Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Słowniki
Sport
Sztuka
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 BTC
20 prostych projektów dla elektroników

20 prostych projektów dla elektroników

58.00zł
46.98zł
Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa 59.00zł
Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa

Tytuł: Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa
Autor: Iwona Dittmann , Paweł Dittmann , Ewa Szabela-Pasierbińska , Aleksandra Szpulak
ISBN: 978-83-264-1477-0
Ilość stron: 380
Data wydania: 09/2011
Format: 176 x 250 mm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer

Cena: 59.00zł


Prognozowanie, polegające na przewidywaniu przyszłych trendów dotyczących sytuacji przedsiębiorstwa i jego otoczenia, jest dziś niezbędnym elementem budowy strategii firm.

W książce przedstawiono szczegółowo metody, które zdaniem autorów mogą znaleźć najszersze zastosowanie w dzisiejszej praktyce gospodarczej, dostarczając niezbędnych informacji na potrzeby decyzji w dziedzinie zarządzania sprzedażą i finansami.

Kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z prognozowaniem obejmuje między innymi:
• prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących w sprzedaży oraz pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju,
• prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II rodzaju oraz modele nieformalne,
• prognozowanie w zarządzaniu finansami,
• prognozowanie i symulacje finansowe w obszarze budżetowania kapitałowego,
• prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi,
• prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa.

Publikacja dostarcza gotowych, sprawdzonych rozwiązań, w większości z wykorzystaniem najnowszej wersji programu STATISTICA, szczegółowo opisanych i uzupełnionych przykładami ich zastosowania. Zawarty w niej materiał będzie więc zarówno bogatym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych, jak i cenną pomocą dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Rozdziały:

Część I. Wprowadzenie

1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie
1.1. Potrzeba prognozowania w przedsiębiorstwie
1.2. Główne pojęcia i podstawy prognozowania
1.3. Proces budowy prognoz

2. Retrospektywne dane prognostyczne
2.1. Pojęcie i postacie danych
2.2. Pojęcie i zadania statystycznej obróbki i eksploracyjnej analizy danych
2.3. Jednowymiarowe szeregi czasowe
2.4. Wielowymiarowe szeregi czasowe

Część II. Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą

3. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych w sprzedaży - modele formalne I rodzaju 77
3.1. Modele szeregów czasowych
3.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem sprzedaży
3.3. Modele szeregów czasowych z trendem w sprzedaży
3.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi w sprzedaży
3.5. Modele ARMA i ARIMA

4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju
4.1. Modele ekonometryczne
4.2. Drzewa regresyjne
4.3. Modele analogowe
4.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
4.5. Testy rynkowe

5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II rodzaju
5.1. Modele oparte na założeniu o trendzie w sprzedaży
5.2. Modele oparte na założeniu o powiązaniu sprzedaży z wpływającymi na nią czynnikami
5.3. Modele oparte na założeniu o subiektywnym rozkładzie prawdopodobieństwa zmiennej prognozowanej

6. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele nieformalne
6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców

7. Korygowanie, kombinacja i budowa ostatecznych prognoz sprzedaży
7.1. Korygowanie prognoz
7.2. Kombinacja prognoz
7.3. Budowa ostatecznej prognozy sprzedaży

Część III. Prognozowanie w zarządzaniu finansami

8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.1. Pojęcia wstępne
8.2. Źródła danych
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa

9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
9.1. Planowanie a prognozowanie finansowe
9.2. Podstawowe pojęcia prognozowania finansowego
9.3. Proces budowy prognoz finansowych w przedsiębiorstwie

10. Prognozowanie i symulacje w obszarze budżetowania kapitałowego
10.1. Prognozowanie przepływów pieniężnych z inwestycji
10.2. Konstrukcja sprawozdań finansowych pro forma

11. Prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi przedsiębiorstwa
11.1. Prognozowanie zapasów
11.2. Prognozowanie należności
11.3. Prognozowanie zobowiązań
11.4. Prognozowanie wpływów i wydatków gotówkowych. Budżet gotówki

12. Prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa
12.1. Metody prognozowania kondycji finansowej
12.2. Systemy wczesnego ostrzegania (SWO)
12.3. System wczesnego ostrzegania oparty na monitorowaniu szeregu czasowego wskaźnika finansowego
12.4. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
Tablice statystyczne

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Bob Dylan Ilustrowana biografia
Bob Dylan Ilustrowana biografia
Rushby Chris
Olesiejuk
iOS Tajniki SDK Biblioteka przydatnych narzędzi
iOS Tajniki SDK Biblioteka przydatnych narzędzi
Kyle Richter
HELION
Ewangelia w obrazach
Ewangelia w obrazach
Kawecki Witold
Wydawnictwo Diecezjalne
Leksykon broni od A do Ż
Leksykon broni od A do Ż
Walter Lampel, Richard Mahrhold
Muza
Polskie prawo pracy Kazusy
Polskie prawo pracy Kazusy
Wujczyk Marcin, Czerniak-Swędzioł Justyna
LexisNexis
Esencja sukcesji
Esencja sukcesji
Tomasz Budziak
Onepress
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer
 Kategoria:
 Biologia
Słownik tematyczny Tom 7 Biologia Część 2

Słownik tematyczny Tom 7 Biologia Część 2

34.00zł
25.50zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Encyklopedia popularna PWN + CD Edycja 2015 Praca zbiorowa PWN
Nowoczesna logistyka Wydanie X Paul R. Murphy Jr., Donald F. Wood Onepress
Systemy baz danych Kompletny podręcznik Wydanie II Hector Garcia-Molina, Jeffrey D. Ullman, Jennifer Widom HELION
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN