Język Java nieprzerwanie święci triumfy na salonach profesjonalnych firm, zajmujących się programowaniem. Jest wykorzystywany zarówno w prostych programach dla telefonów komórkowych, jak i w skomplikowanych aplikacjach sieciowych.
Jego główne zalety to duża przenośność i świetna, przemyślana konstrukcja, która pozwala łatwo opanować zasady programowania i szybko zacząć tworzyć własne, dobrze działające programy. Java ma jeszcze jedną cechę, istotną z punktu widzenia każdej osoby zajmującej się informatyką — po prostu nie wypada jej nie znać!
Książka "Praktyczny kurs Java. Wydanie III " oferuje swoim czytelnikom możliwość łatwego i szybkiego zapoznania się z podstawami programowania w tym języku. Z jej pomocą w mig zainstalujesz odpowiednie środowisko programistyczne i poznasz reguły budowania aplikacji w Javie, typy danych oraz rodzaje zmiennych. Nauczysz się kontrolować przebieg wykonywania programu oraz wykorzystywać tablice.
Zrozumiesz, na czym polega programowanie obiektowe i związane z nim podstawowe pojęcia, takie jak dziedziczenie i polimorfizm. Dowiesz się, jak obsługiwać i tworzyć wyjątki, jak działa system wejścia-wyjścia, co to są kontenery i typy uogólnione oraz czym różnią się aplikacje od apletów. A wszystko to w serii znakomitych, praktycznych ćwiczeń!
- Krótka historia Javy, jej narzędzia i wersje
- Instalacja JDK i podstawy programowania
- Zmienne, instrukcje sterujące i tablice
- Dziedziczenie, polimorfizm, interfejsy i klasy wewnętrzne
- Wyjątki
- System wejścia-wyjścia
- Kontenery i typy uogólnione
- Aplikacje i aplety
Rozdziały:
Rozdział 1. Podstawy (9)
Instalacja JDK (9) Instalacja w systemie Windows (10) Instalacja w systemie Linux (10) Przygotowanie do pracy z JDK (11) Podstawy programowania (13) Lekcja 1. Struktura programu, kompilacja i wykonanie (13) Lekcja 2. Podstawy obiektowości i typy danych (15) Lekcja 3. Komentarze (18)
Rozdział 2. Instrukcje języka (21)
Zmienne (21) Lekcja 4. Deklaracje i przypisania (22) Lekcja 5. Wyprowadzanie danych na ekran (25) Lekcja 6. Operacje na zmiennych (30) Instrukcje sterujące (43) Lekcja 7. Instrukcja warunkowa if...else (43) Lekcja 8. Instrukcja switch i operator warunkowy (49) Lekcja 9. Pętle (54) Lekcja 10. Instrukcje break i continue (62) Tablice (69) Lekcja 11. Podstawowe operacje na tablicach (69) Lekcja 12. Tablice wielowymiarowe (74)
Rozdział 3. Programowanie obiektowe (85)
Podstawy (85) Lekcja 13. Klasy, pola i metody (86) Lekcja 14. Argumenty i przeciążanie metod (94) Lekcja 15. Konstruktory (104) Dziedziczenie (115) Lekcja 16. Klasy potomne (116) Lekcja 17. Specyfikatory dostępu i pakiety (123) Lekcja 18. Przesłanianie metod i składowe statyczne (137) Lekcja 19. Klasy i składowe finalne (149)
Rozdział 4. Wyjątki (157) Lekcja 20. Blok try...catch (157) Lekcja 21. Wyjątki to obiekty (165) Lekcja 22. Własne wyjątki (173)
Rozdział 5. Programowanie obiektowe II (185)
Polimorfizm (185) Lekcja 23. Konwersje typów i rzutowanie obiektów (185) Lekcja 24. Późne wiązanie i wywoływanie metod klas pochodnych (194) Lekcja 25. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne (202) Interfejsy (211) Lekcja 26. Tworzenie interfejsów (211) Lekcja 27. Wiele interfejsów (217) Klasy wewnętrzne (225) Lekcja 28. Klasa w klasie (225) Lekcja 29. Rodzaje klas wewnętrznych i dziedziczenie (233) Lekcja 30. Klasy anonimowe i zagnieżdżone (241)
Rozdział 6. System wejścia-wyjścia (249) Lekcja 31. Standardowe wejście (249) Lekcja 32. Standardowe wejście i wyjście (259) Lekcja 33. System plików (274) Lekcja 34. Operacje na plikach (285)
Rozdział 7. Kontenery i typy uogólnione (301) Lekcja 35. Kontenery (301) Lekcja 36. Typy uogólnione (314)
Rozdział 8. Aplikacje i aplety (327)
Aplety (327) Lekcja 37. Podstawy apletów (327) Lekcja 38. Kroje pisma (fonty) i kolory (333) Lekcja 39. Grafika (342) Lekcja 40. Dźwięki i obsługa myszy (350) Aplikacje (360) Lekcja 41. Tworzenie aplikacji (360) Lekcja 42. Komponenty (376)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 44,25zł
|