Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Medycyna » Służba Zdrowia » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
  Alergologia Astma
  Anatomia człowieka
  Chirurgia
  Choroby zakaźne
  Dermatologia
  Diabetologia
  Diagnostyka
  Endokrynologia
  Etyka
  Farmakologia Leki
  Fizjologia
  Fizjoterapia Rehabilitacja
  Genetyka
  Geriatria
  Ginekologia Położnictwo
  Hematologia
  Immunologia
  Intensywna terapia
  Interna
  Kardiologia
  Medycyna ogólna
  Mózg Umysł
  Neurologia
  Okulistyka
  Onkologia
  Ortopedia Traumatologia
  Otolaryngologia
  Patologia
  Pediatria Neonatologia
  Pielęgniarstwo
  Psychologia Psychiatria
  Reumatologia
  Seksuologia
  Stomatologia
  Służba Zdrowia
  Toksykologia
  Urologia
  Zdrowie publiczne
  Żywienie
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Praktyka i teoria promocji zdrowia 48.00zł
Praktyka i teoria promocji zdrowia

Tytuł: Praktyka i teoria promocji zdrowia
Autor: Jerzy Karski
ISBN: 978-83-7556-089-3
Ilość stron: 296
Data wydania: 2009(wydanie 4)
Format: 17.0x24.0cm
Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 48.00zł


Mija prawie 30 lat od powstania pojęcia idei i ruchu społecznego o nazwie promocja zdrowia, idei ? która z początkiem lat 90. szybko przekształciła się w nową dziedzinę nauki o tej samej nazwie. W publikacji położono nacisk na zagadnienia praktyczne i dlatego książka stanowić doskonałą uzupełniającą lekturę dla studentów, a także stanowi zasób wskazówek i wiedzy przy opracowywaniu programów zdrowotnych przez pracowników administracji samorządowej różnych szczebli oraz organizacje pozarządowe zainteresowane poprawą sytuacji zdrowotnej w środowisku ich działania. Dr n. med. Jerzy B. Karski jest adiunktem w Zakładzie Zdrowia Publicznego Wydziału Nauki o Zdrowiu Akademii Medycznej w Warszawie. Studia w Akademii Medycznej w Gdańsku na Wydziale Lekarskim ukończył w 1959 r. Stopień naukowy doktora nauk medycznych uzyskał w Akademii Medycznej we Wrocławiu w 1971 r. W latach 1979-1986 pracował jako nauczyciel akademicki w Departamencie Chirurgii, Wydziału Nauk Medycznych na Uniwersytecie w Jos w Nigerii. W latach 1989-2002 był kierownikiem Zakładu Analiz i Promocji Zdrowia w Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (poprzednio Zakład Promocji Zdrowia w Centrum Organizacji Ekonomiki Ochrony Zdrowia) w Warszawie. Opublikował dotychczas ponad 150 prac.

Rozdziały:

Wprowadzenie 7
Rozdział 1
Znaczenie rozwoju pojęcia zdrowia dla tworzenia nowych pojęć i wartości 9
1.1. Wpływ rozwoju pojęcia zdrowia na powstawanie nowych dziedzin nauki  i terminów 9
1.2. Znaczenie rozwoju promocji zdrowia dla powstania strategii i programów pozyskiwania zdrowia 12
Rozdział 2
Psychologiczne i antropologiczne aspekty zdrowia 18
2.1. Psychologiczne aspekty zdrowia 18
2.2. Antropologiczne aspekty zdrowia 21 
 2.2.1. Problem normy i normalności 21 
 2.2.2. Pojęcie normy fizjologicznej 22 
 2.2.3. Teoria homeostazy a granice norm 22 
 2.2.4. Adaptacja 23 
 2.2.5. Zdolności adaptacyjne a rozwój chorób 24
Rozdział 3
Zdrowie, normy etyczne i zasady światopoglądowe 25
3.1. Przegląd norm etycznych i zasad światopoglądowych a zdrowie 25
3.2. Skrótowy przegląd norm i zasad światopoglądowych a bioetyka 28 
 3.2.1. Punkt widzenia Światowej Organizacji Zdrowia na etykę   i prawa człowieka  33
3.3. Bioetyka a promocja zdrowia  35
Rozdział 4
Uwarunkowania zdrowia i środowiska wspierające zdrowie 38
4.1. Uwarunkowania zdrowia  38 
 4.1.1. Środowiska wspierające zdrowie 60
4.2. Metody pomiaru wyników działań na rzecz poprawy uwarunkowań zdrowia 61
Rozdział 5
Wybrane polityki i strategie promocji zdrowia 63
5.1. Umiejętność odczytywania zdrowia (Health literacy) 63 
 5.1.1. Odczytywanie zdrowia a salutogeneza 65 
 5.1.2. Odczytywanie zdrowia a siły napędowe rozwoju ludzkiego 66
5.2. Polityki i strategie promocji zdrowia z uwzględnieniem płci  67 
 5.2.1. Polityki i strategie promocji zdrowia kobiet 67 
 5.2.2. Polityki i strategie promocji zdrowia mężczyzn 70
Rozdział 6
Udział promocji zdrowia w osiąganiu celów zdrowotnych 79
6.1. Działania promocji zdrowia ukierunkowane na wyniki zdrowotne 79
6.2. Metodologia oceny potrzeb zdrowotnych 82
6.3. Ocena wpływu na zdrowie (HIA ? Health Impact Assessment) 86
6.4. Ustanawianie celów zdrowotnych 95
6.5. Pomiar wyników zdrowotnych uzyskanych poprzez programy promocji zdrowia 96 
 6.5.1. Sześciostopniowy model oceny programów promocji zdrowia  100
6.6. Standardy oceny jakości dla praktyki promocji zdrowia  102 
 6.6.1. Ogólna ocena jakości praktyki promocji zdrowia 102 
 6.6.2. Kwestionariusz oceny jakości programów promocji zdrowia 105
6.7. Próby poszukiwania dowodów związku pomiędzy interwencją a wynikiem  109
Rozdział 7
Programy promocji zdrowia dla środowisk lokalnych: gminy, miasta, powiatu,województwa  112
7.1. Realizacja promocji zdrowia w środowisku lokalnym 113
7.2. Zajęcia praktyczne ? opracowywanie programu promocji zdrowia  dla środowiska lokalnego 125
7.3. Skrining proponowanej polityki zdrowotnej 126
Rozdział 8
Promocja zdrowia jako zadanie dla opieki zdrowotnej 131
8.1. Realizacja zadań promocji zdrowia w podstawowej opiece zdrowotnej 131 
 8.1.1. Zadania p.o.z. w zakresie promocji zdrowia 132 
 8.1.2. Przykład projektu włączenia promocji zdrowia do zadań podstawowej opieki zdrowotnej 135
8.2. Realizacja zadań promocji zdrowia praktyce lekarza specjalisty 138
8.3. Realizacja zadań promocji zdrowia w praktyce innych profesjonalistów opieki zdrowotnej 139
8.4. Realizacja zadań promocji zdrowia w praktyce działów niemedycznych opieki  zdrowotnej 141
Rozdział 9
Środowisko i zdrowie ? zdrowie środowiskowe 144
9.1. Ochrona środowiska a zdrowie 144
Rozdział 10
Aktualne możliwości wykorzystania teorii ekonomii zdrowiadla potrzeb promocji zdrowia 152
10.1. Zastosowanie terminologii ekonomii w promocji zdrowia 152
10.2. Przykłady prób wykorzystania teorii ekonomii dla potrzeb promocji zdrowia 155
