Tytuł: | Prowadzenie spotkań biznesowych. Osobisty mentor - Harvard Business School Press | | Autor: | Harvard Business School Press, Nick Morgan | | ISBN: | 978-83-246-0894-2 | | Ilość stron: | 112 | | Data wydania: | 09/2007 | | Format: | 122x194 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 24.90zł | |
Kiedy potrzebny jest dialog...
- Jak przygotować się do spotkania?
- Jak prowadzić spotkania krótkie i treściwe?
- Jak zapewnić wdrożenie decyzji podjętych na spotkaniu?
Statystycznie połowa spotkań tylko pożera czas. Jak sprawić, by były krótsze i bardziej produktywne? Jak często powinny się odbywać? Kto faktycznie musi w nich uczestniczyć? W istocie możliwe jest kontrolowanie przebiegu spotkań biznesowych tak, żeby były rzeczowe i coś z nich wynikało. Ocal siebie i resztę świata przed pogrążeniem się w jałowej debacie. Kup tę książkę współpracownikom i przeczytaj ją osobiście. Dowiedz się:
- kiedy umawianie spotkania ma sens, a kiedy nie,
- jak podejmować na spotkaniu ważne decyzje,
- ilu ludzi zapraszać na spotkanie,
- co ująć w planie spotkania,
- jakie role przyjmują uczestnicy spotkania i co z tego wynika.
Książki z serii "Osobisty Mentor" są szybkimi i niezawodnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i największe słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu -- te niewielkie przewodniki oferują szybką i profesjonalną pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Bądź menedżerem, który potrafi:
- używać spotkań do motywowania, rozstrzygania problemów i osiągania konsensusu,
- wyciskać esencję z każdego spotkania biznesowego,
- skracać czas spotkań do niezbędnego minimum,
- opanowywać sytuację, kiedy spotkanie staje się chaotyczne.
Autor książki -- Nick Morgan -- podpowiada, jak prowadzić merytorycznie wartościowe i spójne spotkania ze współpracownikami i kontrahentami. Jego porady pozwalają ograniczyć do minimum czas marnotrawiony na bezproduktywne posiedzenia.
Rozdziały:
Przesłanie mentora - dlaczego organizujemy spotkania? (7)
Wszystko o spotkaniach (9)
Zaczynamy (11)
- Po co organizować spotkanie? (12)
- Kto ma uczestniczyć w spotkaniu? (15)
- Inne rodzaje spotkań (17)
- Pamiętaj o celu spotkania (20)
W jaki sposób przygotować się do spotkania? (21)
- Wszystko wynika z celu spotkania (22)
- Kto powinien wziąć udział w spotkaniu? (23)
- Co z terminem, miejscem i wyposażeniem? (24)
- Przygotuj agendę (25)
- Przydziel uczestnikom funkcje i określ zakres ich odpowiedzialności (29)
- Dostarcz uczestnikom wszelkie potrzebne informacje przed spotkaniem (30)
W jaki sposób grupy podejmują decyzje? (33)
- Przygotuj się do spotkania, którego uczestnicy mają podjąć decyzję (34)
- Głosy większości zebranych (35)
- Osiągnięcie konsensusu (36)
- Podjęcie decyzji przez lidera (38)
- Pokieruj procesem podejmowania decyzji (39)
W jaki sposób poprowadzić spotkanie? (41)
- Kontroluj przebieg spotkania (42)
- Umiejętnie poprowadź spotkanie (44)
- Przygotuj odpowiednie zakończenie spotkania (49)
- Etapy i zadania spotkania (50)
Kiedy podczas dobrze zapowiadającego się spotkania coś idzie nie tak... (57)
- Bądź realistą (58)
- Bądź przygotowany (59)
- Bądź gotowy do działania (61)
- Spróbuj odegrać różne role (69)
Jak uporać się z zakończeniem? (71)
- Zakończ spotkanie punktualnie (72)
- Zakończ spotkanie wcześniej, jeśli to możliwe (73)
- Dokonaj podsumowania (74)
Jak zaplanować działania po spotkaniu? (75)
- Osiągnij sukces po spotkaniu (76)
- Opracuj plan komunikacji i działania (77)
- Porozmawiaj z niezadowolonymi uczestnikami (81)
- Oceń spotkanie (82)
Spotkania wirtualne (83)
- Naucz się prowadzić spotkania nowej generacji (84)
Wskazówki i narzędzia (87)
Narzędzia do prowadzenia spotkań (89)
Sprawdź się (93)
Zalecana literatura (103)
Źródła (109)
|