Tytuł: | Przedsiębiorczość kobiet w Polsce | | Autor: | Ewa Rollnik-Sadowska | | ISBN: | 978-83-7641-279-5 | | Ilość stron: | 264 | | Data wydania: | 08/2010 | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 45.00zł | |
W książce została ukazana wielość uwarunkowań, w których działają polskie przedsiębiorstwa, w tym także firmy prowadzone przez kobiety – począwszy od kwestii politycznoprawnych i ekonomicznych, poprzez czynniki technologiczne i infrastrukturalne, kończąc na aspektach kulturowych.
Ponadto, w książce można odnaleźć analizę sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce. Wartość tej analizy polega na ukazaniu dynamiki sytuacji na rynku pracy w okresie kilkunastu lat – niemal w całym okresie po transformacji polityczno gospodarczej.
Książka ukazuje zjawisko kobiecej przedsiębiorczości, biorąc pod uwagę aspekty nieuwzględniane w innych pozycjach (na przykład politykę rynku pracy na rzecz wspierania przedsiębiorczości kobiet w Polsce).
Pozycja ta jest adresowana do pracowników instytucji (zarówno rządowych, jak i pozarządowych) zajmujących się przedsiębiorczością i polityką rynku pracy, pracowników naukowych, studentów (kierunków: Zarządzanie, Ekonomia, Politologia i pokrewnych), a także wszystkich osób zainteresowanych prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.
Rozdziały:
Rozdział 1. Przedsiębiorczość – analiza zjawiska 1.1. Pojęcie, istota i funkcje przedsiębiorczości 1.2. Uwarunkowania przedsiębiorczości – przegląd kluczowych czynników, przykłady pomiaru 1.2.1. Uwarunkowania polityczno-prawne 1.2.2. Uwarunkowania ekonomiczne 1.2.3. Uwarunkowania technologiczne i infrastrukturalne 1.2.4. Uwarunkowania społeczno-kulturowe 1.2.5. Przykłady pomiaru warunków prowadzenia działalności gospodarczej 1.3. Ogólna charakterystyka przedsiębiorczości we współczesnej Polsce – analiza danych statystycznych 1.4. Przedsiębiorczość na Podlasiu
Rozdział 2. Sytuacja kobiet na rynku pracy w Polsce i w województwie podlaskim 2.1. Ogólna charakterystyka aktywności zawodowej kobiet w Polsce 2.2. Aktywność zawodowa kobiet w Polsce w latach 1992–2008 2.3. Zatrudnienie kobiet w Polsce w latach 1992–2008 2.4. Bezrobocie kobiet w Polsce w latach 1992–2008 2.5. Kobiety na rynku pracy w województwie podlaskim w latach 2000–2008
Rozdział 3. Przedsiębiorczość jako forma zawodowej aktywności kobiet w Polsce – diagnoza, wybrane działania polityki rynku pracy 3.1. Stan przedsiębiorczości kobiet – analiza danych zastanych 3.1.1. Skala i struktura zjawiska 3.1.2. Cechy społeczno-demograficzne przedsiębiorczyń 3.1.3. Powody otwierania własnych firm przez kobiety 3.1.4. Styl zarządzania preferowany przez kobiety-przedsiębiorczynie 3.1.5. Bariery przedsiębiorczości kobiet w Polsce 3.2. Polityka rynku pracy na rzecz wspierania przedsiębiorczości kobiet 3.2.1. Wsparcie instytucjonalne 3.2.2. Programy aktywizacji zawodowej kobiet bezrobotnych zamierzających założyć działalność gospodarczą 3.2.3. Programy pomocowe wspierające absolwentki w zakładaniu własnych firm 3.2.4. Programy wspomagające właścicielki firm w rozwoju już funkcjonujących przedsiębiorstw 3.2.5. Ocena funkcjonujących form wsparcia przedsiębiorczości kobiet i możliwości usprawnienia działania
Rozdział 4. Przedsiębiorczość kobiet – mieszkanek województwa podlaskiego – wyniki własnych badań sondażowych 4.1. Charakterystyka badań własnych 4.1.1. Teren prowadzenia badań 4.1.2. Przedmiot i problematyka badawcza 4.1.3. Zastosowane metody badawcze i prezentacja próby 4.2. Wyniki badań wśród podlaskich przedsiębiorczyń 4.2.1. Cechy społeczno-demograficzne respondentek 4.2.2. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe i okoliczności podjęcia działalności gospodarczej 4.2.3. Charakterystyka obecnej działalności gospodarczej 4.2.4. Ocena prowadzenia firmy jako formy aktywności zawodowej 4.2.5. Otoczenie biznesu – opinie, doświadczenia 4.2.6. Styl zarządzania 4.2.7. Życie rodzinne 4.2.8. Życiowe cele i wartości wśród badanych kobiet 4.3. Wyniki badań wśród kobiet bezrobotnych przygotowujących się do podjęcia działalności gospodarczej 4.3.1. Cechy społeczno-demograficzne 4.3.2. Plany dotyczące założenia własnej działalności 4.3.3. Życiowe cele i wartości
Załączniki Spis tabel i wykresów
|