Tytuł: | Praktyka przekonywania czyli jak pozyskiwać zwolenników dla swoich racji i propozycji | | Autor: | Jarosław Kordziński | | ISBN: | 978-83-246-2157-6 | | Ilość stron: | 184 | | Data wydania: | 03/2009 | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 27.90zł | |
Reguły perswazji są po to, by je... wykorzystywać
- Jasne formułowanie celu procesu przekonywania
- Ciągła obserwacja, słuchanie i reagowanie na słowa rozmówcy
- Atrakcyjny i zrozumiały sposób przekazywania tekstu perswazyjnego
- Bieżąca analiza skuteczności Twojego postępowania
Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym, jak cukier czy kawa. I zapłacę za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inną pod słońcem
John D. Rockefeller
Najbardziej skuteczni są ludzie, którzy... są skuteczni. Kiedy na samą myśl o przekonaniu kogoś do swojego rozwiązania przechodzą Cię ciarki i tracisz zapał, możesz być pewny, że rzeczywiście Ci się to nie uda. Jeżeli natomiast tryskasz entuzjazmem i pewnością siebie -- sukces perswazyjny masz w zasięgu ręki!
Skuteczne oddziaływanie na ludzi wymaga przede wszystkim dobrego poznania samego siebie oraz kogoś, na kogo chcemy wpłynąć. Każdy z nas reprezentuje odmienny styl osobowości, który decyduje o indywidualnym modelu odczytywania rzeczywistości i reagowania na nią. Sposób skutecznej interakcji z drugim człowiekiem powinien być dostosowany do jego temperamentu, charakteru i typu inteligencji. Nie wolno Ci zapomnieć o postawach i wartościach, będących fundamentalnymi elementami postrzegania otaczającego świata. Pamiętaj także o kilku podstawowych zasadach, których przestrzeganie pozwoli Ci przedstawić rozmówcy sprawę z najbardziej korzystnej dla Ciebie strony:
- Bądź jednoznaczny w swoich stwierdzeniach. Powtarzanie wciąż tego samego wywołuje przekonanie, że to, o czym mówimy, jest prawdą.
- Bądź przekonany do tego, o czym mówisz. Zapał i przekonanie są zaraźliwe.
- Nie oceniaj tych, którzy nie chcą słuchać Twoich racji.
- Dostarczaj rozmówcom argumentów. Dziękuj za uwagę, nawet jeśli nie uważali.
Rozdziały:
Wstęp (5) 1. Poznanie samego siebie (9) 2. Podstawy budowania perswazyjnego JA (23) 3. Rzecz o automotywacji (39) 4. Inteligencja emocjonalna a poziom oddziaływania na innych (49) 5. Zasady budowania oczekiwanych relacji z innymi (67) 6. Podstawy skutecznej komunikacji (81) 7. Aktywne słuchanie jako jedna z podstaw wywierania wpływu (101) 8. Zasady wywierania wpływu społecznego (109)
- Reguła wzajemności (112)
- Reguła niedostępności (119)
- Reguła społecznego dowodu słuszności (122)
- Reguła lubienia i sympatii (125)
- Reguła autorytetu (129)
- Reguła zaangażowania i konsekwencji (132)
9. Techniki wywierania wpływu (135) 10. Podstawy skutecznej perswazji (151) 11. Między wywieraniem wpływu a psychomanipulacją (167) Skorowidz (173)
|