Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Programowanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Proekologiczne odnawialne źródła energii Wydanie IV

Proekologiczne odnawialne źródła energii Wydanie IV

69.00zł
Programowanie w języku Kotlin. The Big Nerd Ranch Guide 79.00zł 59.25zł
Programowanie w języku Kotlin. The Big Nerd Ranch Guide

Tytuł: Programowanie w języku Kotlin. The Big Nerd Ranch Guide
Autor: Josh Skeen, David Greenhalgh
ISBN: 978-83-283-5536-1
Ilość stron: 408
Data wydania: 10/2019
Format: 170x230
Wydawnictwo: HELION

Cena: 79.00zł 59.25zł


Gdy w 2017 roku na konferencji Google ogłoszono, że Kotlin jest jednym z oficjalnie wspieranych języków programowania aplikacji dla Androida, język ten błyskawicznie stał się popularny. Najpoważniejsze firmy technologiczne doceniają jego zalety, takie jak zwarta składnia i integracja z kodem Javy. Co ważne, twórcy Kotlina czerpali z doświadczeń projektantów Javy i zapewnili, że te dwa języki są ze sobą ściśle powiązane. W ten sposób świeżość rozwiązań i nowoczesne mechanizmy zostały znakomicie połączone z najlepszymi cechami Javy, a Kotlin stał się wszechstronnym wieloplatformowym językiem programowania.

Ta książka jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą poznać język o możliwościach wykraczających poza Javę i pisać solidne aplikacje dla różnych platform. Pozwala w praktyczny sposób zapoznać się z unikalnymi możliwościami Kotlina i - na podstawie licznych przykładowych projektów - stopniowo zgłębiać złożone zagadnienia. Znakomitym uzupełnieniem prezentowanych treści są informacje o wewnętrznych mechanizmach działania języka wraz z ćwiczeniami do samodzielnego wykonania. Dzięki tej książce nawet początkujący programista szybko zacznie pisać efektywne i solidne aplikacje, które będą służyć użytkownikom różnych platform.

W tej książce między innymi:

  • wprowadzenie do Kotlina
  • funkcje w Kotlinie, w tym funkcje anonimowe
  • praca na obiektach: dziedziczenie, klasy, klasy abstrakcyjne
  • programowanie funkcyjne w Kotlinie
  • najciekawsze biblioteki i współdziałanie z Javą

Big Nerd Ranch mieści się w Atlancie w USA. Firma została założona w 2001 roku przez Aarona Hillegassa, znakomitego programistę i trenera programowania. Jej misją jest krzewienie wiedzy o rozwijających się technologiach mobilnych. Słynie ze świetnych szkoleń i znakomitych trenerów.

Kotlin: najlepsze rozwiązania nie tylko dla Androida!

Rozdziały:

Podziękowania 13

Przedstawienie Kotlina 15

  • Dlaczego Kotlin? 15
  • Dla kogo jest przeznaczona ta książka? 16
  • Jak korzystać z tej książki? 16
    • Dla ciekawskich 17
    • Wyzwania 17
    • Konwencje typograficzne 17
  • Patrząc w przyszłość 17

1. Pierwsza aplikacja w Kotlinie 19

  • Instalowanie IntelliJ IDEA 19
  • Pierwszy projekt programu w Kotlinie 20
    • Tworzenie pierwszego pliku źródłowego w Kotlinie 25
    • Wykonywanie pliku źródłowego 27
  • Kotlin REPL 29
  • Dla ciekawskich: Dlaczego warto używać właśnie IntelliJ? 30
  • Dla ciekawskich: Pisanie kodu przeznaczonego na JVM 31
  • Wyzwanie: Arytmetyka REPL 32

2. Zmienne, stałe i typy 33

  • Typy 33
  • Deklarowanie zmiennych 34
  • Wbudowane typy języka Kotlin 36
  • Zmienne tylko do odczytu 37
  • Wnioskowanie typów 40
  • Stałe czasu kompilacji 41
  • Oglądanie kodów bajtowych 42
  • Dla ciekawskich: Podstawowe typy danych Javy w Kotlinie 45
  • Wyzwanie: hasSteed 46
  • Wyzwanie: Szynk Hipolit'a 46
  • Wyzwanie: Magiczne lustro 46

3. Instrukcje warunkowe 47

  • Instrukcje if/else 47
    • Dodawanie kolejnych warunków 50
    • Zagnieżdżone instrukcje if/else 52
    • Bardziej eleganckie wyrażenia warunkowe 53
  • Zakresy 59
  • Wyrażenia when 60
  • Szablony łańcuchowe 62
  • Wyzwanie: Eksperymenty z zakresami 64
  • Wyzwanie: Rozbudowa aury 64
  • Wyzwanie: Konfigurowalny format statusu 65

4. Funkcje 67

  • Wyodrębnianie kodu do funkcji 67
  • Anatomia funkcji 69
    • Nagłówek funkcji 70
    • Ciało funkcji 72
    • Zasięg funkcji 73
  • Wywoływanie funkcji 74
  • Refaktoryzacja funkcji 75
  • Pisanie własnych funkcji 76
  • Argumenty domyślne 78
  • Funkcje jednowyrażeniowe 79
  • Funkcje typu Unit 80
  • Nazwane argumenty funkcji 81
  • Dla ciekawskich: Typ Nothing 82
  • Dla ciekawskich: Funkcje plikowe w Javie 83
  • Dla ciekawskich: Przeciążanie funkcji 84
  • Dla ciekawskich: Nazwy funkcji w odwrotnych apostrofach 85
  • Wyzwanie: Funkcje jednowyrażeniowe 87
  • Wyzwanie: Poziom upojenia magicznego 87
  • Wyzwanie: Status upojenia magicznego 87

5. Funkcje anonimowe i typ funkcyjny 89

  • Funkcje anonimowe 89
    • Typ funkcyjny 91
    • Niejawne instrukcje return 92
    • Argumenty funkcyjne 92
    • Słowo kluczowe it 93
    • Akceptowanie wielu argumentów 94
  • Wsparcie dla wnioskowania typów 95
  • Definiowanie funkcji akceptujących inne funkcje 96
    • Składnia skrócona 97
  • Wpisywanie funkcji 98
  • Referencje funkcji 99
  • Typ funkcyjny jako typ wyniku 100
  • Dla ciekawskich: Funkcje lambda w Kotlinie są domknięciami 102
  • Dla ciekawskich: Funkcje lambda a anonimowe klasy wewnętrzne 102

6. Bezpieczeństwo wartości pustych i wyjątki 105

  • Akceptowanie wartości pustych 105
  • Jawny typ null w Kotlinie 107
  • W czasie kompilacji czy w czasie wykonywania? 108
  • Bezpieczeństwo wartości pustych 109
    • Opcja pierwsza: bezpieczny operator wywołania 110
    • Opcja druga: operator podwójnego wykrzyknika 111
    • Opcja trzecia: użycie if do sprawdzania, czy wartość jest równa null 112
  • Wyjątki 115
    • Zgłaszanie wyjątków 116
    • Niestandardowe wyjątki 117
    • Obsługa wyjątków 118
  • Warunki wstępne 120
  • Null: do czego się przydaje? 122
  • Dla ciekawskich: Wyjątki sprawdzane i niesprawdzane 123
  • Dla ciekawskich: Jak wymuszana jest możliwość stosowania wartości null? 123

7. Łańcuchy 125

  • Pobieranie fragmentów łańcuchów 125
    • Funkcja substring 125
    • Funkcja split 127
  • Operacje na łańcuchach 129
    • Łańcuchy są niezmienne 131
  • Porównywanie łańcuchów 131
  • Dla ciekawskich: Unicode 133
  • Dla ciekawskich: Przeglądanie znaków w łańcuchu 133
  • Wyzwanie: Usprawnianie smoczej mowy 134

8. Liczby 135

  • Typy liczbowe 135
  • Liczby całkowite 136
  • Liczby dziesiętne 138
  • Konwersja łańcuchów na typy liczbowe 138
  • Konwersja typu Int na Double 139
  • Formatowanie wartości typu Double 141
  • Konwertowanie wartości typu Double na Int 142
  • Dla ciekawskich: Operacje bitowe 143
  • Wyzwanie: Pozostałe kwaterki 144
  • Wyzwanie: Obsługa ujemnego stanu sakiewki 144
  • Wyzwanie: Smoczykojn 145

9. Funkcje standardowe 147

  • Funkcja apply 147
  • Funkcja let 148
  • Funkcja run 149
  • Funkcja with 150
  • Funkcja also 151
  • Funkcja takeIf 151
    • Funkcja takeUnless 152
  • Stosowanie funkcji standardowych 152

10. Listy i zbiory 155

  • Listy 155
    • Dostęp do elementów listy 157
    • Zmienianie zawartości listy 159
  • Iteracja 163
  • Wczytywanie pliku do listy 167
  • Destrukturyzacja 169
  • Zbiory 169
    • Tworzenie zbiorów 169
    • Dodawanie elementów do zbioru 171
  • Pętle while 173
  • Wyrażenie break 175
  • Konwersje kolekcji 175
  • Dla ciekawskich: Typy tablicowe 176
  • Dla ciekawskich: Tylko do odczytu a niezmienny 177
  • Wyzwanie: Formatowanie menu gospody 178
  • Wyzwanie: Zaawansowane formatowanie menu 179

11. Mapy 181

  • Tworzenie map 181
  • Dostęp do wartości mapy 183
  • Dodawanie elementów do map 183
  • Modyfikowanie wartości mapy 186
  • Wyzwanie: Wykidajło 190

12. Definiowanie klas 191

  • Definiowanie klasy 191
  • Tworzenie instancji 191
  • Funkcje klasowe 192
  • Widoczność i hermetyzacja 194
  • Właściwości klas 195
    • Akcesory get i set i ich właściwości 197
    • Widoczność właściwości 200
    • Właściwości obliczane 200
  • Refaktoryzacja kodu projektu NyetHack 201
  • Stosowanie pakietów 209
  • Dla ciekawskich: Bliższe spojrzenie na właściwości var i val 210
  • Dla ciekawskich: Zapobieganie występowaniu wyścigu 213
  • Dla ciekawskich: prywatny w pakiecie 214

13. Inicjalizacja 217

  • Konstruktory 218
    • Konstruktory podstawowe 218
    • Definiowanie właściwości w konstruktorze podstawowym 219
    • Konstruktory dodatkowe 220
    • Argumenty domyślne 221
    • Argumenty nazwane 222
  • Blok inicjalizatora 223
  • Inicjalizacja właściwości 224
  • Kolejność inicjalizacji 227
  • Odraczanie inicjalizacji 228
    • Inicjalizacja opóźniona 228
    • Inicjalizacja leniwa 229
  • Dla ciekawskich: Kruczki inicjalizacji 231
  • Wyzwanie: Zagadka Excalibura 233

14. Dziedziczenie 235

  • Definiowanie klasy Room 235
  • Tworzenie klas pochodnych 236
  • Sprawdzanie typów 242
  • Hierarchia typów w języku Kotlin 244
    • Rzutowanie typów 245
    • Inteligentne rzutowanie 246
  • Dla ciekawskich: Klasa Any 247

15. Obiekty 249

  • Słowo kluczowe object 249
    • Deklaracje obiektów 250
    • Wyrażenie obiektowe 255
    • Obiekty uzupełniające 255
  • Klasy zagnieżdżone 256
  • Klasy danych 259
    • Funkcja toString 260
    • Funkcja equals 261
    • Funkcja copy 261
    • Deklaracje destrukturyzujące 261
  • Klasy wyliczeniowe 263
  • Przeciążanie operatorów 264
  • Eksplorowanie świata NyetHack 266
  • Dla ciekawskich: Definiowanie porównań strukturalnych 269
  • Dla ciekawskich: Algebraiczne typy danych 271
  • Wyzwanie: Polecenie "Wyjdź" 273
  • Wyzwanie: Implementacja mapy świata 274
  • Wyzwanie: Dzwonimy 274

16. Interfejsy i klasy abstrakcyjne 275

  • Definiowanie interfejsów 275
  • Implementacja interfejsu 276
  • Domyślne implementacje 279
  • Klasy abstrakcyjne 279
  • Walka w świecie NyetHack 282

17. Typy sparametryzowane 287

  • Definiowanie typów sparametryzowanych 287
  • Funkcje sparametryzowane 289
  • Wiele parametrów typów sparametryzowanych 290
  • Ograniczenia typów sparametryzowanych 291
  • vararg i get 293
  • in i out 295
  • Dla ciekawskich: Słowo kluczowe reified 299

18. Rozszerzenia 303

  • Definiowanie funkcji rozszerzenia 303
    • Definiowanie rozszerzenia dla klasy bazowej 304
  • Sparametryzowane funkcje rozszerzeń 305
  • Właściwości rozszerzające 307
  • Rozszerzenia dla typów akceptujących wartości puste 308
  • Funkcje rozszerzeń - za kulisami 309
  • Wyodrębnianie kodu do rozszerzeń 310
  • Definiowanie plików rozszerzeń 311
  • Zmiana nazwy rozszerzenia 313
  • Rozszerzenia w standardowej bibliotece Kotlina 314
  • Dla ciekawskich: Literały funkcyjne z odbiorcami 315
  • Wyzwanie: Funkcja rozszerzenia toDragonSpeak 316
  • Wyzwanie: Funkcja rozszerzenia frame 316

19. Podstawy programowania funkcyjnego 319

  • Kategorie funkcji 319
    • Przekształcenia 319
    • Filtry 321
    • Złączenia 323
  • Dlaczego programowanie funkcyjne? 324
  • Sekwencje 325
  • Dla ciekawskich: Profilowanie 326
  • Dla ciekawskich: Arrow.kt 327
  • Wyzwanie: Odwracanie wartości w mapie 328
  • Wyzwanie: Zastosowanie programowania funkcyjnego w pliku Tavern.kt 328
  • Wyzwanie: Ruchome okno 329

20. Współdziałanie z Javą 331

  • Współdziałanie z klasami Javy 331
  • Współdziałanie a stosowanie wartości pustych 332
  • Odwzorowywanie typów 335
  • Akcesory get, set i współdziałanie 337
  • Więcej niż tylko klasy 339
  • Wyjątki a współdziałanie 347
  • Typy funkcyjne w Javie 350

21. Tworzenie w Kotlinie pierwszej aplikacji na Androida 353

  • Android Studio 353
    • Konfiguracja Gradle 356
    • Organizacja projektu 359
  • Definiowanie interfejsu użytkownika 359
  • Uruchamianie aplikacji w emulatorze 362
  • Generowanie postaci 363
  • Klasa aktywności 365
  • Podłączanie widoków 366
  • Syntetyczne właściwości rozszerzeń Kotlina dla Androida 368
  • Tworzenie obiektu nasłuchującego kliknięć 370
  • Zapisany stan instancji 371
    • Odczyt zapisanego stanu instancji 374
  • Refaktoryzacja do postaci rozszerzeń 374
  • Dla ciekawskich: Biblioteki Kotlin KTX i Anko 377

22. Wprowadzenie do Kotlin Coroutines 379

  • Parsowanie danych postaci 379
  • Pobieranie rzeczywistych danych 381
  • Główny wątek aplikacji na Androida 384
  • Włączanie koprocedur 385
  • Tworzenie koprocedur przy użyciu funkcji async 385
  • Funkcje launch a async i await 387
  • Funkcje zawieszające 387
  • Wyzwanie: Rzeczywiste dane 388
  • Wyzwanie: Minimalna siła 388

23. Posłowie 389

  • Co dalej? 389
  • Bezwstydna reklama 389
  • Dziękujemy! 390

A. Więcej wyzwań 393

  • Korzystanie z Exercism 393

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 59,25zł

Tytuł książki: "Programowanie w języku Kotlin. The Big Nerd Ranch Guide"
Autor: Josh Skeen, David Greenhalgh
Wydawnictwo: HELION
Cena: 79.00zł 59.25zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Cukrowe kwiaty dla początkujących Modelowanie kwiatów krok po kroku
Cukrowe kwiaty dla początkujących Modelowanie kwiatów krok po kroku
Paddi Clark
Microsoft Press
399 przetworów na zimę na słodko, na ostro, z mięsem i ...
399 przetworów na zimę na słodko, na ostro, z mięsem i ...
Bellersen Quirini Cosima
Delta W-Z
Biznes po prostu
Biznes po prostu
Leszek Czarnecki
Emka
Nowa tantra Prosta i seksowna
Nowa tantra Prosta i seksowna
Bakos Susan Crain
Bellona
Praktyczna Analiza Malware. Przewodnik po usuwaniu złośliwego oprogramowania
Praktyczna Analiza Malware. Przewodnik po usuwaniu złośliwego oprogramowania
Andrew Honig, Michael Sikorski
PWN
Język łaciński Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych Wydanie 25
Język łaciński Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych Wydanie 25
Oktawiusz Jurewicz, Lidia Winniczuk, Janina Żuławska
PWN
 Koszyk
1 x Psychologia sukcesu Zbiór technik i narzędzi dla doradców oraz prowadzących szkolenia + CD
1 x Ekonometria skłonności
1 x Dalsze gawędy o sztuce VI-XX wiek
1 x Diagnoza psychiatryczna Praktyczny podręcznik dla klinicystów
1 x Archiwistyka cyfrowa i nauki pomocnicze historii w edukacji archiwalnej Problemy dydaktyki archiwistyki
1 x Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III
1 x Automatyzacja przemysłu spożywczego
1 x Atlas historyczny Soboru Watykańskiego II
1 x Sieci społeczne i technologiczne Jak zrozumieć, jak wykorzystać
1 x Ekonomia zdrowia i opieki zdrowotnej
1 x Bankowo-finansowa obsługa jednostek samorządu terytorialnego
1 x Ekonometria Wybrane zagadnienia
1 x Encyklopedia Karabinów i Karabinków
1 x OpenCV 3. Komputerowe rozpoznawanie obrazu w C++ przy użyciu biblioteki OpenCV
1 x 300 uczonych prywatnie i na wesoło
1 x Album mojego dziecka Chłopiec
1 x Dyplom z Internetu Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?
1 x Artyści uliczni polskich miast
1 x Bruno Schulz
1 x Crowdfunding Podręcznik Jak realizować swe popmysły za pomocą nowych narzędzi finansowania online
1 x Piksele, wektory i inne stwory Grafika komputerowa dla dzieci
1 x Angielsko-polski słownik fizyczny Słownik podręczny
1 x E-podręcznik Kierowca doskonały B + CD
1 x 150 lat malarstwa polskiego
1 x Maryna Mniszech
1 x Bezdroża sprawiedliwości Rozważania o liberalnych teoriach sprawiedliwości ponadnarodowej
1 x Instytucje prawa ochrony środowiska
1,998.56zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Fizyka
Laboratorium w szufladzie Fizyka

Laboratorium w szufladzie Fizyka

54.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press