Marketing bez tajemnic to seria praktycznych poradników dających pogłębioną znajomość poszczególnych dziedzin marketingu. Autorzy - opierając się na rozwiązaniach sprawdzonych w praktyce - podają w każdej książce z serii zasady postępowania przy rozwiązywaniu konkretnych problemów dotyczących działania na rynku. Seria jest adresowana do biznesmenów, menedżerów, kadry kierowniczej urzędów administracji państwowej i samorządowej, studentów wyższych uczelni wszystkich typów oraz słuchaczy różnych kursów i szkoleń doskonalących umiejętności kierownicze i menedżerskie.
W książce Pozycjonowanie produktu Autor:
przedstawia definicje, cel, efekty, kryteria oraz rynkowe uwarunkowania pozycjonowania produktu, wyjaśnia proces i strategie pozycjonowania produktu, omawia pozycjonowanie innowacji oraz pozycjonowanie produktów wielowymiarowych, wskazuje na błędne praktyki w pozycjonowaniu, prezentuje przykłady pozycjonowania przeprowadzonego w różnych firmach.
Rozdziały:
CZĘŚĆ I: ISTOTA PROCESU POZYCJONOWANIA PRODUKTU Rozdział 1. Definiowanie pozycjonowania Skąd się wywodzi koncepcja pozycjonowania? Perspektywa organizacji i perspektywa nabywcy Definicje pozycjonowania Podsumowanie Rozdział 2. Cel, efekty i kryteria pozycjonowania Jakie są główne cele pozycjonowania? Na czym polega cel komunikacyjny pozycjonowania? Na czym polega cel ekonomiczny pozycjonowania? Co warunkuje skuteczność pozycjonowania? Symboliczne i funkcjonalne kryteria pozycjonowania Kompleksowa klasyfikacja kryteriów pozycjonowania Jak wybrać kryterium pozycjonowania? Podsumowanie Rozdział 3. Pozycjonowanie a strategiczne planowanie marketingowe Czym jest strategiczne planowanie marketingowe? Rola pozycjonowania w strategicznym planowaniu marketingowym Które elementy strategicznego planowania marketingowego wpływają na pozycjonowanie? Podsumowanie CZĘŚĆ II: RYNKOWE UWARUNKOWANIA POZYCJONOWANIA PRODUKTU Rozdział 4. Istota konkurencji i definiowanie konkurentów Czym jest konkurencja? Dwa aspekty konkurencji Jaka jest relacja między wyborem segmentu nabywców a wyborem konkurentów? Podsumowanie Rozdział 5. Wyróżnianie się jako sposób konkurowania na rynku Problemy strategiczne na różnych poziomach funkcjonowania przedsiębiorstwa Konkurowanie przez wyróżnianie się Szerokie i wąskie ujęcie wyróżniania się Koncepcja unikatowej propozycji sprzedaży Koncepcja przewagi konkurencyjnej Wyróżnianie oferty a specyfika sektora Trzy poziomy wyróżniania oferty przedsiębiorstwa Podsumowanie Rozdział 6. Istota i modele zachowań nabywczych Dlaczego kupujemy? Co kupujemy? Indywidualny i społeczny aspekt konsumpcji Klasyfikacja modeli zachowań nabywczych Proste modele zachowań nabywczych Złożone modele zachowań nabywczych Zmienność zachowań nabywców W poszukiwaniu uniwersalnej teorii zachowań nabywczych Podsumowanie Rozdział 7. Rola czynników demograficznych, ekonomicznych, psychologicznych, społecznych i kulturowych w zachowaniach nabywczych Wady i zalety demograficzno-ekonomicznej charakterystyki nabywców Podstawowe czynniki demograficzne i ekonomiczne Waga czynników psychologicznych i społecznych Podstawowe czynniki psychologiczne Podstawowe czynniki społeczne Styl życia a wartości Czym jest kultura? Wpływ kultury na zachowania ludzi Wpływ kultury na zachowania nabywcze Podsumowanie CZĘŚĆ III: PROCES I STRATEGIA POZYCJONOWANIA PRODUKTU Rozdział 8. Etapy pozycjonowania produktu Jakie etapy występują w pozycjonowaniu produktu? Na czym polega identyfikacja konkurentów? Etapy pośrednie Proste metody pomiaru pozycjonowania Złożone metody pomiaru pozycjonowania Charakterystyka wybranej pozycji rynkowej Wdrożenie pozycjonowania Podsumowanie Rozdział 9. Strategia pozycjonowania produktu Podział strategii pozycjonowania Strategie odnoszące się do nabywców Strategie odnoszące się do konkurentów Strategie odnoszące się do stopnia wyróżnienia Strategie odnoszące się do relacji marka - produkt Podsumowanie Rozdział 10. Przeciwstawne sposoby pozycjonowania produktu Pozycjonowanie produktów na podstawie ich cech a pozycjonowanie abstrakcyjne Charakterystyka podejścia opartego na cechach produktu Charakterystyka podejścia opartego na abstrakcyjnej ocenie produktu Pozycjonowanie na podstawie wartości Poziomy znaczenia produktu Pozycjonowanie produktów na podstawie fizycznych cech produktu a pozycjonowanie na podstawie korzyści nabywcy Jakich korzyści oczekują nabywcy? Podsumowanie CZĘŚĆ IV: POZYCJONOWANIE PRODUKTU W PRAKTYCE Rozdział 11. Pozycjonowanie innowacji Jaka jest rola pozycjonowania w procesie akceptacji innowacji? Pozycjonowanie w zależności od typu innowacji Kryteria pozycjonowania innowacji Podsumowanie Rozdział 12. Pozycjonowanie produktów wielowymiarowych Czy pozycjonowanie zawsze decyduje o preferencjach nabywcy i zakupie? Produkt jako supermarket znaczeń Co to jest produkt wielowymiarowy? Nowa rola pozycjonowania Podsumowanie Rozdział 13. Błędne praktyki w pozycjonowaniu Kategorie błędów w praktyce pozycjonowania Pozycjonowanie jako wewnętrzna sprawa organizacji Pozycjonowanie jako działanie jednorazowe Pozycjonowanie jako działanie powierzchowne Pozycjonowanie jako działanie bez konsekwencji Zbyt częste zmiany pozycjonowania Podsumowanie
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 33,92zł
|