polaka i Polki z Polski
1 x Styl Josepha Conrada a język polski i wielojęzyczność
1 x Jak rozpoznać złego ducha i jak pomagać zniewolonym przez demony
1 x Wprowadzenie do matematyki finansowej Modele z czasem dyskretnym
1 x Komedia według Terencjusza
1 x Mapa Romantyzmu Polskiego Pisma z lat 1964-2007
1 x Bieszczady Tam gdzie oczy poniosą
1 x Cultural Turns Nowe kierunki w naukach o kulturze
1 x Biblia na każdy dzień Bóg jest z nami
1 x W kraju pełnym tematów Kazimierz Wyka jako krytyk poezji
1 x Sztuka przegrywania Esej o bólu jaki wywołują gry wideo
1 x Angielski Konwersacje dla zaawansowanych ekstra
906.97zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo CEDEWU
 Kategoria:
 Biologia
Przygody młodego przyrodnika

Przygody młodego przyrodnika

42.00zł
35.70zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press