Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Słowniki
Sport
Sztuka
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Nienasycone żywice poliestrowe Wydanie 3

Nienasycone żywice poliestrowe Wydanie 3

69.00zł
51.75zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem 59.00zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Tytuł: Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Autor: Paweł Dittmann, Iwona Dittmann, Ewa Szabela-Pasierbińska, Aleksandra Szpulak
ISBN: 978-83-7526-696-2
Ilość stron: 320
Data wydania: 10/2009
Format: B5
Wydawnictwo: Wolters Kluwer

Cena: 59.00zł


Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,

Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami.

Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
• znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
prognostycznego,
• eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
• metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
• sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
• prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,

Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA.

Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Rozdziały:

Część I. Wprowadzenie

1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie
1.1. Znaczenie prognoz w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.2. Podstawy prognozowania
1.3. Prognozowanie - podstawowe pojęcia
1.4. Proces prognostyczny

2. Eksploracja danych prognostycznych
2.1. Pojęcia i zadania eksploracji danych
2.2. Statystyczna obróbka danych
2.2.1. Czyszczenie danych
2.2.2. Przekształcanie danych
2.3. Eksploracyjna analiza danych

Część II. Prognozowanie wielkości sprzedaży

3. Pojęcie i procedura prognozowania sprzedaży

4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących w sprzedaży
4.1. Modele formalne I rodzaju
4.1.1. Modele szeregów czasowych
4.1.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem
4.1.3. Modele szeregów czasowych z trendem
4.1.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi
4.1.5. Modele szeregów czasowych z wahaniami cyklicznymi
4.1.6. Modele ARMA i ARIMA
4.2. Modele formalne II rodzaju

5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami
5.1. Modele formalne I rodzaju
5.1.1. Modele ekonometryczne
5.1.2. Drzewa regresyjne
5.1.3. Modele analogowe
5.1.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
5.1.5. Testy rynkowe
5.2. Modele formalne II rodzaju

6. Modele nieformalne
6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
6.5. Prawdopodobieństwo subiektywne

7. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów. Monitorowanie prognoz
7.1. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów
7.1.1. Kombinacja prognoz
7.1.2. Korygowanie prognoz budowanych na podstawie modeli formalnych I rodzaju
7.1.3. Konstruowanie prognoz na podstawie modeli formalnych II rodzaju
7.2. Monitorowanie prognoz

Część III. Prognozowanie w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa

8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.1. Pojęcia wstępne
8.2. Źródła danych
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.3.1. Analiza wskaźnikowa
8.3.2. Inne metody oceny sytuacji finansowej

9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
9.1. Przedmiot i cel prognozowania finansowego w przedsiębiorstwie
9.2. Procedura prognozowania i symulacji finansowych
9.3. Metody prognozowania finansowego
9.3.1. Budżetowanie
9.3.2. Metoda procentu od sprzedaży i jej warianty
9.4. Przykłady zastosowań metod prognozowania finansowego
9.4.1. Budżet gotówki
9.4.2. Sprawozdania finansowe pro forma

10. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
10.1. Istota prognozowania bankructwa
10.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa
10.3. Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw
Tablice statystyczne

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej Teoria i praktyka
Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej Teoria i praktyka
Marek Bugdol
Difin
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego
Marta Makowska
CEDEWU
Kempingowa książka kucharska Smakowite przepisy dla całej rodziny
Kempingowa książka kucharska Smakowite przepisy dla całej rodziny
Tiff Easton
G+J Gruner+Jahr Polska
Marketing Wprowadzenie
Marketing Wprowadzenie
Philip Kotler , Gary Armstrong
Wolters Kluwer
Narodziny szlachty
Narodziny szlachty
Werner Karl Ferdynand
Marek Derewiecki
Kasia Bosacka cudnie chudnie Żegnaj pulpecie
Kasia Bosacka cudnie chudnie Żegnaj pulpecie
Katarzyna Bosacka
Publicat
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer
 Kategoria:
 Geografia
Geografia Repetytorium Matura poziom podstawowy i rozszerzony Wydanie 2

Geografia Repetytorium Matura poziom podstawowy i rozszerzony Wydanie 2

53.00zł
39.75zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer