Tytuł: | Promocja produktu turystycznego | | Autor: | Adam Pawlicz | | ISBN: | 978-83-7251-863-7 | | Ilość stron: | 156 | | Data wydania: | 2008 | | Format: | 16.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 32.00zł | |
Miasta i regiony, starając się przyciągnąć jak największą liczbę turystów, konkurują ze sobą podobnie jak przedsiębiorstwa komercyjne. Z tego względu coraz więcej uwagi poświęca się marketingowi terytorialnemu, a w szczególności promocji turystycznej regionów, której celem jest przekazanie potencjalnym turystom komunikatu zachęcającego do odwiedzenia danych miejscowości.
W publikacji przedstawiono najważniejsze zagadnienia finansowania i organizacji promocji miast, wykorzystywanych instrumentów, oceny efektywności podejmowanych działań oraz wpływu położenia geograficznego na politykę promocji. Omówiono też specyfikę turystyki w obszarach miejskich i rolę podmiotów odpowiadających za promocję obszarowego produktu turystycznego.
Teoretyczne rozważania poparte zostały badaniami przeprowadzonymi w ośmiu miastach nadbałtyckich: Szczecinie, Rostocku, Goeteborgu, Turku, Tallinie, Rydze, Kłajpedzie oraz Gdańsku.
Rozdziały:
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. TEORETYCZNE ASPEKTY PROMOCJI OBSZAROWEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
1.1. Obszarowy produkt turystyczny 1.1.1. Pojęcie przestrzeni w turystyce 1.1.2. Struktura i złożoność obszarowego produktu turystycznego 1.1.3. Atrakcyjność turystyczna 1.2. Miasto jako produkt turystyczny 1.2.1. Struktura produktu turystycznego miasta 1.2.2. Typologia miast turystycznych 1.2.3. Rodzaje turystyki miejskiej 1.2.4. Planowanie turystyki w mieście 1.3. Promocja obszarowego produktu turystycznego 1.3.1. Specyfika promocji turystyki 1.3.2. Instrumenty promocji turystycznej regionu 1.3.3. Współpraca publiczno – prywatna w zakresie promocji turystycznej regionu
ROZDZIAŁ 2. INSTYTUCJONALNE ASPEKTY PROMOCJI PRODUKTU TURYSTYCZNEGO W WYBRANYCH MIASTACH BASENU MORZA BAŁTYCKIEGO
2.1. Produkt turystyczny badanych miast 2.1.1. Ogólne informacje 2.1.2. Atrakcje turystyczne 2.1.3. Zagospodarowanie turystyczne 2.1.4. Problemy rozwoju turystyki w badanym obszarze 2.2. Systemy promocji produktu turystycznego 2.2.1. Gdańsk 2.2.2. Goteborg 2.2.3. Kłajpeda 2.2.4. Rostock 2.2.5. Ryga 2.2.6. Szczecin 2.2.7. Tallin 2.2.8. Turku 2.2.9. Udział w organizacjach międzynarodowych
ROZDZIAŁ 3. POLITYKA PROMOCJI PRODUKTU TURYSTYCZNEGO W WYBRANYCH MIASTACH NADBAŁTYCKICH
3.1. Wykorzystywane instrumenty promocji 3.2. Determinanty działań promocji produktu turystycznego 3.3. Wpływ Morza Bałtyckiego na prowadzoną politykę promocji
ROZDZIAŁ 4. KONCEPCJA MODELU SYSTEMU PROMOCJI PRODUKTU TURYSTYCZNEGO MIASTA NADBAŁTYCKIEGO
4.1. Ocena efektywności prowadzonych działań promocji produktu turystycznego 4.1.1. Metodologia badań efektywności 4.1.2. Wskaźniki oparte na jednostkach naturalnych 4.1.3. Wskaźniki oparte na budżecie 4.1.4. Wskaźniki efektywności pracy 4.1.5. Analiza współzależności wskaźników 4.2. Modele systemu promocji produktu turystycznego w obszarze badawczym 4.2.1. Ogólne modele promocji produktu turystycznego miast 4.2.2. Modele promocji grupowej turystyki biznesowej 4.2.3. Przyjęte modele funkcjonowania a efektywność DMO
PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
Publikacje zwarte Artykuły naukowe Inne źródła
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
|