10.3. Zastosowanie oceny ekonomicznej stosowanej w medycznej opiece  zdrowotnej dla celów promocji zdrowia 157 
 10.3.1. Główne problemy zastosowania technik oceny ekonomicznej w promocji zdrowia 160
Rozdział 11
Aktualne możliwości finansowania działań promocji zdrowia 162
11.1. Podstawowe źródła finansowania działań promocji zdrowia w Polsce 163
11.2. Przepisy prawa dotyczące działań z zakresu promocji zdrowia  i ich finansowania 164
11.3. Finansowanie programów zdrowotnych w Unii Europejskiej 167
Rozdział 12
Planowanie i wdrażanie krajowych programów zdrowia publicznego 169
12.1. Strategie ukierunkowane na poprawę stanu zdrowia ludności 174
Rozdział 13
Promocja zdrowia w procesie reformowania systemu opieki zdrowotnej 179
13.1. Strategie dla interwencji w toku reform 18013.2. Karta Lubljańska 181
13.3. Polityczne aspekty reformy opieki zdrowotnej 186
13.4. Główne problemy i wyzwania polityk zdrowotnych 186
Rozdział 14
Rola legislacji we wdrażaniu polityki promocji zdrowia 187
14.1. Rola legislacji we wdrażaniu ogólnej polityki zdrowotnej 187
14.2. Przygotowywanie bazy legislacyjnej dla reform systemu opieki zdrowotnej 189
14.3. Wdrażanie legislacji zdrowotnej 190
14.4. Możliwości zmian w politykach zdrowotnych 192 
 14.4.1. Model woli politycznej 192 
 14.4.2. Model frakcji politycznych 193 
 14.4.3. Model politycznego przetrwania 193
Rozdział 15
Teoria organizacji i zarządzania w promocji zdrowia 197
15.1. Współczesne koncepcje organizacji i zarządzania 197
15.2. Współczesne koncepcje organizacji 198
15.3. Związki i zależności pomiędzy organizacją i otoczeniem 200
15.4. Systemy operacji i planowanie 200
15.5. Projektowanie prac badawczych 202
15.6. Opór wobec zmian 203 
 15.6.1. Przezwyciężanie oporu wobec zmian 204
15.7. Rozwój nowych kierunków polityki zdrowotnej 205
15.8. Współczesne potrzeby organizacyjne środowisk promujących zdrowie 206
15.9. Kierunki zarządzania zalecane dla promocji zdrowia 207
15.10. Promocja zdrowia w strukturach zarządzania 209
Rozdział 16
Marketing społeczny w promocji zdrowia 211
16.1. Wprowadzenie 211
16.2. Przykłady podejmowanych działań z zastosowaniem marketingu społecznego 211 
 16.2.1. Działania przygotowawcze 212 
 16.2.2. Uwarunkowania efektywności marketingu społecznego 213
16.3. Podstawowe zasady prowadzenia marketingu społecznego dla potrzeb promocji zdrowia 213
16.4. Najważniejsze zagadnienia marketingu społecznego w promocji zdrowia 214
16.5. Zastosowanie marketingu społecznego w promocji zdrowia wg Emersona 214
16.6. Przykłady zastosowania marketingu społecznego w promocji zdrowia 215
Rozdział 17
Projekty i programy promocji zdrowia ŚOZ i ich rozwój w Polsce 217
17.1. Zdrowe miasta 218
17.2. Zdrowe miejsce pracy 219
17.3. Szkoła promująca zdrowie (Zdrowa Szkoła) 221
17.4. Szpital Promujący Zdrowie 222
17.5. Samorządowy Ośrodek Ekologii i Zdrowia 225
17.6. Zdrowy Dom 226
17.7. Promocja Zdrowia w Podstawowej Opiece Zdrowotnej 227
17.8. Narodowy Program Zdrowia 229
Rozdział 18
Promocja zdrowia w Unii Europejskiej i szanse jej realizacji według unijnychzasad w Polsce 231
18.1. Pierwszy etap rozwoju działań w zakresie promocji zdrowia 232
18.2. Drugi etap rozwoju działań w zakresie promocji zdrowia 233
18.3. Nowa polityka i strategia zdrowotna w Unii Europejskiej 234
18.4. Współdziałanie w zakresie opieki zdrowotnej i zdrowia publicznego 236
18.5. Szczególne zadania dla promocji zdrowia  237
18.6. Badania naukowe i programy polityki zdrowotnej Unii Europejskiej 239
Rozdział 19
Dokumenty 246
Literatura 289

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Martyna Jakubowicz
Martyna Jakubowicz
Martyna Jakubowicz
Agora
Łatwe makarony
Łatwe makarony
Duczyńska Karina
Weltbild
Więcej przebojowości Jak pewnie kroczyć przez życie
Więcej przebojowości Jak pewnie kroczyć przez życie
M. J. Ryan
Onepress
Stanąć na nogi Wydanie 2
Stanąć na nogi Wydanie 2
Oliver Sacks
Zysk i S-ka
Przestępczość zorganizowana
Przestępczość zorganizowana
Emil W. Pływaczewski
C.H. Beck
Vat w partnerstwie publiczno-prywatnym
Vat w partnerstwie publiczno-prywatnym
Katarzyna Feldo
Wolters Kluwer
 Koszyk
1 x Egzaminy prawnicze Ministerstwa Sprawiedliwości 2019 Tom 3 Wzory pism z komentarzami. Etyka zawodowa
1 x Alkoholizm zobowiązuje Nie tylko dla alkoholików Gawędy o trzeźwym myśleniu odpowiedzialności i rozwoju osobistym
1 x Apelacja oskarżycielska Komentarz praktyczny z orzecznictwem Wzory pism procesowych
1 x Nekros. Wprowadzenie do ontologii martwego ciała
1 x Zabawy z niemowlakami na każdy dzień
1 x Jedz ćwicz chudnij I nie poddawaj się
1 x Astrologia współczesna Tom 10 Bieg w Czasie część 4 Matryca - 2
1 x Edukacja historyczna w szkole
1 x Chleb Domowy wypiek
1 x Dzwon to głos Boga
1 x Dlaczego nasze dzieci chorują?
1 x Jak odgracić dom, nie wpadając w rozpacz Wygraj walkę z nadmiarem rzeczy
1 x ABC zdrowia dziecka Poradnik pierwszej pomocy dla rodziny
1 x Budziszyn 1002-1018
1 x Długi cień Don Kichota
1 x Gdy słońce było bogiem
1 x Budapeszt Udany Weekend
1 x Biologia wyższych grup wieku i starości
1 x Oficjalny przewodnik Przygotowanie do egzaminu na certyfikat Cisco CCENT/CCNA ICND1 100-101
1 x Od inżynierii wodnej przez technikę sanitarną do inżynierii środowiska w 100-letniej tradycji Politechniki Warszawskiej
1 x Anielskie drogi Prawdziwe historie o gościach z niebios
1 x 50-tka dookoła świata
1 x Całkowita przemiana Zmień swoje życie w 24 godziny
1 x Choroby roślin i kwiatów
1 x Filmowcy w Matni Bezpieki
1 x Budownictwo drewniane
1 x Minecraft dla bystrzaków
1 x Medycyna wewnętrzna Tom 1-2
1 x Efektywność systemu dystrybucji
1 x Poradnik naturalnego zapobiegania oraz wspomagania walki z rakiem
1 x Audyt wewnętrzny Teoria i zastosowanie
1 x Kodeks karny postepowania karnego
1 x Choroba Alzheimera
1 x Absorpcja innowacji ekologicznych w przedsiębiorstwie
1 x Kompetencyjne systemy ocen pracowników Wydanie 2
1 x Encyklopedia polskiej sztuki kulinarnej
1 x Wybrane zagadnienia z wytrzymałości materiałów
1 x Innowacje w zarządzaniu
1 x BHP w zakładach pracy Zagadnienia prawne i praktyczne
1 x Niezawodne zasady web designu. Projektowanie spektakularnych witryn internetowych. Wydanie III
1 x Chronologia sztuki Oś czasu kultury zachodniej od czasów prehistorycznych po współczesne
1 x Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II
1 x Nowoczesna kosmetologia Tom 2 Kosmetyki, zabiegi, suplementy
1 x Administracja publiczna Tom 2 Ustrój administracji samorządowej
1 x Unia Europejska od Maastricht do Lizbony Polityczne aspekty aktywności
1 x Chirurdzy Opowieści prawdziwe
1 x Bóg i biznes Twórcze współdziałanie
1 x 120 przepisów bezglutenowych które zawsze Ci się udadzą
1 x Neurologia Merritta Tom 1
1 x Homoseksualność w rodzinie Ujawnianie tajemnicy
1 x Reklama i jej ograniczenia Standardy europejskie a prawo polskie
3,340.06zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo CEDEWU
 Kategoria:
 Geografia
Historia odkryć geograficznych i poznania Ziemi

Historia odkryć geograficznych i poznania Ziemi

49.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN