Tytuł: | Praca z uczniem zdolnym Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów | | Autor: | Zuzanna Kołacz-Kordzińska | | ISBN: | 978-83-7537-228-1 | | Ilość stron: | 60 | | Data wydania: | 11/2013 | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Verlag Dashofer | |
| Cena: | 51.45zł | |
Uczeń zdolny, jak każde dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wymaga indywidualnego podejścia, troski, skupienia się na nim, pomocy i wsparcia. Często w większym stopniu niż uczniowie ze stwierdzonymi deficytami!
Poradnik „Praca z uczniem zdolnym” jest zbiorem przydatnych informacji oraz ciekawych pomysłów, jak wykorzystać zwykłą ofertę szkolną, aby wesprzeć rozwój talentów, a do tego odczuć satysfakcję z dobrze wykonanej pracy.
Poradnik „Praca z uczniem zdolnym”: • wesprze nauczyciela w pracy z uczniem, dla którego standardowe zadania są zbyt łatwe, a przez to cała lekcja niesłychanie nudna; • pozwoli zróżnicować metody pracy w obrębie oddziału klasowego, aby zainteresować zarówno tych najzdolniejszych, jak i tych przeciętnych; • pomoże zrozumieć, jak wielkim wyzwaniem dla nauczyciela jest uczeń zdolny, który choć intelektualnie olśniewa, to w sferze emocjonalnej i społecznej ciągle pozostaje dzieckiem; • ułatwi zbudowanie oferty zajęć pozalekcyjnych, które pokażą uczniom zdolnym, że szkoła także dla nich może być interesująca i inspirująca.
Rozdziały: 1. Co to znaczny, że uczeń jest zdolny? 1.1. Zdolności, uzdolnienia, talenty oraz…zainteresowania 1.2. Rozbudzanie uzdolnień w szkole 1.3. Jak rozpoznać ucznia zdolnego? 2. Emocje i motywacje 2.1 Nie jest łatwo, być zdolnym 2.2. Jak nie zaprzepaścić potencjału ucznia – współpraca z domem rodzinnym 2.3 Nauczycielskie lęki i obawy oraz stereotypy dotyczące ucznia zdolnego 3. Szkolna oferta dla ucznia zdolnego 3.1 Kółka zainteresowań i zajęcia pozalekcyjne 3.2 Olimpiady i konkursy 3.3 Uczeń zdolny na lekcji – rozwiązania organizacyjne 3.4 Uczeń zdolny na lekcji – przykłady dodatkowych zadań 4. Rozwój społeczny ucznia zdolnego 4.1. Ćwiczenia rozwijające integrację grupy 4.2. Ćwiczenia rozwijające współpracę w grupie 4.3. Ćwiczenia rozwijające poczucie empatii 5. Nie tylko wiedza – czyli o twórczości w szkole 5.1. Pomyśl o tym inaczej – ćwiczenia rozwijające kreatywność 5.2. Zrób to sam – czyli jak samodzielnie zdobywać wiedzę i umiejętności 5.3. Mali naukowcy – czyli eksperymenty i sytuacje problemowe w edukacji wczesnoszkolnej 5.4. Szkolne: gazetka, radiowęzeł, strona internetowa, telewizja
|